Finns bättre än sony wf-1000xm4 ?

Diskussion i 'Wearables' startad av Vintervilan, 28 okt 2022.

  1. Vintervilan

    Vintervilan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Skulle vilja ha forumets samlade expertis gällande earbuds. Ska plocka ut ett par i jobbet och budgeten ligger väl på max 2500 kronor. Jag har för tillfället ett par Galaxy Buds Pro som jag är rätt nöjd med, men det är å andra sidan mina första och enda earbuds så jag har inget att jämföra med.

    Googlar man på bästa lurarna så är det ju i 9 fall av 10 Sony wf-1000xm4 som dyker upp som nummer 1. Gäller detta fortfarande, eller finns det snäppet vassare lurar såhär i slutet av 2022?

    Har en Galaxy S21 och samsungs egna verkar ju fungera rätt bra tillsammans. Har även tittat på Jabra Elite 7 Pro
     
  2. andol

    andol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2015
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    220
    Pixel buds pro har ju fått väldigt positiva reaktioner och verkar vara dom bästa för tillfället, jag har Jabra elite 7 pro och är väldigt nöjda med dom, men jag har dom främst när jag springer och gymmar och dom sitter väldigt bra i mina öron, även när svetten sprutar, så allt beror väl också på vad främsta användningsområdet är
     
    bernard gillar detta.
  3. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    624

    MINA ENHETER

    Det beror nog på vad du prioriterar. ANC är nog Sony bäst på.
    Men det kan ju vara andra saker som är viktigare. Ljud, komfort, utseende, assistent o.s.v.
     
    bernard gillar detta.
  4. Vintervilan

    Vintervilan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ja tanken är ju att dessa främst ska fungera inom jobbet, där jag ringer mycket till markägare. Sen i andra hand vill jag ju gärna att de ska fungera att springa med. Så fokus är på ANC och bra ljud skulle jag säga.
     
    bernard gillar detta.
  5. Parma

    Parma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    18
    Jag har just dessa och tycker nu i efterhand inte att passformen är särskilt bra. Dom är stora och även relativt tunga, sett till vad som är själva ploppen som faktiskt går in i örat så känns det lite onödigt. Sitter lite löst gör dom också eftersom att earbuden/konstruktionen är som en rund liten boll som går in i örat.

    Finns också en funktion där man kan köra "noise cancelling" av/på genom att klicka på själva earbuden. Ibland när man har en huvtröja så håller materialet på och gör tryckandet ofrivilligt och det är ett jävla irritationsmoment.

    Funktionaliteten i sig är det dock inget fel på. Jag är ingen ljudexpert men det låter bra för mig. Det är också någon form av hård plast som "bollen" är gjord utav så den håller bra det händer ingenting utav att ramla på asfalten och rulla iväg lite.
     
    Vintervilan gillar detta.
  6. Mane_k

    Mane_k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Galaxy Buds Pro2, kanske.
    Sitter mycket skönare i öronen än föregångaren. Men helst ska man ha en Samsung för att dra nytta av alla funktioner.
     
    Vintervilan och bernard gillar detta.
  7. Vintervilan

    Vintervilan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vilka funktioner är samsung-specika? Har ju en s21, så det kan absolut vara intressant :)
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 699
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror det främst är att du får spatialljud med en Samsung och sedan att du får högre ljudkvalitet genom Samsungs egenutvecklade "losslesscodec".