Abonnemang- och operatörserbjudanden [Diskussionstråden]

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av DroidJunkie, 23 nov 2022.

  1. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Här diskuterar vi fynd som delats i Abonnemang-och operatörserbjudanden.
     
    RBdyk och SwedishBadger gillar detta.
  2. Pheidias

    Pheidias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    35
    Någon som vet vad som gäller angående tele2 och "gäller endast nytecknande av abbonemang" försökte klicka mig igenom och behålla mitt nummer som redan idag är ett tele2 abbonemang dock utan bindningstid. Men får ett fel i slutet så det gick inte igenom. Måste jag säga upp mitt abbonemang först innan jag kan nyteckna?
     
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag skulle räkna med det, och då låta uppsägningstiden gå ut, dvs du kommer inte kunna ta det denna BF om det är Tele2 räknar
     
  4. Pheidias

    Pheidias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    35
    Det då eller offra sitt nummer.. ogillar verkligen att man inte kan teckna om man redan har ett nummer
     
    Rint, Kaleid och Kristy gillar detta.
  5. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    292
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Om någon är ute efter en iPhone 14 pro 128 gb till ett trevligt pris så har Elgiganten via Telenor för 749 kr i 24 månader kontra Telenors egna hemsida för 909 kr. 15 gb surf ingår
    Känns som att operatörernas erbjudanden är sämre iår än för 2 år sedan.
     
  6. matteee

    matteee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2012
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hur fungerar tele2 nu för tiden.. Kan jag teckna nytt abonnemang, köpa mobil, och säga upp abonnemang men fortsätta betala av på telefonen?
     
  7. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Du kan säga upp abonnemanget, MEN du kan inte ha en delbetalning utan abonnemang så du får en slutfaktura på telefonen direkt
     
    Kristy gillar detta.
  8. marvinorman

    marvinorman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2015
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    22
    Om man gör detta med en telefon på kampanj för säg halva priset, kommer slutfakturan sen på telefonens ordinariepris för att man sagt upp abonnemanget, eller gäller fortfarande kampanjpriset på telefonen?
     
    Kristy gillar detta.
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag valde att betala av en surfplatta direkt hos Tele2 (tog ej med abonnemang då jag redan har Tele2) och jag betalade kampanjpriset (detta är dock 3 år sedan nu). Jag tror är det fortfarande är så, men kan ej säga med 100% säkerhet
     
    Kristy gillar detta.
  10. liqwid78

    liqwid78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2018
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    316
    Jag har 2 abonemang hos Comviq och försökte få BF erbjudande. Det kunde de inte fixa dock kunde jag få mer suft men det var jag inte intresserad av.
    Jag fick säga upp mina abonnemang, skaffa 2 nya med rabatten och sedan flytta telefon nr. Kundsupport fixade allt, riktig trevlig att göra med dem. Ur en ekonomisk- och resursvinkel är detta galet att de måste göra så här.
     
    Kristy gillar detta.
  11. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    En liten uppdatering angående Elgiganten/Tele2, Pixel 6a för minsta totalkostnad å 1921:-
    Det blev alldeles för mycket arbete det här, vilket jag förstås hade förstått sen andra medlemmar skrivit, men nu när jag har satt krokben på min själv måste jag givetvis fortsätta.

    Har även idag pratat med en otroligt trevlig kundtjänst på Tele2 som förklarade allt på ett pedagogiskt sätt, han har ingen ''ångerknapp'' på sin dator, och kan därmed inte ångra abonnemanget.

    Elgiganten via mail:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Mitt svar:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Här märker jag tydligt att de vill att jag ska ta bort avtalet, gör jag detta så måste jag givetvis göra som de säger och returnera telefonen alternativt betala ordinariepris.
    Gör jag som han säger, säger upp abonnemanget via Tele2, så stämmer inte Elgigantens ''Minsta totalsumma: 1921:-''. Som tur är har jag i mitt avtal inte signerat ett högre belopp än 1921:-, så Elgiganten kommer aldrig kunna få ut mer.

    Detta är inget jag kommer göra om via återförsäljare, bättre ha som Tele2 har på sin hemsida nu för tiden, att de tydligt skriver ut att man får betala 1 månad vid uppsägning/ånger av abonnemang.

    Man märker tydligt att de täppt till vissa hål genom att låta Elgiganten sköta detta för att ''försvåra'' och förvirra kunder, för vem f*n orkar normalt sett med det här? Det är bara nervsjuka jag och 10 till kanske, resten hade bara sagt upp eller köpt kontant.
     
    Muwilo, elementarn, -=oopeteroo=- och 1 annan gillar detta.
  12. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    Så status är, du inväntar svar med förhoppning om att slippa månad + uppläggning, svar från EG? Har precis varit i kontakt med dem som hänvisar till ett fält i det digitalt signerade avtalet med tele2 (genom eg) som nämner uppläggningsavgiften. Jag har svarat dem att denna avgift inte fanns på deras sida, i avtalet med EG eller i orderbekräftelsen. Och eftersom de vill hävda att denna avgift är obligatorisk måste ingå i "minsta totalkostnad" om det ska va giltigt.
    Å andra sidan har jag signerat avtalet, det ligger på mig att jag inte uppmärksammade en skillnad avtal imellan. Misstänker du också har den i ditt avtal egentligen?
     

    Bifogade filer:

  13. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    ...sen är det väl tele2 som kommer vilja ha dina kronor och ören i dagsläget, EG är väl klara med sitt så att säga?
     
  14. elementarn

    elementarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2020
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    26
    Var hittar du den texten? Kan inte se något om det i den digitala pdf:en jag skrev på

    Har också fått svar av Elgiganten att jag ska säga upp mitt abonnemang hos Tele2. Skrev att jag redan försökt det, och att de får ångra abonnemanget åt mig. Får se hur det går!
     
  15. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    Gällande ångerrätt anges det på EGs sida under vilkor. Man får leta upp under kundtjänst och sen läsa specifikt abonnemangsvillkor. Då har vi 3 av de 10 jävlarna som orkar hålla på i en å samma tråd. Sköj. Förvånar mig inte om det leder till 3 helt skilda resultat..
     

    Bifogade filer:

  16. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Ja, det har du rätt i. Dock hittar jag inte denna uppläggningsavgift i avtalet jag signerat via (Assently). Jag ser detta enligt bild.

    Dock ser det ut som ditt avtal är signerat 2022-11-23, det är då du signerade eller?

    Oavsett vad så är det vad jag har läst av lagstiftningen att det är totala minimumkostnaden Elgiganten faller på, oavsett om vi ångrar eller säger upp...men jag kan ha fel. Det blev mycket villkor och avtal, och när Tele2 säger en sak och Elgiganten en annan så är det ju nära på omöjligt för oss.

    Har lagt cirka 1 timme på detta, börjar det kosta mer tid så får man börja tänka timpenning.
     

    Bifogade filer:

  17. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    Ja...tänker jag får rycka en lapp på mitt lokala närlivs "barnvakt sökes" och köra det en kväll istället.

    ...Men sen är det ju så illa att jag jobbar med kunder likt mig oss, dock i helt annan bransch, detta är min chans till revansch förstås!
     
    DroidJunkie gillar detta.
  18. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Alltså, ja, precis. Vi är kunderna ingen vill ha!

    Men varför ser din bekräftelse ut på annorlunda vis än min? Din ser ut att ha kommit direkt från Tele2, min från Elgiganten.
     
  19. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    De fick skicka ut en ny pga att de inte kunde se en första jag signat. Det va intressant, finns en liten skärmdump på din man kan se?
     
  20. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Bifogade filer:

    Last edited: 25 nov 2022