Handla snus på nätet...?

Diskussion i 'Off Topic' startad av geobjork, 16 nov 2021.

  1. Dayl1ght

    Dayl1ght Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2022
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tänk om det vore så bra att en stock räcker i en hel månad
     
    msandstedt gillar detta.
  2. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 824
    Mottagna gillanden:
    5 643
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Önsketänkande här också :D. Beställer själv alltid tre stockar av ONE blå samt fyra dosor lössnus varje månad.
     
    Dayl1ght gillar detta.
  3. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 904
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Har bara snusat (One) i två tre år, tandhalsarna blir bara längre, har ni vågat lyfta på läppen och tittat? :)

    Frun handlar åt mig (och sig) på nätet, jag tror att jag hört namnet snusbolaget
     
  4. TheSwede86

    TheSwede86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Får hålla med om Swedsnus, kört från Snusbolaget innan (Grov White) men kör nu deras Premium Special Extra Stark. Det där med extra strong iaf jämfört med Grov White vettefan dock.
     
    geobjork och katho gillar detta.
  5. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Den är helt ok, smakar iallafall bra.
     
  6. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Inväntar en laddning "Fat Boy Super Dry" från Swedsnus, som ska komma i morgon. Har kört med "Dunderprillan" från Snusbolaget i snart ett år nu. Den har varit bra, men den börjar bli lite för stark för mig, får hjärtklappningar.
    Ska testa "Fat Boy" då den är torr och helt utan smakstillsättningar. Ska bli lite spännande.
    Har testat ett antall olike, och än så länge är det bara "Dunderprillan" och "Brown Gold" från snusbolaget som har varit brukbara (för mig vill säga), men båda rinner lite mer än jag tycker om.
     
    Last edited: 8 nov 2022
  7. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Fat Boy är trevlig, men du vill nog slänga i en deciliter vatten åtminstone, för den är strävtorr (ett ord?) annars.
     
    geobjork gillar detta.
  8. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Nu är nog jag en som vill ha mitt snus ganska tort. När jag snusade General och Knox Lös brukade jag ha dosan liggande med locket av för att justera fuktigheten. Jag undrar också om jag får hjärtklappning av Dunderprillan för att den hamnar i omloppet för mycket och snabbt...? (Det hör till saken också att mitt hjärta inte håller bästa kvalité längre).
    Ska testa och recensera.
     
  9. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Dunderprillan är det bra tryck i,brukar varva med den.
    Återkom gärna hur du upplever torrheten i Fat Boy utan att tillsätta något, tror inte den är så skön under läppen.
     
    geobjork gillar detta.
  10. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Fick världens överraskning, fick ett meddelande från PostNord för en timma sedan, "Fat Boy" levereat utanför min dörr! Detta på trots av att vi inte har utdelningsdag förrän i morgon!
    Kombinationen Swedsnus - PostNord VaruBrev funkar 100++, kan inte bli bättre. Beställde i går morse, och har redan första prillan inne sedan en halv timma.
     
    katho gillar detta.
  11. andol

    andol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2015
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    220
    Min Prilla hade börjat ta frakt, vad handlar ni billigaste snus? Nikotinpåsar? någonstans?
     
  12. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Jag har enbart handlat på Snusbolaget tills nu nyligen. Dom har ett jätteurval, men är definitivt inte billigast!
    Min senaste handel gick till Swedsnus, då jag ville testa deras produkt, DIY snus, och är man ute efter Swedsnus, är det billigast att handla direkt från producenten. Om du läser mina tre senaste inlägg från idag, får du ett intryck av min erfarenhet med dom, bara +++!
    Btw, DIY (Do it yourself) snus blir bra mycket billigare än vanliga märkesdosor. Mitt senaste köp, under 11 kronor dosan, 20 prillor per dosa.

    Swedsnus
     
    andol gillar detta.
  13. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    andol gillar detta.
  14. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Det är bara vanliga brev som kommer "varannan vardag", paket kommer varje dag med PostNord ;)
     
    geobjork gillar detta.
  15. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Tack för den information!:) Nyttigt att veta när man väljer PostNord vid beställning. Jag kommer alltid att välja PostNord Varubrev när det är möjligt. Få paketet lämnad vid dörren, och meddelande i appen när det är leveread, mycket bekvämt.
    I mitt fall är det ingen risk att någon stjäl det om jag inte är hemma. Jag, 76, är den yngsta på 8.våningen, och de andra gamlingarna stjäl inte, om dom ens ser paketet...

    Btw, Jag var i den tro att PostNord kallar det Varubrev just för att kunna hantera det som brev, mao varannan dag.
     
  16. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Jo, trodde också först att det var som du skriver. Men läser man om varubrev så gäller "leverans vardagen efter inlämning" med undantag för vissa regioner (typ norra Sverige) :)
     
  17. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    793
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Cdon.com brukar ganska ofta va bland de billigare när jag och sambon beställer, har oxå varit trogen kundd på snus bolaget länge.
    Har dock inte forskat runt mycket bland sidorna ni nämner men de är värt att kolla upp
     
  18. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Har kört några prillor Fat Boy nu. Som du säger, den är strävtorr, men det passar mig iofs bra. Prillan är något spinkel i storlek, men efter 10-15 minuter är den ungefär som Prillans "Brown Gold", både storlek, smak och styrka. Den är helt OK.

    Jag måste nog bara inse att "Dunderprillan" är min "All Time" favorit. I dag varvar jag mellan Dunderprillan och Brown Gold, men börjar få slut på Brown Gold så nu ska jag köra med Fat Boy "till vardags" en stund, och alltid ha Dunderprillan tillgänglig när man ska "fira och må bra".
    Fat Boy blir rätt så billig, 10 kronor per dosa, mot Dunderprillans 20:-
     
    katho gillar detta.
  19. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Hur i helskotta får dom det här att gå ihop ekonomiskt...? Nio kronor för denna försändelsen! Antingen måste väl Swedsnus subsidiera frakten, eller så måste PostNord gå med stor förlust...!?
    Jag fick också en förfrågan i appen om vad dom kunde göra för att bättra på tjänsten, så det är tydligen något PostNord satsar på. Det blev fem stjärnor, och jag skrev "Det kan inte bli bättre".
    PostNord Varubrev blir definitivt mitt alternativ i framtiden! Bor på 8.våningen och har 1Km till ombud, så nio kronor är det värd...!
     
  20. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Jo men du har nog rätt i det där med att fukta Fat Boy Super Dry lite. Jag gjorde ett litet experiment. Fördelade 30 prillor på ett pappersark, och sprayade det med lite starkt kaffe, la det inn i dosan och i kylskåpet ett dygn. Prillorna blev lika stora som Brown Gold, och det verkar som det blev lite mer fräs i dom, (det kan dock iofs vara en inbillning...?).
    Sen har jag börjat ett nytt snusningsmönster. När det är tid att byta prilla efter en timma något, så lägger jag en ny fuktad ovanpå den som redan ligger där. Då är det nästan som man har inne Dunderprillan de nästa par timmarna.

    Ser ut för att nästa beställning blir Swdsnus Fat Boy Super Dry, kanske även ett 5-pack. Det blir mycket billigare, 199:- per paket i stället för 249:- Billigaste snusande för mig någonsin.
     
    Last edited: 11 nov 2022
    katho gillar detta.