Hörlurar over ear med ANC

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av rooseen, 18 okt 2022.

  1. rooseen

    rooseen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tjena, har kommit över ett nytt jobb där det ingår mer flygningar och hotellvistelser så jag känner att det är dags att investera i ett par bekvämare lurar. Använder just nu jaybirds vista 2, dessa får väl antagligen bli kvar för träning och liknande men de var inte så sköna efter några timmar i öronen.

    Jag har kikat lite på både Sony wh1000xm4 samt Bose QuietComfort 45, vad finns det mer för modeller? Finns det några större fördelar och nackdelar mellan dessa två? Går det att parkoppla med en dator (det bästa vore väl med en sladd så man kan ladda samtidigt)?

    Tack på förhand!
     
  2. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    Anker Soundcore Q35 eller Q45 om du vill ha nåt helt okej till rimligt pris
     
  3. rooseen

    rooseen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tackar för tipset, ser inte så dumma ut ändå!
     
  4. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 049
    Mottagna gillanden:
    1 344
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Jag slår ett slag för Sony-lurarna. Tyvärr går de inte att ladda samtidigt som man använder dem, men en laddning räcker utan problem för en långflygning plus ett antal timmar på flygplatsen. Har bara kört dem via Bluetooth och som jag har förstått det så kan man inte använda ANC tillsammans med ljudsladden.
     
  5. rooseen

    rooseen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja enligt de flesta sökningar så verkar Sony vara det bästa valet, jag känner att det får väl kosta om det är så pass mycket bättre. Hur känns dom efter några timmar på huvudet?
    Jag har nog inget större behov av ANC när jag har sladden i, det lär vara blåtand som gäller så långt det går och sen köra sladd när man är på hotellrum typ.
     
  6. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 049
    Mottagna gillanden:
    1 344
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Jag tycker absolut du ska kosta på dig ett par bra lurar om du flyger mycket, det är otroligt skönt att slippa bruset. Tror inte heller det är bra för hörseln att ha högt brus såpass många timmar i streck. Tycker de sitter bra på huvudet, brukar dock flytta fram eller tillbaka armen som går över huvudet efter ett par timmar när man känner sig lite matt.

    Flög med en vän i somras som har ett par QC45, vi prövade varandras lurar och jag tyckte Sony-lurarna var snäppet bättre på att blocka ut bruset.
     
  7. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Om du har möjlighet så testa den, håller med om att Sony kanske har lite bättre ljud osv men skulle säga att bose har ”skönare” passform dvs inte lika hårt tryck på öron osv men är en smaksak men om jag ska resa långt så föredrar jag bose :) eller mina AirPods max som jag har men betydligt dyrare än qc45 och xm4 (men har haft både sony och bose)
     
  8. astrob0y

    astrob0y Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    261

    MINA ENHETER

    ROM:
    Stockholm
    Jag sålde mina Sennheiser M4 iom att mjukvaran var riktigt buggig. Att byta ljudkälla mellan android 13 och windows 11 var inte en trevlig upplevelse. Men fantastiskt ljud och anc. Dock blev de väldigt varma inomhus, kan bara tänka mig hur det är under sommaren.
    QC45 har en märklig EQ, så om du är van vid Boses ljud så var bered på att bli överraskad.
     
  9. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Ett dyrare alternativ är Sonys WH-1000XM5 för 4000:- hos Halebop om du anger koden hejbop20 i kassan. Typ en femhundring billigare än ex. Amazon.
    Fördelen med XM5 är bättre brusreducering, mikrofon och komfort, men oklart om det är värt merkostnaden... Räkna inte med att mikrofonen är speciellt bra dock, Sony är generellt usla på telefonsamtal.

    Anker Soundcore Q35 har jag inte hunnit testa, men läst/glott div. videos där det sägs att dom har bättre ljud än XM3/XM4, men sämre ANC. Med tanke på att du ska flyga/resa en hel del hade jag pririoterat NAC framför ljudet (så länge att ljudet inte är uselt. Anser att hörlurar med riktig bra NAC och mediokert ljud låter bättre än ett par med meh-brusreducering och riktig bra ljudegenskapar när man är på resande fot.

    Observera även att Anker har släppt Q45 som ska vara en uppdatering av Q35 och ha bättre ANC.
     
    Last edited: 23 okt 2022
  10. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    XM4 brukar ju dyka upp här på forumet alt typ amazon rätt billigt
     
  11. rooseen

    rooseen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tackar för tipsen allihopa, lutar helt klart åt xm4 eller xm5 men jag ska försöka se om jag kan testa både Sony och Bose någonstans. Anker och Sennheiser känns som möjligt alternativ om jag skulle snubbla över ett par billigt, airpods är inte ett alternativ som det ser ut just nu.