Samtalsproblem Pixel 7 pro

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av Kaan, 15 okt 2022.

  1. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 146
    Mottagna gillanden:
    4 841
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  2. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    905
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Trillade precis ner en uppdatering för "Operatörstjänster" i Play Store. Kanske kan vara något?
     
    MultiMan gillar detta.
  3. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Kom en för en-två dagar sedan här som inte fixade problemet. Inget nytt idag för mig.
     
  4. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Om man kollar i beskrivningen för Operatörstjänster så verkar det mest handla om kommunikation för messages appen, rcs.
     
    Last edited: 27 okt 2022
    Jowee gillar detta.
  5. phonogen

    phonogen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Mycket irriterande detta. Har också insett jag har problem med att den kopplar ner samtalen efter 1 sec då jag ringer eller tar emot samtal. Jag kör med Fello. Jag älskar telefonen men blir grymt bekymrad över om själva grundfunktionen inte går att lita på i en telefon.:( Ska man leva på hoppet och vänta på att det åtgärdas eller försöka lämna tillbaka den? Jag känner mig grymt ambivalent i det valet.
     
    Aser gillar detta.
  6. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Förstår din oroskänsla. Av alla funktioner som kan strula så är väl den här den allra värsta skulle jag säga.

    Den kommer såklart lösas, frågan är bara när. Min erfarenhet av Google och buggfixar är att det kan ta väldigt lång tid, särskilt när det gäller sånt som bara drabbar vissa. Det som talar för en snar fix är ju att Telia och Elgiganten marknadsför telefonen ganska aggressivt vilket troligen leder till försäljning och kunder med problem som klagar. Hade det varit för ett år sedan och vi satt här med gråimporterade Pixel 6 Pro hade vi nog varit ganska körda...

    Om du har köpt telefonen via nätet kan du returnera den under 14 dagar. Jag hade nog gjort det och sen köpt en ny när problemet är bekräftat som löst.
     
    phonogen gillar detta.
  7. RobinAug

    RobinAug Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Va i kontakt med Telia ang. en retursedel till mig. Beskrev problemet (som alla andra redan gjort) och att Telia som marknadsför den så hårt måste ta sitt ansvar. Hänvisade även till forumet och att dom måste ta tag i de. Han sa att han skulle ta de vidare vilket dom säkert säger hela tiden. Men man kan ju hoppas. Jag upplevde dock inte sådana problem, de samtal jag gjorde fungerande. Lämnade tillbaka min för den gula nyansen. Avvaktar någon vecka innan jag beställer en ny.

    Men om alla bombar sina operatörer och Google så måste dom ju öka takten med att hitta en lösning.
     
    phonogen och blunden gillar detta.
  8. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Det är "glädjande" att fler länder har problem än bara vi i Sverige. Det ger mer press på Google att hitta en lösning.

    Jag förväntar mig att det är åtgärdat i November-uppdateringen, annars är det skandal på riktigt.
     
    phonogen, RobinAug och blunden gillar detta.
  9. Ari

    Ari Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    409

    MINA ENHETER

    Är det någon som kör betan som har samma problem?
     
  10. royalnerd

    royalnerd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2020
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    224
    Jag har en 7 Pro på Hallon och vanliga 7an på Telia. Har inte haft några problem med samtal överhuvudtaget.
     
    matssoderstrom och Lehning gillar detta.
  11. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    905
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Jag upplever inte heller några problem med in- och utgående samtal. Har Pixel 7 Pro och fysiskt sim via Telenor.
    5G avstängt, 4G-samtal + Adaptive Connectivity påslaget.
     
  12. phonogen

    phonogen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Felet verkar vara väldigt intermittent. Tidigare i morse fungerade det inte att ringa/ta emot samtal. Men nu då jag testade igen fungerar det. Jag ändrade inget mellan testerna som omstart eller på/av med flygplansläget.
     
    NoNick2 och Gorgeous gillar detta.
  13. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Det är just det som är så frustrerande. Svårt att veta om det funkar eller inte...
     
    nuco och phonogen gillar detta.
  14. JonasPixel7Pro

    JonasPixel7Pro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    2
    Tjena, ny i forumet.
    Jag har samma problem som flera andra med min Pixel 7 Pro. Samtalen bryts efter 2 sekunder.
    Problemen började uppstå igår efter att jag använt telefonen i ca 1 vecka.
    Har inte haft WiFi samtal igång alls.
    Räcker att slå på och av flygplansläge så hoppar det igång.
    Har felanmält både till Telia och till Google. Telia kunde inte se att de fått in nog många felanmälningar för att de skulle dra igång något ärende. De ville ha in tidpunkter och till vilka telefonnummer jag har ringt.
    Google ville ha in Bug reports så jag har skickat in både idag och igår.
     
    Higgs och blunden gillar detta.
  15. revexz

    revexz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har också detta problemet med vanliga 7:an men får call failed när jag försöker ringa till Pixeln. Noterade att när jag är hemma med WIFI så har jag nog inte haft några problem. Däremot när jag var på jobbet så inträffade detta och då pratade jag med Google som ville att jag skulle återställa Internetanslutningarna. När jag kom hem sedan på kvällen inträffade detta konstant (då jag inte längre var kopplat till mitt WIFI efter åtställningen) typ efter 1h med telefon idle. Jag ringde från min jobblur.

    Jag noterade att när jag försökte ringa från jobbluren så gick jobbluren över från 4g till 3g (även fast 4g har 90%> täckning) med call failed. När jag däremot första ringa ut från Pixeln till jobbluren så fungerade det och även den bytte över till 3g när den gjorde själva samtalet.

    Efter jag hade ringt ut så fungerade det att ringa till Pixeln igen ett tag.
     
  16. MrC

    MrC Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Ericsson R310

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Ericsson R310
    Stängde av Volte, och hittills *peppar, peppar* så har inga samtal avbrutits efter 2sek
     
    NoNick2 gillar detta.
  17. Mojo88

    Mojo88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    7
    Har faktiskt inte testat flygplansläge. Får ta och prova! Tack för tips.
    I övrigt gjorde jag en total återställning från 0 igår. Så alla inställningar borde vara default.
    Idag har jag tagit emot samtal från Folktandvården en gång åtminstone. Får se om det håller i sig.

    EDIT: Testade om jag kunde ringa mig själv från jobbtelefonen nu precis. Det gick inte..
    Slå på flygplansläge och av igen så funkar det igen dock! Snabbare än en restart.
    Men jävligt märkligt.
     
    Last edited: 28 okt 2022
    nuco och Leo83 gillar detta.
  18. Sweping08

    Sweping08 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag kommer från en Pixel 6 som tappade det mobila nätverket regelbundet och som jag ska få ersatt av Google inom kort. I förrgår köpte jag en 7 Pro trots att jag hade läst om problemen i denna tråd. Har ett 5G Tele2-abonnemang och har stängt av Wifisamtal, VoLTE och Adaptive Connectivity. Jag fick problem med avbrutna samtal i onsdags, men efter att ha läst om uppdateringen av operatörstjänster så backade jag ett steg till en release från den 11/10 vilket (peppar, peppar) verkar funka även om jag inte använder mobilen så mycket för samtal. Om man vill backa ytterligare releaser, hur gör man då?

    Jag är galet nöjd med mobilen i övrigt. Påminner förstås mycket om Pixel 6, men allt är lite bättre och snabbare.
     
  19. giggelingbear

    giggelingbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2015
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S21 Phantom White 128 Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S21 Phantom White 128 Gb
    Jag har vanliga pixel 7 och har också samtalsproblem, men bara ibland. Idag strulade det som fan när jag ringde till folk med Fello/Tre och jag har Fello själv. Men brorsan har Tele2 och då vare inga problem att ringa till han.

    Sjukt irriterande bugg som måste lösas snarast.
     
    Aser gillar detta.
  20. NoNick2

    NoNick2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    807
    Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    Stock
    Samma här.
     
    MrC gillar detta.