Spel

Diskussion i 'Spel' startad av hasseman, 27 nov 2022.

  1. hasseman

    hasseman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har letat efter en del spel som med fördel kan spelas med en xbox kontroll.

    Väldigt många spel innehåller reklam, betala för uppgraderingar etc.
    Jag är en van PC spelare med några spel som jag har spelat extremt mycket.
    Battlefield 3 och 4, Starwars The old republic, need for speed, The crew 1+2 och rollercoaster tycoon 1 och 2 i mina tidigare dagar.

    Jag önskar ett renodlat spel utan massa annat "skit".
    Sen så vill jag att det ska vara ganska realistiskt med.
    Jag har aldrig testat gran turism men det låter intressant.
    GPS spel spelar jag mer än gärna på PC med mus o tangentbord.
    Har spelat lite world of warships samt lite war thunder som jag tyckte var helt okej.

    Jag har en Sony xperia 1 III som telefon.
    Ge gärna rekommendationer.
     
  2. julgris

    julgris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    note 20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    note 20
    Ber direkt om ursäkt för att min rekommendation helt går emot det du efterfrågat med "ganska realistiskt" :)
    Jag tycker själv det brukar vara svårt att fastna för mobilspel då allt gör sig så mycket bättre på stor skärm vid pcn, men jag har på slutet tillbringat en hel del tid med "into the breach" på telefonen. Finns också på pc, men gör sig bra på en telefon, där det är lättare (i mitt tycke) att acceptera pixlig grafik. Du kanske vet vad det är, men är ett strategispel, turbaserat, så om kan tänka dig att prova ett sådant så har detta fått bra kritik och kan vara klart utmanande. En anledning att jag tipsar om just detta är att utifall du har netflix så har de börjat med att erbjuda en del mobilspel, och det finns i deras utbud så är gratis att köra om du har netflixabb.
     
  3. julgris

    julgris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    note 20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    note 20
    Glömde skriva men into the breach är fritt från reklam och liknande. Håller med om önskemålen att spelen ska vara så renodlade som möjligt. Är förstås en ekonomisk fråga för speltillverkaren, men jag betalar mycket hellre en engångssumma alternativt bibliotekskostnad (ala netflix/gamepass) för att slippa få spelupplevelsen påverkad av reklam eller att det finns inbyggd att du ska betala mer pengar för att låsa upp liv/banor o dyl.