Hockeystats - Ännu en Elitserien, Hockeyallsvenskan, Landskamper och Division 1-app

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Sed, 12 okt 2010.

  1. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    Jag tänkte börja pyssla lite med det grafiska nu när jag fått in de flesta grundfunktionerna. Flikar är nog en ganska bra lösning.
     
  2. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag är mycket försiktig när jag ger betyg på market då jag rent generellt tycker att folk ger åt skogen för onyanserade betyg, alldeles för mycket ettor och femmor. Nu är det dock dags för mig att utdela den första femman, är så grymt imponerad av denna app och hur den utvecklats under så pass kort tid! Mycket bra jobbat!

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  3. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    Tackar för HÖGA betygen. Även om jag tycker det är en bit kvar innan det är riktigt perfekt.

    Det jag jobbar med just nu är att kunna stega fram och tillbaka under Games today så man mycket enkelt kan se kommande matcher. Eftersom jag redan har schemat i en databas blir det enkelt att utföra men tänkte även lär mig lite swipe samtidigt och det var lite klurigare. Tack för förslaget Esse.
     
  4. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Funkade bra i tisdags med notifieringar, bara ett problem och det var att Luleå förlorade. De gjorde de aldrig med den andra elitserie appen ;) Vet inte om jag vågar köra med denna ikväll igen hähä.
     
  5. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    Jag bor i Skellefteå...så inte så konstigt....:cool:.
     
  6. Sportmats

    Sportmats Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Den sörplar visserligen mycket batteri men då har jag i och för sig på att den ska kolla ställningen var tionde sekund. Antar att den drar mindre batteri om man har ett glesare uppdateringsintervall.
    Har annars märkt att den här är snabbare än Canal+ pling i rutan och det var inte den andra appen i närheten av ens... Bra jobbat!
     
  7. Esse

    Esse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro
    Telefon 2:
    Samsung S6
    Telefon 3:
    Samsung S4 mini
    Förstår att mycket kommer förändras/förbättras när du tittar på grafiken, tänkte på en grej ikväll bara.

    Starkare linjer vid slutspel/kvalspel i tabellerna, så man lättare ser var lagen ligger...

    För övrigt gör du ett kanonjobb, ser fram emot att följa utvecklingen...
     
  8. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ja måste få tacka för ett bra jobb med appen!
    Är helt kanon för mig som har mitt lag utanför elitserien (VIK)...

    Det som jag inte gillar , men som jag misstänker du inte kan göra något åt då jag har en Minipro är att texten kan bli lite "plottrig" i bland.....

    Kanske möjlighet att byta färg på bakgrund vs text ?
     
  9. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Igår kväll fungerade den utmärkt, dock så plingade det bara en gång men det räckte ju till ;) Eller ja plingade ju en gång till när matchen var slut också. Så de var en rätt lugn bevakning av hockeyn igår hehe.
     
  10. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Den plingade ju åt fel håll :( Men det var ju mot ett norrlandslag så det får väl gå...


    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  11. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hehe, på lördag blir de kanske hockey live för dig då? Frågade min kompis i gbg hur frölunda låg till i hockeyn nu, men fick inget svar :)
     
  12. mikrokiwi

    mikrokiwi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Jag tycker också det låter som en bra idé :)
    En annan sak jag tänkte på är att straffläggning heter shootout på engelska (straffslag blir penalty shot) ;)

    Hursomhelst kanonbra app! Skulle lätt betala för en fullversion när nu en sån kan tänkas bli färdig :)
     
  13. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    Den har väl qvga 240x320-upplösning? Så jag kan testköra och se hur det ser ut i eclipseemulatorn.

    Den visar vad swehockey skriver.
     
  14. mikrokiwi

    mikrokiwi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Okej, lite dåligt av swehockey i såna fall, det kanske bara är jag som stör mig på det :P
     
  15. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    Version 0.13
    +Under Games today kan du nu swipe/dra höger och vänster för att stega mellan dagar så man enkelt kan se gårdagens och morgondagens matcher. Du kan även gå till Schedule och klicka på Date-knappen för detta.
    +Eliteprospect, klicka på en spelare i Statistics för att söka i eliteprospects.
    +Lite layoutförändringar, provar med fet stil.
    +Databaskraschfix.
     
  16. Dheri

    Dheri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vilken fantastisk app!

    Ändringar jag önskar:
    *Jättebra att man kan dra över skärmen för att stega mellan dagar. Men jag skulle vilja be dig överväga att ändra åt vilket håll man drar, för mig känns det bakochfram som det är nu (tänk tex bok, högra sidan kommer efter vänstra)
    *Eftersom allsvenskan har 14 lag syns inte hela tabellen på skärmen samtidigt, man måste scrolla för att se de två sista lagen. Skulle vara fint om man kunde få samma överblick som man har på elitserien.
    Vet inte om det hjälper det minsta, men jag skriver med de lösningar jag kom på: Flytta upp rubriken till samma nivå som knapparna, mindre teckensnitt i tabellen, ta bort knapparna och lägga de som alternativ under meny.

    Tillägg jag önskar:
    *När man väljer bakgrund skulle jag uppskatta någon form av feedback, tex en popup ruta med "background set to default/custom"
    *Kunna dra för att byta tabell på samma sätt som man bläddrar mellan mellan dagarna i spelschemat.
    *Svenska menyer som valbart alternativ (misstänker att majoriteten av intresset för appen ligger inom Sveriges gränser...)
     
  17. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    Du har nog rätt där angående dragningen.

    Allsvenskatabellen ska nog kunna pressas ihop till samma sida, det blev lite mycket space för knapparna när jag la till den andra statistiken men det går göra lite dynamiskt.

    Svenska finns med i todolistan(se första inlägget) men lägger till swipe under statistik och background set to default.
     
  18. Sed

    Sed Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    968
    Mottagna gillanden:
    310

    MINA ENHETER

    Version 0.14
    +Layoutkraschfix
    +Inverterad swipe/dragning

    Och jag tror att allsvenskatabellen ska rymmas på de flesta mobiler nu.
     
  19. Sportmats

    Sportmats Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Idag ville inte appen vara med ett tag. Trots att det spelade matcher laddade den först enormt länge och när den väl laddat klart fick jag upp: "No matches today". Men sedan kom den igång :-)

    En annan sak jag tycker skulle vara bra vore om det går att göra som i en app som heter fotmob 6.0 att man kan markera just en enstaka match man vill ha aviseringar ifrån, i stället för att gå in i rullgardinen och välja ett specifikt lag.

    I fotmob 6.0 har man gjort det så att det finns en "högtalarikon" (du kan ju ta en puck eller något annat vad du nu känner för) i anslutning till varje match, som man ska markera så får man bara avisering från den matchen om man inte vill ha från hela ligan. Idag ville jag exempel ha koll på elitseriematcherna + hur det gick för dalabönderna mot Växjö men inte från något i hockeyallsvenskan i övrigt. Hade då varit smutt att bara markerat den matchen i stället för att som nu gå in i ett par menyer och ställa in. Den funktionen kan du ju också ha kvar, för den är ju bra om man bara väljer ett lag och har kvar det hela säsongen. Det ena behöver ju inte utesluta det andra :-)

    Om det är FÖR avancerat att lösa så är det inte hela världen... bara ett förslag :-)
     
    Last edited: 23 okt 2010
  20. Esse

    Esse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro
    Telefon 2:
    Samsung S6
    Telefon 3:
    Samsung S4 mini
    När jag swipe:ar för att byta dag så ändras bakgrunden till default. Alltså endast dagens matcher som har min förvalda bakgrund....

    Tack för Elite Prospects funktionen! Dock en fundering ifall det vore bättre att öppna sidan i default webläsaren? "Pinch to zoom" och "dubbelklicks-zoom" saknas ju tex som det är nu....
     
    Last edited: 24 okt 2010