Synka med Iphone

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 5 (Wear OS)' startad av Masen979, 20 aug 2022.

  1. Masen979

    Masen979 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Halloj..
    Har skaffat en watch 5 till min sambo. Tyvärr så har hon en Iphone. Just nu verkar det inte gå att synka. Brukar sånt lösa sig med diverse uppdateringar?

    Mvh Niklas
     
  2. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 141
    Mottagna gillanden:
    4 836
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Jag är osäker. Men Watch 5 funkar väl bäst med Samsung mobiler och i andra hand till andra Android telefoner. Jag vet inte om Apple kommer vara så hjälpsamma. De vill helst att man köper andra produkter inom deras eko system ungefär.
     
  3. Alix

    Alix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 13 mini
    Telefon 2:
    iPhone SE 1st gen nr 1
    Ser ju inte lovande ut:

    ”Följande information gäller möjliga restriktioner i samband med användning av iPhone.
    *Eftersom Galaxy Watch och iPhone kommunicerar via BLE (Bluetooth Low Energy), kan dataöverföring och nedladdningshastigheten i Galaxy Watch-enheten upplevas som långsam.

    *Vid instabil anslutning till Galaxy Watch med iPhone 6S eller 6S+ som använder iOS 10 eller senare: öppna Bluetooth-menyn i Inställningar, ta bort alla parkopplade Bluetooth-enheter men ta inte bort parkopplingen till Galaxy Watch LE. Stäng sedan av Bluetooth och aktivera det på nytt.

    *Tillgängligheten av funktioner kan ändras utan föregående meddelande efter förbättring av anslutningsfunktionaliteten mellan Galaxy Watch och iPhone.

    *Restriktioner kan förekomma beroende på hårdvara, programvara och iOS-version, såväl som restriktioner i iOS. Mer information finns nedan.

    Svarsfunktionen är inte tillgänglig (svar och synkronisering av meddelanden, t.ex. SMS, appen Messenger, e-post).
    S Health-funktioner är inte tillgängliga (visning av kartor, rekommendationer för daglig träning, osv.).
    Samsungs enhetsbundna funktioner är inte tillgängliga (Samsung Pay, T-money, Nike Running, SOS-funktioner osv.).
    Music Manager (PC webbversion) måste användas för att skicka musikfiler till Watch för uppspelning med Music Player.
    Endast gratisappar och Watch-specifika appar kan laddas ned från Samsung Galaxy Apps.
    Tillgängligheten av nedladdningsbara appar kan variera beroende på apputvecklare, OS, programversion och region.”

    Kompatibel med Android och iOS.

    Det är tyvärr så att endast en Apple Watch funkar med Iphone på ett rimligt sätt.
     
  4. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 230
    Mottagna gillanden:
    1 201

    MINA ENHETER

  5. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Det är inte en begränsning för Wear OS 3.x i sig, men Samsung verkar inte ha några planer på att implementera stöd för iOS. Därmed bör du lämna tillbaka klockan medan du kan. :)
     
  6. dberggren

    dberggren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har en iPhone 12, senaste uppdateringen. Har nu fått en samsung watch av min sambo. Kan koppla ihop telefon och klocka utan problem. Men får inte klockan att koppla upp sig med Samsung health appen. Appen hittar inte klockan när jag söker efter den. Den har hittat den någon gång men om jag då trycker på den så hänger sig appen och klockan parkopplas ändå inte.
    Någon som vet vad jag kan göra eller om det ens finns något att göra?
    Har provat ominstallera appen, stängt av bt på både klockan och telefonen och kopplat upp igen.
     

    Bifogade filer:

  7. christianX0

    christianX0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2012
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Vill minnas att det bara är Samsungs Tizen-baserade klockor som går att synka med Äpplets telefoner, Galaxy Watch 4 & 5 kör Android(Wear OS) och är därmed inte kompatibla tyvärr.