Diskussion: Google Pixel Watch

Diskussion i 'Google Pixel Watch' startad av joachi, 27 sept 2021.

  1. artfors

    artfors Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 3:
    OnePlus 3t
    ROM:
    Ubtouch
    Platta:
    HP Chromebook x2
    Info:
    ChromeOS
    Platta 2:
    Asus Chromebook tab
    Info:
    ChromeOS
    Övrigt:
    Fossil Q Exploris HR

    Mobvoi Ticwach PRO
    Jag har som sagt tidigare hyfsad batteritid.

    Jag har LTE-versionen och har allt påslaget förutom just LTE, tilt to wake, touch to wake och jag sover med klockan.

    1 timma innan läggdags laddar jag klockan fullt. När jag vaknar har jag mellan 80-90% kvar. En gång, och bara en gång, hade jag 49% kvar. Startade om klockan samtidigt som jag laddade upp den och då har det inte hänt något mer.

    När jag lägger klockan på lagning har jag mellan 10-20% kvar, beroende på hur aktiv min dag har varit. Då använder jag klockan till att svara på meddelanden, samtal och kolla notiser.

    Jag tränar ca varannan dag (1-1,5 timmar) och använder klocka till att registrera träningen. Både GPS-träning styrka och annan träning.
    Hur ser din dag ut?
     
    Jowee gillar detta.
  2. Johnconnor007

    Johnconnor007 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2022
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    11

    Jag är ny, så jag vet inte om jag gör rätt, tanken är att svara på ditt meddelande.

    Tack för ditt svar!


    Jag har redan kontaktat Comviq innan och fått samma svar som du nämnt, dvs att jag ska aktivera esim till klockan via galaxy wearable appen, dvs jag får inget dedikerat esim qr-kod till just klockan. De har specifikt sagt att de inte kan göra nåt sånt tyvärr.

    Jag tänkte dock be de skicka en ny qr-kod till mitt esim (vilket ogiltigförklarar min nuvarande esim om jag aktiverar den) och då har jag ju en ny fungerande qr-kod från comviq.... Eller är det en dum idé som inte kommer att funka?

    Telenor ger faktiskt en qr-kod till just klockan via "mitt Telenor" app?

    Tack för förtydligandet! Det hade varit mycket lättare för mig att testa om comviq inte hade skickat sina koder via vanlig post.... Finns ju risk att jag sabbar till mitt aktiva esim och då måste jag vänta tills nytt esim kommer med posten... Jobbigt...
     
  3. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Ja om du aktiverar ett esim som du får ifrån Comviq som egentligen är till telefonen kommer ditt esim i telefonen att inaktiveras alt att det på klockan aldrig aktiveras (som det blev för mig på Halebop)

    Med Telenor kan du aktivera tjänsten esim för klocka i Mitt Telenor precis som du säger & då får du en QR-kod direkt som är specifikt gjord för smartklockor (ett sekundärt esim)

    Det du skulle kunna testa som ingen av oss på forumet har gjort vad jag vet ännu är att höra av dig till Samsungs support. Dra en liten vit lögn om att du har en Galaxy Watch och inte får igång esim via Wearable och se om dem har ett mer manuellt tillvägagångssätt att få igång det på.
     
  4. Nattmacka

    Nattmacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag har LTE-versionen och har ändå hyfsad batteritid (LTE-avstängt till det fungerar med eSIM). Brukar ladda upp den till 100 innan läggdags och vaknar med kanske 83-86% batteri kvar. Brukar också toppa upp batteriet när jag duschar innan jobbet, så brukar väl gå hemifrån med 95-100% batteri.

    Har nästan alltid 40-50% kvar på kvällen innan jag laddar upp den. Har jag tränat kanske batteriet är lite lägre.

    Jag kör med AOD på, men tilt-to-wake av. Har märkt att tilt-to-wake fungerar "ändå" om man kollar på klockan precis efter man fått en notifikation, det är som att det sätts på i några sekunder precis då. Har även stängt av "Ok google", så jag aktiverar assistant endast genom knappen.

    En inställning att prova är ju att stänga av notiser på klockan när du tittar på telefonen. Finns i Pixel Watch-appen (Mute notifications while using your phone, eller något i den stilen).
     
  5. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Med stänga av gps, menar du stänga "plats" helt eller endast gps? Hittar nämligen igen inställning för att endast stänga gps.
     
  6. Citrusbomb

    Citrusbomb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2018
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    60
    Det man kan testa är att generera en IMEI för en Galaxy Watch, alternativt att "låna" en IMEI för Galaxy Watch eller Apple Watch av en närstående och uppge denna till operatören.
    Detta för att skapa QR koden som sedan kan användas i Pixel Watch.

    Kruxet verkar ligga i en giltig IMEI nummer för att uppge, när operatören skapar QR koden.

    Det jag inte vet är om IMEI numret har en faktisk påverkan på abonnemanget/hårdvaran som har originalnumret.

    Har ingen att testa detta med.
     
  7. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    IMEI är ett sätt att identifiera GSM enheter och används bland annat för att kolla om en enhet möjligtvis blivit stulen osv. Ett IMEI nummer är på sätt och vis indirekt kopplat till det sim-kort man använder, för visar det sig att IMEI nummret är spärrat så slutar operatörens mobiltjänst att fungera i den spärrade enheten.

    Så säg att du kopplar IMEI nummer till en operatör och så används den enheten någon annanstans med en annan operatör så kan det i sin tur flagga för att enheten blivit stulen.
     
    Citrusbomb gillar detta.
  8. Citrusbomb

    Citrusbomb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2018
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    60
    Förstår.
    Då skulle man, för att få detta att fungera, ett IMEI nummer på en Galaxy eller Apple watch som inte används
     
  9. pfekz

    pfekz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Ja, precis. Jag stängde av Plats.
     
  10. pfekz

    pfekz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Om jag inte kör sleeptracking för det gör jag inte varje natt så stänger jag av klockan när jag går och lägger mig, då klarar jag 24 timmar. Om jag även ska ha den på under natten så behöver jag stödladda innan jag går och lägger mig. Jag har inte många notiser på en dag. Har stängt av alla utom Messenger, Meddelanden och WhatsApp.

    Den här som Google säger ska räcka till 24 timmar känns inte rimligt.

    The 24 hour battery life is based on the following usage:
    • 240 notifications
    • 280 time checks
    • A 5 min LTE phone call.
    • 45 min LTE and GPS workout with downloaded YouTube music playback
    • 50 minutes of navigation (Google Maps) while connected to a phone via Bluetooth®️
    • The watch configured with the default settings, including the Always-on display set to off
     
    yarr gillar detta.
  11. Citrusbomb

    Citrusbomb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2018
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    60
    Hur länge har du haft din klocka?
    Upplever att batteritiden blev betydligt bättre efter 3 dagar
     
    Jowee gillar detta.
  12. pfekz

    pfekz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Den levererades 14 oktober från Fnac
     
  13. Citrusbomb

    Citrusbomb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2018
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    60
    Svårt att säga vad som kan orsaka batteri förbrukningen.
    Har du på AOD? Tilt to wake? Dragit ner på ljusstyrkan?

    Jag har haft på mig min hela dagen idag, med notificationer och vanligt användande.
    Däremot bytte jag från Wearable widget till Homey Wear för garageport/larm kontroll.
    Ladddade den en timme igår kväll och haft på den sen igår vid 22:30, inklusive sleep tracking.
    Har 42% kvar på batteriet.

    Jag har tilt to wake avstängt, AOD avstängt och lägsta ljusstyrkan (har inte hade något problem med ljusstyrkan).
    Ska nu testa att stänga av LTE helt och ditt förslag på GPS/plats. (inte ens tänkt på GPS, då jag aldrig använder det)
     
  14. Johnconnor007

    Johnconnor007 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2022
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    11

    Verkar som att Samsung klockor har en plan B ifall appen Wearable inte funkar, men tyvärr är alternativet åter QR-kod igen... Så jag ringde comviq och sa att min Samsung klocka inte kopplas med Wearable appen och att Samsung sa att alternativet är att få en QR-kod från operatören, men comviq kunde fortfarande inte hjälpa med det. Blev inget QR-kod tyvärr...

    Comviq kan inte ens hjälpa mig om jag ger dem min klockas IMEI nummer... Hopplöst.

    Vet någon på forumet om det finns andra operatörer än Telenor som erbjuder esim QR-kod till klockor överhuvudtaget?

    Jag har redan sagt upp mig på comviq och väntar på att mitt abonnemang ska slå om till Telenor, men Telenor är mkt dyrare än comviq och med sämre egenskaper (300kr för 15GB istället för 225kr, och man kan inte "spara" oanvänd surf).

    Men det får bli Telenor då.... Om ingen annan hittar QR-kod generator för klockor hos andra operatörer....
     
    bernard gillar detta.
  15. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Tellness skriver på sin hemsida att dem kan erbjuda esim till Android smartklockor men har ungefär samma priser som Telenor (20GB surf för 299:-)
     
    bernard gillar detta.
  16. Citrusbomb

    Citrusbomb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2018
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    60
    Då är det billigare att göra en fullösning hos Telia och teckna en extra användare för 99kr och vidarebefordra samtal
     
  17. fiffe1988

    fiffe1988 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Dem bad mig återkomma med id eller pass, hela grejen med nationellt idkort är väl att dem fungerar inom eu?
     
    Last edited: 26 okt 2022
    Xboy gillar detta.
  18. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Last edited: 27 okt 2022
  19. Citrusbomb

    Citrusbomb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2018
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    60
    Är väl en kopia på Ringke skyddet?
    Reddit har bombats med inlägg då leveranserna börjar dimpa ner.
    Min order tog typ två veckor att skicka... Fick förhandsinformation om försändelse nu imorse
     
  20. stelex

    stelex Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    2 014
    Mottagna gillanden:
    1 056
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Varför väljer man en klocka med så usel batteritid?
    Jag tappade ivarjefall intresset för den helt :(
    1 vecka är gränsen för mig.