Batteritid efter officiel FroYo uppdatering kass!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av zita, 18 okt 2010.

  1. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Testa på Galaxy S verkar fungera

    "Found this on a Danish website;

    "The following steps should significantly extend the battery life on your phone.

    1 - Please connect the phone to the charger with the phone powered on, and allow the phone to charge until the notification LED is green, dicating the device is fully charged.
    2 - Disconnect the phone from the charger, and power it off.
    3 - Reconnect the phone to the charger with the phone powered off, and allow the phone to charge until the notification LED is green.
    4 - Disconnect the phone from the charger and power it on.
    5 - Once the phone is powered completely on, power it off again and connect it to the charger until the notification LED is green.
    6 - Disconnect the phone, power it on, and use it.

    You need to use this sequence only once.

    If the issue of battery life on our phone persists, I recommend you contact our HTC accessory department directly." I don't know if it works - the blogger says he has tried it on a Nexus One with a positive result."
    <!-- / message -->
     
  2. littlelen

    littlelen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jahaja, där ser man.. Har bara tatt på fakta då "folk" sagt att de inte finns, så har inte brytt mig utan kört AUTO.. Ska bli gött o gå tillbaka :)
     
  3. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Nejdå, klagar inte. Tycker bara batteritiden och GPS samt att återkopplingen till 3G inte är 100 av vad jag trodde en modern telefon klarade.

    Idag: ringt 5 korta samtal för ovanlighetens skull.
    Lyssnat 3 minuter på SR Play över 3G (där dök batteriindikatorn)
    surfat 1 timma.
    Batteri på 40% kvar och laddar nu innan jag ska spela musik under träning. Annars kommer den dö innan jag är färdig. Om inte jag dör före, pga träningen.

    Batteritiden tycker jag varken är bättre eller sämre jämfört med tex en Nokia 5800 och eftersom skärmen är större och ljusstarkare på Galaxyn kan man säga att Galaxy har bättre batteritid. De som jag frågat och har HTC Desire och bytt från Nokia 5800 säger att Nokian har bättre batteritid. Alltså har jag kommit fram till att Galaxys måste ha mycket bra batteritid. Hoppades dock på mer.

    Snurrigt, tami-faen är jag det, men kan sammanfatta:

    Jag tror att Galaxy har mycket bra batteritid. Önskade dock att batterierna alltid höll en hel dag men är nog orealistiskt på det sätt jag använder den. Den inbyggda GPS:en kunde de för mig lika gärna utelämnat då det är skräp.

    Nu med FROY tycker jag det är en sjudundrades utmärkt telefon. Det var det jag menade med att börja skriva i lite mer i positivare anda. Man ska inte gnälla för mycket om man i det stora hela är enormt nöjd.

    Uppskattas att du har erfarna åsikter "wmb" fast ibland kan jag tycker det är lite väl kul att munhuggas fast jag inte är geni i ämnet men ska försöka skärpa mig.
     
  4. Rojpen

    Rojpen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har inga problem alls med min, om jag bara låter den ligga och små pillar ibland är 2dygn inga problem. på jobbet då man spelar en hel del så räcker det ganska precis en dag så man får sätta den på laddning då man lägger sig.

    tycker den är helt okej batteri tid då man använder den en hel del :)
     
  5. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Har än mer kunnat konstatera att det är skärmen som drar mer för mig efter JP6. Har haft telefonen igång i över 6 timmar och använt den till ett par telefonsamtal, som shoppingilista och något SMS och det har dragit 7% av batteriet. Det är minst lika bra som jag hade med JF3/JM2.
     
  6. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Nu verkar min telefon plötsligt ha batteritid som jag hade med 2.1. Från att 80 minuters aktiv display dragit 50% av batteriets kapacitet har nu 40 minuters aktiv display dragit 10% av kapaciteten. Det enda som varit skillnad mot tidigare är att jag laddade telefonen under natten medan den var påslagen. Tidigare har jag laddat den främst avslagen. Dock förstår jag inte riktigt varför det skulle påverka skärmens förbrukning.

    Jag hoppas verkligen detta håller i sig.
     
  7. zita

    zita Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hälpte dessvärre inte för mig:( Fick efter full laddning med en 1200mAh laddare rekorddåliga 9 timmars standby. Under dessa timmar ringde jag ett samtal och rörde sedan inte luren något mer.

    Får bli att lämna in telefonen på service. Något måste vara knas!
     
  8. stuckedinsweden

    stuckedinsweden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här, Zita :(
    Tror min rekord sen uppdatering till 2.2 och en factory reset har varit 28 timmer, endast i standby läge U T A N sim-kort i den (då kör Android endast sina egna standard services och kan inte köra datanätvärk) och utan Wifi, utan NÅNTING.

    "Vågade" testa min lur lite mer under veckan, asså ringa et par samtal på under 3 min, surfa på market via WiFi i ett par minutter, (med skärmen på låååågt ljusnivå) - SLABAM! 16 timmer blev resultatet!

    Så jag ska också ha min på service och bifoga i problembeskrivningen att dom gärna får lägga in 2.2 standard firmware eller om det suger, så läg in nyaste 2.1-update 1....goa gamla 2.1 kunna man ju räkna med :)
     
  9. ronald_raygun

    ronald_raygun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror att jag har upptäckt varför min telefon har droppat i batteriprestanda. Kan kort och gott ge skulden till Angry Birds :-) Verkar inte vara att 2.2 är boven i dramat.

    Vidare med jämförelser med skärmens förbrukning. Det KAN vara (säger inte att det är så, i och med att jag inte vet) att de har gjort en del av OS:et batterisnålare. Därmed drar skärmen mer - relativt sett. Kan ju vara så att skärmen i sig är oförändrad som slukare av batteri, men att de andra processerna har ändrat sig.
     
  10. NickeW

    NickeW Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med. Skitspel... ;)

    Upplever att batterier håller 50% bättre om jag ser serier eller film samma tid som jag spelar det där.
     
  11. Robban71

    Robban71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Märkligt, har fått lite bättre batteritid med 2.2, att det ska vara så olika för alla, börjar undra om det beror på vad man installerar för något, laggfix, roms, apps m.m

    En del apps ligger och kör i bakgrunden, brukar gå in i minneshanteringen och och rensa nivå 1-2 brukar vara 8 processer som stängs ner då.

    och har aldrig autosynkning på, vill jag t.ex kolla vädret så går det fort med en manuell uppdatering och skärmen är ställd på minsta ljusstyrkan, syns ju bra ändå, max är helt hysterisk :D

    2,5 dag har mobilen hållt nu, och då har jag ändå gjort mycket, ringt, sms, surfat, installerat en del appar och provat dem, lite Gps, lekt en bra stund med Phonemypc med wifi på, spelat spel, helt ok tycker jag :)

    Hade en Sonyericson w902 förut, den drog lite när man bara ringde och sms men när man surfade och spelade spel då drog det kräm från batteriet, så jag tycker inte Galaxyn har så dålig batteritid med tanke på den stora skärmen och att man använder den mer som en Pc
     
  12. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ladda den igen igår kväll. Några samtal, sms och lite spel + så råka jag glömt stänga av wifi som vart på hela natten. För bara någon timme sen så stängde jag av wifi och status på batteriet är 70%. Så jag säger det igen, vad jag upplevt so far med 2.2 så har batteriet varit bra och att mobilen känns rappare nu än förr.
     
  13. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 021
    Mottagna gillanden:
    1 959
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    nu har jag haft froyo ganska länge, JP6.

    kan säga att jag har lätt 30-40% bättre batteritid, utan att överdriva.
     
  14. omarama

    omarama Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tycker ochså jag har fått en klart mycket bättre batteritid efter froyo-uppdateringen.
    Dessutom har kies fungerat klockrent sen dess...hade ett helvete varje gång jag skulle ansluta innan:D
     
  15. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Tappade 3% över natten (8 timmar), push email, och några widgets igång
    Duger.
     
  16. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Samma här, tyvärr så verkar batteriet gå åt fortare på dagen nu.

    Tror att Skype drog fett mycket batteri, omöjligt att döda den med den kommer upp dirr igen. Tagit bort den nu så får se om det blir bättre.
     
  17. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Gör jag det berömda "bara pillat med den lite" under hela dagen har jag 68% kvar när jag ska ladda den över natten. Använder jag den riktigt kan jag få ladda den 2 ggr/dag. Det ska väll vara normalt? Finns väll ingen apparat som klarar konstant användande hela dagen utan att laddas?

    Man kan göra mycket med denna fantastiska telefon. Då får man vara beredd att den också drar batteri. Eller är jag ute och seglar?
     
  18. kraksen

    kraksen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alle,

    Jeg skriver på dansk, så håber det går.

    Jeg er desværre også en af dem, der er blevet ramt af dårligere batteritid efter Froyo updateringen.

    Det ser ud som om, det kun er nogle der er ramt af problemet, for der er jo en del der rapporterer, at deres batteritid ligefrem er blevet bedre efter Froyo updatering.

    Mine stats:

    Eclair 2.1:
    Standby fra kl. ca. kl. 0-8 om morgenen: Batteri brugt: ca. 2-3%

    Froyo 2.2:
    Standby fra kl. ca. kl. 0-8 om morgenen: Batteri brugt: ca. 11-12% !

    Går man ind og kigger på hvad der har brugt batteri, viser den, at det er skærmen! Det kan jo ikke passe, når telefonen er standby!

    På 2.1 kunne jeg have hørt Spotify på vej til arbejde (ca. 45 min.), og den havde så brugt 4-5% batteri, på 2.2 bruger den 16-17% på det samme!

    Så der er et problem for nogle af os, at der er et eller andet der bruger batteri, selvom talefonen går standby.

    Med 2.1 havde jeg super batteritid, opladede telefonen ca. hvert 2. døgn. Nu skal jeg oplade den ca. 2 gange om dagen.. :(

    Håber virkelig vi finder ud af hvad problemet er.

    Min telefon er i øvrigt rootet (var det også på 2.1), men ingen lag fix af nogen art. Umiddelbart de samme apps, og indstillinger som jeg havde på 2.1.

    De af jer der IKKE har batteri problemer: Er jeres telefon rootet/ ikke rootet ?
     
    Last edited: 22 okt 2010
  19. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 139
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    kraksen, det låter som en ganska låg förbrukning, om 45 minuters lyssnande på Spotify drog 4-5%. Å andra sidan känns 16-17% som extremt mycket.

    Det är svårt att slå fast någon gemensam nämnare för problemet, eftersom vi inte vet exakt vilka applikationer de med batteriproblem, respektive de med bra batteritid kör. Tre procent under natten måste få sägas vara mycket bra, 11-12% är det inte. Jag vet inte vad som anses vara "batteriproblem". Jag har telefonen avstängd under nätterna, och hyfsat mycket användning dagtid. Push och synk påslaget, Snowstorm en gång i timmen, lite WiFi och SMS-ande/samtalande. Telefonen orkar med två dagar, men som sagt ingenting på nätterna. Om det drar 3-4% är det väl ändå att betrakta som irrelevant i sammanhanget.
     
  20. markisen

    markisen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tyckte också att jag hade kass batteritid efter FroYo uppdateringen. Nivån sjönk väldigt fort. Vågade inte röra telefonen på bussen på vägen hem när nivån var på 4%. Väl hemma kunde jag spela Angry Birds i typ 30 min innan telefonen tillslut dog. Sedan dess har jag haft bra batteritid.
    Så prova att ladda ur batteriet helt om ni upplever konstigheter efter uppdatering.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk