Problem med Google Pay/Wallet

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av Janne S, 28 okt 2022.

  1. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Hm verkar som det är något fel på det "kortet"/Bankkontot.

    Kolla att din personuppgifter är korrekt hos banken.
     
    jnsson gillar detta.
  2. Janne S

    Janne S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2017
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB
    Banken ska skicka ett nytt kort. Mina personuppgifter är korrekta.
    Tack för ditt tips.
     
    Leo83 gillar detta.
  3. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Som en parentes kan jag berätta att jag har ett weird problem med mitt kort i Google Pay. När jag ska betala nåt online och hamnar i läget att jag ska lägga in säkerhetskoden så blir det alltid fel och jag kan inte fortsätta (röd text med meddelande om att CVC inte går att verifiera). Lägger jag däremot in samma siffror manuellt så fungerar det alltid. Nordea. (Jo, jag har dubbelkollat siffrorna. Jag har tagit bort kortet och lagt in det igen, flera gånger).
     
    martin.j gillar detta.
  4. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    897
    Mottagna gillanden:
    1 448
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    För ytterligare paranteser så finns den typen av fel precis överallt. Alldeles för lite verkar testas innan det släpps skarpt.

    Jag har precis samma sak med mitt Resurs-kort fast om man ska betala räkningar (vilket man kan göra med det kortet). Resurs själv sparar tidigare bankgiro och namn på mottagare, men om man väljer deras förifyllda blir det alltid fel (illrött "går inte att betala till den mottagaren"), så man måste manuellt skriva in numret istället, då går det bra. Varit så i minst 1 år, inget händer.

    Enligt min erfarenhet har denna typen av buggar ökat dramatiskt. Det finns i stort sett något fel överallt om man tittar noga.
     
  5. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 204
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag hade som sagt samma problem för några år sedan, var något med mitt telefonnummer hos banken, jag uppdaterade uppgifterna på internetbanken eller om kundtjänst gjorde det över telefon, minns inte helt 100.
    Efter det fick jag SMS om att öppna BankID och det fungerade.
    Kan du be banken ta bort ditt telefonnummer och lägga till det igen? Får du ens ett sms eller är det helt dött?
     
  6. Janne S

    Janne S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2017
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB
    Det är helt dött, inte ett sms, ingenting kommer upp på skärmen att jag ska identifiera mig med BankID.
    Det som händer är att prompten med texten "kontaktar banken" kommer upp. Direkt efter kommer prompten "det går inte att konfigurera..."

    Men tack för tipset, jag ska be banken ta bort mitt telefonnummer och lägga till det ingen.
     
  7. Dekaze

    Dekaze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2014
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    82
    Telefon:
    Samsung A52s

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung A52s
    Har du testat att bara avinstallera bankapp samt bank id och installera igen? Tänker om de är något i installationen som bara gått fel och gör att de buggar ? Dumt svar kanske men värt ett försök ?
     
  8. Janne S

    Janne S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2017
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB
    Testat flera ggr utan resultat, men tack i alla fall
     
    Dekaze gillar detta.
  9. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 204
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Får man inte ens ett sms är felet garanterat hos banken, hade exakt samma och det löstes som sagt med en uppdatering av numret, jag minns inte helt 100 om jag själv eller banken uppdaterade.
     
    Dekaze och jnsson gillar detta.
  10. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 204
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Prova att klicka på "gubben" uppe till höger, sedan inställningar och sedan kontaktuppgifter.
    Radera ditt nummer och lägg till det på nytt.
    Finns även ett ställe till under "Sms och epost notiser" kolla så att numret är rätt även där.
    Screenshot_20221105-135700.png
     
  11. Janne S

    Janne S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2017
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB
    Rodak, tack för tips, jag har gjort det precis nu på datorn återigen.
    Jag har fått en bra kontakt på LF-bank som verkligen vill hjälpa till (alla är ju inte så intresserade att hjälpa till på banken), så jag får ett nytt kort hemskickat.
    Så nu får jag vänta tills kortet kommer med ett nytt CVC-nummer.
    Jag ska för säkerhets skull be banken skriva i telefonnummer en gång till, så får vi se.
    Fortsättning följer
     
    rodak gillar detta.
  12. Droid_Nexus

    Droid_Nexus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus Nord
    ROM:
    Oxygen
    Info:
    kör stock
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Platta:
    HP Chromebook 13 360
    ROM:
    stock
    Hade något liknade fel. Fattade inte alls vad det var, men det visade sig att jag var tvungen att gå in i Nordea Wallet som är en egen app och godkänna innan jag kunde gå vidare. Vet inte om LF har någon liknande tjänst?
     
  13. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 807
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det har dom inte. Det är i bank-id appen man ska godkänna det
     
  14. Janne S

    Janne S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2017
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB
    Nu har jag fått nytt BankID och banken har raderat och åter fyllt i telefonnummer.
    Jag tog bort mitt bankkort från Wallet och började på nytt och lade till det nya bankkortet.
    Tyvärr, samma visa igen, ingen uppmaning att identifiera mig med BankID, slutresultat - det går inte att konfigurera kortet.
    SUCK......
    Jag gjorde samma procedur på fruns mobil, (samma bank) lägga in hennes bankkort. Fungerar klockrent, fungerar perfekt att handla med mobilen.
    Jag ska åter kontakta banken för ett sista försök innan jag ger upp.
    Dock tänker jag inte byta bank.
    Livet fungerar ju trots att det inte går att lägga mobilen på en kortläsare, fast det retar mig att det inte funkar.
    Tack alla ni som försökt hjälpa mig.
     
  15. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 807
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Om ni båda har samma bank, så skulle jag visa för banken att det fungerar för din fru men inte för dig och att det då nog är mer bankens fel än Google
     
    blunden gillar detta.
  16. Janne S

    Janne S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2017
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB
    Tack för tipset, det är redan gjort.
     
  17. johangfx

    johangfx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har du löst det? Sitter i exakt samma situation som du.
     
  18. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 257
    Mottagna gillanden:
    910
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    det är en bug i lf system som dom inte har fixat än
     
  19. Janne S

    Janne S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2017
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256 GB
    Fungerade när banken rensade cashminnet för mitt transaktionskonto. (LF bank)
     
  20. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    "Cacheminne för ett transaktionskonto", vad innebär det mer i detalj?
    Något rent internt i bankens it-system antar jag.

    Hoppas inte saldot på kontot rensas också, om man rensar cachen ;-)
     
    Mr. Ofi och stelex gillar detta.