Japp! Avslutade precis samtalet med en riktigt otrevlig och ilsken kundtjänstmedarbetartjej.
Hon hävdade att det absolut INTE går att ångra abonnemanget för det är köpt i butik (Jag har köpt via elgiganten.se), och det spelar ingen roll om det är på nätet eller inte. Oh gosh, sen satte jag henne på pottkanten och läste både Elgiganten och Tele2:s villkor och då blev hon vansinnig.
Jag höll mig lugn och arbetade lågaffektivt, men det hjälpte inte mot henne, jag tror det snarare triggade henne rejält. Är i kontakt med Elgiganten nu och de ska ta bort abonnemanget. To be continued...
Konversation med Elgiganten:
Hej! Gällande order: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Jag vill ångra mitt abonnemang och utnyttja min ångerrätt.
Tele2 sa att det är ni som sköter uppsägning av abonnemang, och jag kan inte ta det via dom. Varför kan jag inte förstå, men så sa hon i telefon.
10:35
Okej, jag kommer skicka vidare detta till vår abbonemangsavdelning så ska dem se till at ta bort abbonemanget åt er!
10:35
Kalas! Kommer jag få någon bekräftelse på att abonnemanget är ångrat?
10:38
De kommer att ta kontakt med dig när dem väl ska göra det för att verifiera dig och att du verkligen vill göra det.
10:38
Kanoners du! Tack
Click to expand...