Första intrycken & omdömen S22+

Diskussion i 'Galaxy S22+' startad av Swedroid, 9 feb 2022.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Lite mer tyngd ger helt klart en bättre känsla av kvalitet. Dock gillade jag materialen i S21 FE. Föredrar matt ram mot blank som S22 har. Men tycker som sagt S22 är riktigt snygg med sin symetriska ram. Bra mycket snyggare än S22 Ultra. Håller med om tjejens ord när jag visade den för henne i butik, "vad ful den var".
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 361
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Väldigt inaktiv tråd. Nästa inga i forumet som har S22+? Finns nu för 6200 kr på Samsungs hemsida om man tar ett billigt abonnemang utan bindningstid. Dock tycker jag de omdömen som finns här sedan tidigare inte direkt ger en positiv bild av telefonen. Det får mig att tro att den kanske inte ens är värd 6K ny? Någon som haft den i närtid?
     
  3. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 121
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Jag har den sen den kom och 6K är den helt klart värd, jag valde den för lite större skärm och bättre batteri vilket jag tycker den uppfyller.
    Den är inte heller på något sätt sämre an vanliga S23 men kommer inte heller upp i Ultrans klass.
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 361
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Hur upplever du batteritiden?
     
  5. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 121
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Bättre än min gamla S21 som var den vanliga modellen, har inget annat att jämföra med.
    Nu är jag ingen tung användare men säg att efter en dags normal användning så ligger jag på mellan 80 - 85% kvar.
     
    flipp gillar detta.
  6. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    96
    Jag slog till på min S22+ i augusti när Comviq hade den som månadens tfn och den då gick på 5.544 kr. Jag upplever den som väldigt bra. Jag hade S10+ innan och den var inte dålig alls men det jag särskilt uppskattar är platt skärm, 120 Hz, ljusstyrkan, toppenkamera och bra batteritid. Den ligger lagom tungt i handen, toppenfinish och helt klart ett flaggskepp. Storleken är nästan identisk med iPhone 13 Pro Max och eftersom jag kunnat jämföra hands on på samma motiv så är tex nattbilder bättre med S22+ än med iPhone 13 Pro Max.

    Jämfört med vanliga S22 får man förutom större skärm, mer ljusstark skärm i S22+ än i S22, 45w snabbladdning mot 25W även om det kanske inte är helt avgörande samt bättre batteritid.
     
    Last edited: 24 nov 2022
    MellowHello, tolare och flipp gillar detta.