AAwireless-problem

Diskussion i 'Android Auto' startad av art0101, 14 nov 2021.

  1. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    337

    MINA ENHETER

    Jag har nu haft den sedan februari. Fick den utbytt en gång men problemen med att den kopplar ner sig kvarstår. Måste ha pass-through på, för att få stabilitet. Missar därmed alla extra funktioner. AAwireless tycks i inte riktigt veta vad det beror på. Samsung S21 Ultra/Samsung Flip Z 3 och Kia Niro EV.
     
  2. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Samma problem här. Bt kopplar ifrån!
     
  3. Gyllenb

    Gyllenb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Hade samma problem med.
    Men det var min s10 som spökade. Den kopplade även från bilens original infosystem (Insignia 2018) men efter att samsung släppte den senaste uppdateringen till min s10 så har det varit stabilt.
     
  4. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    337

    MINA ENHETER

    Hade Android Auto under flera år och det var ett återkommande problem. Också flera Samsung telefoner och Niro EV. Var tvungen att ha pass-through, och supporten verkar inte heller veta exakt.
     
  5. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Jag har ett intressant AA-problem. Varje gång jag passerar en betalstation för trängselskatt i Göteborg så kopplar min AA anslutning ner. Samma visa med olika telefoner. Så felet borde ligga hos bilen? Apple Carplay däremot fungerar fläckfritt.

    Passage genom betalstation i Stockholm däremot påverkar inte mitt AA alls. Finner det hela mycket märkligt.
     
  6. Mollan

    Mollan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Bumpar denna tråden. Har exakt samma fenomen i Göteborg, vid varje betalstation dör det. Blev ståendes under en sådan portal i kö igår i ca 2min och det kopplade då ner helt under denna tiden. Har en Pixel 7 Pro. Fler som har denna problematiken?
     
  7. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Flytta från Göteborg är väl lösningen. Aldrig haft såna problem här i Kungliga Hufvudstaden. ;)
     
  8. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Jag bor också i Göteborg men har aldrig stött på det där.. Det närmsta jag kommit är när man kör under kraftledningen på söderleden mellan Astra Zeneca och avfarten vid McDonalds/Circle K, då har musiken hackat till, men AA har aldrig brutits, inte ens under betalstationerna för trängselskatt så som ni beskriver.

    Kör första versionen av AAwireless (backade dem tidigt), Skoda Octavia med Bolero infotainment samt Google Pixel 7a. Funkade även fint med OnePlus 3T som jag hade innan. I övrigt standardinställningar + senaste firmware.

    Det behöver inte bero på detta, men AA är ju väldigt känsligt med vilken USB-kabel man använder. Min är bara 20-25cm. Sen är det ju även en fördel om den är "shielded" för att eliminera/minska yttre påverkan så som från kraftledningar osv. Så jag skulle rekommendera att prova med en annan kabel om ni har och se om det blir skillnad.