Refunder Pay - ännu ett kort med återbäring

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av hansdj, 16 okt 2021.

  1. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Vet inte om det även blivit ändrade krav på kreditkort, banklån/bostadslån har bankerna får nya kalkyler/krav i veckan de ska använda vid bedömning om man klarar sig på de pengar man har kvar när allt är betalt. Kanske blivit liknande här?
     
  2. jerry84

    jerry84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20
    Det kan också bero på nyttjade kredit på andra kreditkort man har också.
     
  3. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    115
    Jag ringde o pratade med refunderpay precis för din mina vänner o familj o för dig som vill ha ett kort med cashback.
    1 Klicka på ngn användare här som har refunder tipslänk så får du o den du klickade på 200 kronor vardera om du följer de enkla reglerna som står där och
    2. Har 150 000 i inkomst detta år o föregående år. Som inkomst är det löneinkomst som räknas och/eller pension (Inkomst av kapital, csn bidrag, soc bidrag etc. inget av dessa räknas in i kalkylen)

    3. Om du råkar ha lite under 150 000 detta år. Skriv som du tjänar 150 000 i alla fall det är svårt för dem att kolla. Det viktiga är att din senaste deklarerade löneinkomst ligger på 150 000 eller mer (just nu är det 2021 års inkomster de ser)

    4 råkar du ha mycket krediter lån kreditkort sen innan minska på dem de kan hindra om du är ett gränsfall

    5 Skulle du få nej i alla fall visa dina inkomster som de inte räknar kanske du kan få över dem på din sida iallafall

    6 Inkasso är vanligtvis inga problem det viktigaste är att du inte har betalningsanmärkning på kronofogden, första anmärkningen du får syns inte så fort du har betalat den!:) men har du två inom en tre årsperiod då sitter du i :( klistret o kan glömma allt förutom okerlån en knivskarp gräns gå inte över den

    7 Lycka till därute med kortet som jag o många andra tycker är det bästa just nu det är även gratis i ett år
    Har hört om en del där de utlovade 50 till 200 kronorna inte dykt upp vänta ett par veckor kontakta sedan refunder. Visa sedan din värvningslänk du fick eller kontakta värvaren så hjälper den dig
     
    Last edited: 24 nov 2022
    Sale gillar detta.
  4. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Vad tråkigt, det är första gången jag hör någon av de som jag har värvat att de har blivit nekade kortet...

    Läs pvee inlägg med bra förklaringar till vad anledningen kan vara...

    Bäst vare att skriva mail till RefunderPay eller tinga de och höra vad anledningen är...
     
  5. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Tack pvee för all info, kan vara mycket viktigt för alla de som får problem och inte blir godkända.

    Jag står till förfogande till hjälp till alla de som använde min värvningslänk och som inte har fått bonuset.

    Man skall få 50kr om man bara ansöker om Refunder och har handlat inom senast 45 dagar för minst 100kr.

    Ansöker man om RefunderPay kredikortet skall man få 200kr ca en vecka efter att man har fått kreditkortet och har betalat med det, får man inte det då kan man skriva till RefunderPay kundservice, även till Refunder kundservice och vägrar de hjälpa en så kan man skriva även till mig så skriver jag till de men då skall jag ha Ert namn, efternamn och mailadress Ni har använt för att ansöka som Refunder medlemmar eller RefunderPay kreditkund kunder.

    Ni kan alltid skriva till mig privat men jag tror att de flesta får det efter att ha kontaktat kundtjänst och bifogar värvningslänken de har ansökt från...

    Det som är tråkigt är at man aldrig får info om namn eller annan info om personen som har använt ens värvningslänk så på det viset kan man själv som värvare missa sitt bonus som värvare om det är strul hos Refunder eller RefunderPay.

    Jag vet när min son ansökte så fick han inte sina 200kr och först efter att han skrev till RefunderPay och efter att han har fått svar en vecka senare fick både han och jag 200kr var, hade han inte klagat så hade både han och jag missat bonuset och jag hade inte vetat något om någon annan har ansökt om det...

    Det bästa vare, mitt tips är att Ni som ansöker om Refunder eller RefunderPay skriver samma dag när Ni gör det privat till den som Ni har använt värvningslänken från och då kan både den som värvar och den som har värvats ha koll på vad som händer någon vecka senare...

    Jag har fått mail från Refunder att jag har värvat ny medlem men inget bonus bara för att den som man har värvat har inte gått vidare och uppfyllt villkoren för bonus, det vill säga att handla inom senast 45 dagar för minst 100kr från en websida som Refunder har avtal med men ansöker man om RefunderPay kreditkort skall det räcka att göra ett köp med kreditkortet och inom en vecka skall 200kr i bonus komma...
     
    Jonthan och pvee gillar detta.
  6. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    578
    Mottagna gillanden:
    383
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Man får kolla väldigt noga om man använder refunder appen när man ska köpa grejer som ska ge cashback, det är refunder lite dåliga med att få in på ens konto, brukar lösa sig med nått mail (anmäl saknade köp) men börjar undra om dom lägger det i system för att se om dom inte kan få ut lite mer själva om folk glömmer kolla/inte orkar maila in saknade köp
     
    Sale gillar detta.
  7. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag håller med dig att man skall kontrollera alla köp gör fel kan inträffa.

    Som Refunders försvar kan jag nämna att många inte läser villkoren för cashback när man klickar på att aktivera Refunder cashback knappen.

    Man tror att man te x kan få 4% på allt bara för att det står så när rutan dyker upp om att trycka på aktivera men tyvärr så är inte fallet.

    T ex 5% cashback på Apoteket ger inte cashback på receptbelagd medicin fast Apoteket hade fel i sitt system och gav cashback i flera år även på receptbelagd medicin medan andra apotek inte gav det då, för ca ett år sedan har även Apoteket tagit bort det fast de har hela tiden informerat om det att de inte betalar cashback för receptbelagd medicin och jag tror inte att en enda har klagat för att de fick cashback som man egentligen inte skulle fått :-).

    Vissa företag Refunder har avtal med vill betala cashback på köp summan exl moms, andra ger cashback bara på visa varor och inte hela sortimentet eller man får inget cashback alls om man har använt ett rabattkod eller om varan man köper är redan på rabatt men dessa villkor har inte Refunder satt upp utan butiken som Refunder har avtal med...

    Andra klagar på att cashbacken tar mer än en månad att få på sitt Refunder konto som Redo för utbetalning men åter igen så är det butiken som sätter dessa gränser och i de flesta fall pg a att många returnerar sina köpta varor...

    Man kan manuellt på Refunders websida registrera köp som man tror skall ge cashback så kommer Refunder att kontrollera det och höra av sig men många gånger vill de vara snälla mot kunden och ger efter och ger kunden några kronor mer om kunden klagar bara så man är medveten om det...

    Jag har löst de flesta av mina problem med Refunder kundtjänst via mail och de som inte gick att lösa visade sig att jag hade fel när jag var ny Refundare och inte kunde läsa mig till alla villkor vid aktivering av Refunder cashback...
     
    Jonthan gillar detta.
  8. Vintervilan

    Vintervilan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER


    Tack för svaren. Jag mailade Refunder men de kunde såklart inte svara på sånt över mail så jag får ringa i morgon. Men jag kan säga vad jag ansökte:

    Ansökte först om 40.000 kredit. Min lön är 38.000 (kan det vara så enkelt som att krediten inte får överstiga inkomsten?), sambo, två barn och bor i lägenhet. Har en kredit på 10.000 varav halva är nyttjad just nu. Sen ett studielån på det. I min värld är detta inget konstigt alls. Borde man angett bådas inkomst? Vi har helt gemensam ekonomi och tillsammans har vi 70.000 innan skatt. Känns skumt att bli nekad krediten på dessa premisser och jag ska ärligt säga att jag blev lite paff :)
     
    Sale gillar detta.
  9. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag kan säga så här, utan Refunder hade Vi inte fått de extra % i cashback när Vi hade handlat på olika websidor, varför står folk utanför Refunder förstår jag inte alls, speciellt om man får 50 kr i bonus genom värvningslänken i signaturen och det finns inga avgifter.

    Vi hade utan Refunder på marknaden bara sett till att bara använda rabatter på olika webplatser men annars hade Vi gått miste om extra cashback om Refunder och liknande bolag inte fanns alls och jag kan inte förstå folk som inte går med i Refunder som har inga avgifter och ingen begränsning på hur länge pengarna ligger på ditt Refunderkonto om du är inaktiv och inte använder kontot på evigheter.

    Det finns flera cashback företag på marknaden som kan ibland ha 1% mer i cashback än Refunder men har olika villkor för att ha kontot och ta ut cashbacken, företag som har kommit efter Refunder och som är inte alls är lika stabila och säkra.

    Jag bryr mig inte hur mycket Refunder tjänar på varje köp jag gör genom de, om de plockar lika mycket procentuellt som jag får, så länge jag får något extra cashback, extra kronor tillbaka så är jag glad och glad för att möjligheten finns (syftar på de som klagar på olika ställen online att Refunder bör ge mer i cashback än vad de gör fast de ger mest om man räknar in allt).

    RefunderPay likadant, roligt med 1% cashback på alla köp, synd bara att kortet kostar 395kr per år fom år 2 men det finns inte mycket annat att välja på marknaden med samma cashback och speciellt med tanke på att man kan värva hur många som helst där både du och den värvade får 200kr, har man värvat 2 per år så har man fått in årsavgiften och värvar man fler så är det extra cashback utöver 1% på alla köp (för oss som bryr oss om att indirekt sänka priset med 1% extra).
     
    Last edited: 25 nov 2022
    Jonthan gillar detta.
  10. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    578
    Mottagna gillanden:
    383
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Så kan det absolut vara :)
     
    Sale gillar detta.
  11. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Mycket märkligt att du inte fick det, kan vara för att du ansökte om 40k, man kan ansöka om mindre och sen öka kreditgränsen har jag läst at många gör när de ansöker om kreditkort hos företag som är lite försiktiga med att ge hög kreditgräns till kunder som ansöker om det i starten vid ansökning.

    Jag kan tipsa dig om att ansöka om lägre kreditgräns och sen värvar du direkt din fru när du har använt ditt kort första gången och båda får var sin 200kr bonus så kan hon ha sitt eget kort istället.
     
  12. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    1. Mitt Refunder konto 5 nov 2022.jpg

    Saldo på mitt Refunder konto efter några år som kund, värvningen går via min RefunderPay Tipslänk (200kr till dig/mig) som är ovanför min signatur, har Ni frågor bara skriv, lycka till...
     
    Last edited: 26 nov 2022
    milky81 gillar detta.
  13. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Sms idag, för de som inte har fått det, fint erbjudande:

    "Använd ditt Refunder Pay senast 4/12, så är du automatiskt med i utlottningen av Coop-presentkort på 5.000 kr/st!
    Se refunderpay.se för mer info."

    Värvning för nya RefunderPat kunder som är intresserade kan gå via min RefunderPay Tipslänk (200kr till dig/mig) som är ovanför min signatur, har Ni frågor bara skriv, lycka till...
     
  14. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    578
    Mottagna gillanden:
    383
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Sen får man tänka på att efter ett år så kostar kortet 390:-/år
     
    Sale gillar detta.
  15. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Ja, 395kr mer exakt är årsavgiften fom år 2 men om man betalar med kortet mer än 39500kr per år så går man plus oavsett...
     
    Last edited: 2 dec 2022
    Jonthan gillar detta.
  16. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Jag har liknande lön som dig och fick 50 000 kr i kredit. På komplett fick jag bara 10 000 för några år sedan men hade sämre inkomst då. Det baseras ju på en helhetsbild om du har tidigare skulder, stora bolån, om du deklarerar överskott/underskott av kapital, en mängd faktorer.

    Se till att vara så skuldfri som möjligt när du gör en ansökan och ta gärna i med inkomsten, det är svårt för dem att veta om det stämmer eller ej, men däremot har de med tidigare års inkomster. Man får en ganska bra bild över personens återbetalningsförmåga genom en UC.
     
    Sale gillar detta.
  17. carrax

    carrax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2018
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tänkte göra ett stort köp och vill gärna ha det på avbetalning.

    Förutom uppläggningsavgiften, finns det något annat negativt med att ha köpet på avbetalning?
     
  18. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag har inte handlat på avbetalning än men räntan skall betalas vid delbetalningar, det är vad kreditkort bolag lever av, helst vill de att kunden skall inte betala av hela skulden så de kan dra in ränta...

    Så här står det här längst ner:
    Frågor & Svar | Refunder Pay

    "*Vid 6 mån räntefri delbetalning tillkommer uppl. avg. 245 kr, eff. ränta 4,3 %. Vid delbetalning, lägst 5 % av skulden/mån, tillkommer ränta f.n. 17,75 %, eff. ränta 19,3 % vid kredit på 20 000 kr (okt 2022)."

    På ett annat ställe hittade jag detta:
    "Delbetala 6 månader räntefritt
    Du kan välja att delbetala köp över 2 000 kr räntefritt i 6 månader (det enda som tillkommer är en uppläggningsavgift på 245 kr). Smidigt, eller hur! Valet gör du enkelt via Mitt Refunder Pay på refunderpay.se."

    Jag hade helst kontaktat de och fått exakt svar via mail så du har det dokumenterat...
     
  19. bjocan

    bjocan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2020
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag beställde nyss både Refunder Pay samt Curve för att kunna använda Apple Pay. Tänkte dock inte på att Curve (gratisvarianten) har en maximal "spend" på 1000 Euro per månad och efter det tillkommer en 2% avgift. Jag handlar ibland för mer än 1000 euro per månad så man får vara noga med att hålla koll så man inte kommer över 1000 Euro i spend på en månad. Vet inte om jag kommer orka hålla koll på det med Curve, vilket gör att jag blir tvungen skippa Curve och bara använda det fysiska Refunder Pay-kortet. Sammanfattningsvis blir nog inte Refunder Pay-kortet använt så mycket, för vem orkar med fysiska kort nu för tiden, är ändå 2022. Aja, kortet är ju gratis första året så får avsluta det efter det. Synd på ett annars trevligt kreditkort.
     
    tekken gillar detta.
  20. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    578
    Mottagna gillanden:
    383
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020

    Håller med, fattar inte varför dom inte kör in Apple Pay och android Pay