Fråga: Chromecast Google TV hittar helt plötsligt inte USB-minnet

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Majster, 16 nov 2022.

  1. Majster

    Majster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har två st Chromecast Google TV sen över 1 år tillbaka.

    Köpte samtidigt till en iiglo usb-c docka (Iiglo USB-C Multiport Dock (Dockningsstationer för datorer) ) och anslutit ett usb-minne på 16Gb. Till båda mina enheter. Använt mig av en iPad laddare till dockan då den kräver lite mer kräm än vad originalladdaren gör till Chromecasten.
    Allt har fungerat strålande tills ett par veckor sedan. Då börjar enheterna klaga på att utrymmet är slut och kan inte uppdatera mina appar.
    Börjar felsöka och ser att Chromecasten inte ser usb-minnet.
    In och ur med usb-minnet. Hittas ej, startat om. Testat med annat USB-minne. Ingen skillnad.

    Testar med en annan laddare bara för att utesluta saker och ting. Tog min HP usb-c laddare jag har till min laptop. Gör heller ingen skillnad.
    Ansluter jag usb-minnet till min laptop hittas den korrekt. Ansluter jag usb-c dockan till min laptop så hittas USB-minnet.

    Jag körde en fullständig fabriksåterställning av min Chromecast Google TV. Men den hittar fortfarande inte USB-minnet.

    Testade att koppla in USB-minnet till en HP USB-C Dock G5 Dockningsstation som jag sen kopplade till min Chromecast enhet. Då minsann hittas USB-minnet!
    Men inte med min lilla iiglo usb-c docka. Där den dock fungerat i över 1 år och som sagt, ansluter jag denna till min laptop så fungerar det som det ska.

    Vad tusan ska man göra?
     
    Last edited: 16 nov 2022
  2. NoNick2

    NoNick2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    Stock
    Jag upplever samma sak i bland i samband med uppdateringar/omstart av CCGTV.

    Har lyckats genom att starta om den igen, i bland går det efter första försöket, i bland behövs det tre-fyra omstarter.

    Jag har en sån här.

    Edit: La till länken.
     
  3. mm_3

    mm_3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2020
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    312

    MINA ENHETER

    Är 8 Gb ett hinder för att skaffa CCGTV tycker ni?
     
  4. NoNick2

    NoNick2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    Stock
    På landet kör jag utan extern lagring och har bara de absolut nödvändiga (för min del) apparna installerade och det funkar bra.
     
    mm_3 gillar detta.
  5. Nicke4ever

    Nicke4ever Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fanns någon lösning till detta problem?

    Misstänker jag har liknande, har också en Iiglo usb c hubb, men där jag kopplar till en webcam (för att köra google meet samtal på tv:n).

    Det funkade i höstas, och slutade sen funka, har försökt i omgångar att få det att funka när jag haft tid över men inte hittat någon lösning än.