Helautomatisk kaffemaskin

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Johanvartaget, 3 jan 2021.

  1. liqwid78

    liqwid78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2018
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    316
    Min heter sage barista touch.
    Var läste du det?
    Maskinen har rengöringsprogram. Och man kan skruva ner vissa delar för att rengöra. Finns några youtube videos.
    Förr eller senare behöver maskinen gå till service för att se över interna packningar och rengöras. Kanske är det du menar? Men det gör man inte så ofta. Likvärdig andra manuella espressosmakiner.
     
    Vispen74 gillar detta.
  2. Tk421

    Tk421 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2021
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    503
    Jag hade en Philips Saeco Granbaristo (msrp 12000 sek) som jag lyckades köpa med drygt 90% rabatt.

    Två års garanti.
    Den slutade brygga och skapade en pöl av vatten under maskinen under garantitiden. In på service och sen funkade den kanske ett år till.
    När den gick sönder andra gången så var garantin slut och jag sålde den som defekt.

    Aldrig mer helautomatisk för min del. Nu kör jag moccamaster för brygg och Rancilio Silvia för espresso/ cappuccino/ latte. Den känns sjukt stabil och välbyggd i jämförelse men visst känns det som mycket jobb för en kopp ibland.
     
  3. Johanvartaget

    Johanvartaget Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2017
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    268
    Var hittar du sage för 9000?
     
  4. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Last edited: 14 nov 2022
  5. liqwid78

    liqwid78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2018
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    316
    Vispen74 gillar detta.
  6. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    [​IMG]
    Har en Philips Saeco Intelia One touch i dag, men mjölkkannan är på sista versen. Frågan är om man märker nån skillnad på latin på en ny, eller om man ska limma och tejpa för att hålla liv i denna 11 år gamla maskin. Trist och lägga 6 - 9 tusen om det inte märks nån skillnad. Jag hittar inga affärer där man kan testa maskinerna.
     
  7. Naki

    Naki Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Är Sage eller Siemens det bättre valet om man vill ha an hyfsad espresso utan allt för mycket jobb? Elgiganten har Sage The Bambino Plus för 3500 och Siemens EQ.6 Plus S100 för 6000kr. Men är den så mycket bättre än Sage?
     
  8. liqwid78

    liqwid78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2018
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    316
    Nu vet jag inte exakt dessa modeller men har provat kaffe från andra Sage och Siemens maskiner.
    Om du vill komma närmaste de goda espresso och synnerligen cappuccino med härligt och lekt crema från Barista kaféer så ska du ta Sage över Siemens.
    Är du ” extrem lat” på morgon och inte alls intresserad av hur din espresso ser ut och smakar så kommer du bli nöjd med Siemens ändå
     
  9. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Det verkar generellt att Siemens inte får så höga betyg i tester sett till just kaffesmaken. Har dock inte provat själv.