Google play o Youtube funkar knappt

Diskussion i 'Off Topic' startad av beretta, 16 nov 2022.

  1. beretta

    beretta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har Bahnhof, tp-link Deco x60 två st. Senaste firmware.

    Kan inte ladda ner från Google play, youtube är segt som sirap.Detta gäller alla enheter i hushållet.. Så fort jag går över på mobilnät har jag full fart på Youtube och Google play nedladdningar. Bredbandskollen ger full fart. 500m/bit.

    Blir galen. Någon som kan hjälpa?
     
  2. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    897
    Mottagna gillanden:
    1 448
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Bredbandskollen testar, vad jag vet, mot en server i din relativa närhet (för att testa din egen anslutning och inget annat). Säger ingenting om hur atlantkablar eller övriga förbindelser mår. Hur routingen fungerar utanför ditt närområde. Du kanske skickas omkring över halva jordklotet pga störningar i näten.

    Eftersom mobilanslutningen fungerar är det mest troliga att din leverantör av bredbandet (Bahnhof) har något problem. Oftast brukar sådant här fixa sig av sig själv rätt snabbt när de hittat felet och rättat till det.
     
    beretta och Kristy gillar detta.
  3. beretta

    beretta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det har pågått i tre veckor. Får kontakta bahnhof då.
     
  4. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    757

    MINA ENHETER

    Bahnhofs bredband har jag hemma och det tycker jag är dåligt. Många avbrott typ att routern behöver startas om,kort räckvidd och dålig hastighet på 2,4 bandet och även dålig,billig, omodern typ router. Långa väntetider på kundtjänst typ ca 45 minuter. Om man jämför med den tidigare leverantören comhem,numera Tele2.
    Allt för att det ska bli billigare.....
     
  5. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    757

    MINA ENHETER

    Provat att starta om utrustningen?
     
  6. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Gäller det bara Google Play och Youtube?
    Testa att besöka några andra amerikanska stora webbsidor, och se om någon annan sida har problem också. Typ Netflix, Amazon, eller annan sida för streaming/nedladdning av stor datamängd?

    Nu skulle jag aldrig välja routern som bredbandsleverantören skickar med. Den brukar alltid vara kass, så i mitt tycke är problem med routern inte Bahnhofs fel, även om de tekniskt sett försett dig med routern. (Ifall de tagit betalt för routern av dig så får jag beklaga, du borde klaga och be om att få lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka). Det låter som att problemet i ditt fall främst är routern, inte bredbandet/uppkopplingen i sig. Det kan vara värt att uppgradera till en annan router, om din upplevelse är så dålig.

    Att ha Bahnhof är ju dock ett politiskt ställningstagande, något jag verkligen står bakom, för ökad frihet på Internet och mindre statlig övervakning och inskränkning av rättigheter. Det är också värt något när man väljer leverantör ;-) Jag hade gärna haft Bahnhof av det skälet, om jag kunnat. Men självklart är det inte bra om kundtjänsten har lång väntetid, där har du all rätt att klaga. På den tiden när jag hade Bahnhof så upplevde jag inte särskilt många problem iaf!
     
    Kristy gillar detta.
  7. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    757

    MINA ENHETER

    Jag har inget annat val! Och jag tycker att utrustningen faktiskt ska fungera bra som man skickar med oavsett leverantör och det blev sämre med det mesta även tv utbudet i det här fallet. Utlovade kanaler lockbete försvann och dålig billig box. Dom flesta har,haft problem med bredbandet. Så allt är inte bra bara för att det heter Bahnhof och politiken struntar jag i.
     
  8. beretta

    beretta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tp-link Deco x90 är det jag har. Har fungerat väldigt bra.
     
    Klurre gillar detta.
  9. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    757

    MINA ENHETER

    OK, jag har en Icotera från Bahnhof. Vad har du för typ router. Du har dom som leverantör av bredband.
     
  10. beretta

    beretta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Allt annat funkar. Bara google play som inte går att ladda ner från alls. Youtube buffrar mycket.
     
  11. Stolpskott1

    Stolpskott1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    13
    @beretta@beretta Hur gick det här? Har haft exakt samma problem i några veckor nu med just Play Store och YouTube. Inga andra problem.

    Bahnhof 250/100mbit, Deco X60 (oavsett sladd eller wifi), Malmö-regionen.
     
  12. beretta

    beretta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ring Bahnhof och be dom om ett nytt ip. Det löste mina problem.
     
    Kristy gillar detta.
  13. Stolpskott1

    Stolpskott1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    13
    Det hjälpte :) Tusen tack!
     
    Kristy och beretta gillar detta.