Fyndtips - Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ASR, 26 sept 2013.

  1. -=oopeteroo=-

    -=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    601
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Tack. Har inte fått något av dem :neutral:
     
  2. Snajjder

    Snajjder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag får väl kontakta dem imorgon, även om jag hade velat ta del av det här Black Friday-erbjudandet som utgår idag. :(
     
  3. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    Kolla om det är ångerrätt på det?
     
  4. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
  5. piggelin

    piggelin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    refunder är skitbra. jag kör med det hela tiden. man får inte alltid bekräftelse och vissa hemsidor har en släpande bekräftelse på först när varorna skickats. typiskt hos amazon, där får jag aldrig bekräftelsen hos refunder förrän paketet först är på väg.

    Om det är så att den inte reggat något så kan man efter 24, eller 48 timmar rapportera detta. ALla dina klick finns reggade, så har du klickat på exempelvis Amazon så är det bara matcha tiden med klicket, skicka in ordernummer osv. Tar nog inte mer än minut. Kankse inte värt om återbäringen är en krona, men ibland kan det bli någon/några hundralappar :)
     
  6. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    237

    MINA ENHETER

    Blir det ingen tråd för cyber Monday? Eller det kanske inte är värt det..?
     
    RBdyk och Dune1 gillar detta.
  7. Turqok

    Turqok Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2021
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    2 787
    Börjar cyber monday idag? eller efter 00:00?
     
  8. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    237

    MINA ENHETER

    Den börjar idag.
     
  9. Turqok

    Turqok Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2021
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    2 787
    De verkar vara Tisdag..
     
  10. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    237

    MINA ENHETER

    Va, vad märkligt. Trodde att det alltid är första måndagen som följer på black friday?
     
    (SiC) gillar detta.
  11. Turqok

    Turqok Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2021
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    2 787
    yes det är idag :)
     
    Dingus gillar detta.
  12. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    440
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Börjar och börjar... Det är väl egentligen mer eller mindre så att black friday/week/weeks/weekend flyter ihop med cyber monday/week.
     
    Turqok gillar detta.
  13. -=oopeteroo=-

    -=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    601
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Sedan början av black week har jag försökt att beställa en tab s8 med trade-in, med min gamla surfplatta med wifi som inbyte. Självklart har det inte fungerat hela kampanjen och varje gång man pratade med supporter så var det tekniskt problem och det skulle alltid vara fixat på kvällen, så jag skulle alltid försöka lägga en beställning nästa dag. Vilket självklart aldrig var fixat.

    I lördags sa dem att det äntligen var fixat. Då de har testat systemet och allt, samt har många kunder kunnat beställa med serienummer. Jag kunde dock fortfarande inte beställa, så han hänvisade mig att försöka igen på måndag, dvs idag, sista dagen på kampanjen. Och om det inte skulle fungera för mig idag, så skulle de hitta en lösning till mig/ förmodligen i form av rabattkoder etc.

    Idag fungerar det fortfarande inte och jag fick äntligen min lösning av Samsung :DDDD istället för att köpa en tab s8 för 3500kr erbjöd han mig att köpa en tab s8 ultra för 13 000kr!!!!! Och han tyckte att detta var en super bra erbjudande då ultran var så mycket bättre. Jag sa att jag inte ville spendera 13 000kr och att detta är ingen lösning alls lol. Han svarade med "tänk inte på summan, tänk på rabatten, 20% är mycket!". Och det var det enda han kunde erbjuda mig då han inte kunde göra något annat än ultran.
    :cool: Good job Samsung :cool:
     
    Brulize, dt33, Hajken och 8 andra gillar detta.
  14. frpl

    frpl Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1 018
    Mottagna gillanden:
    669

    MINA ENHETER

    Vilket skämt, haha!
     
    -=oopeteroo=- och qube gillar detta.
  15. Nacud

    Nacud Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2020
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    205
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s21 Ultra
    Kan du inte bara köpa en sketen mobil från butik o trada in? Hade för mig at det var nån som länkade denna Nokia 105 mobiltelefon (svart) - Elgiganten
     
  16. -=oopeteroo=-

    -=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    601
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Mjo men det är nog lite sent nu :P hoppades på att de skulle fixa deras sida, samt så trodde jag på en bra kompensation :P får nog ringa runt lite och se om någon har en skrotmobil nånstans liggandes :P
     
  17. Cupid

    Cupid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hade samma bekymmer i fredags, skulle byta in en klocka med wifi, så enbart serienummer.
    Skulle chatta först, 25min kö.. Så jag ringde in, pratade en halvtimme med en gubbe som inte klarade hålla SM-R770 i minnet utan frågade säkert 7ggr vilken modell det var under allt testande.

    Han gick iväg och frågade, jag skulle prova med nollor innan serienumret och efter, enbart nollor osv. Inget fungerade. Blev efter en halvtimme hänvisad till chatten för där var de experter sa han. Troligtvis mest för att slippa mig.

    För hon jag pratade med i chatten var sämst. Hon sa att det måste vara IMEI-nummer. Finns inget annat sätt. Jag försökte först trevligt förklara att det inte finns. Men svaret vara bara, det måste vara ifyllt annars går det inte. Sedan var det strul med trade-in tjänsten, men provade men min mobil och där fungerade det. Frågade även hur jag skulle veta när tjänsten fungerade igen i och med att jag inte hade något IMEI-nummer och vad jag skulle fylla i för att det skulle bli rätt och fungera.
    Då ville hon starta ett ärende, vilket jag sa var lönlöst för då kanske det är löst till mellandagsrean..

    Spydde lite galla på henne, förklarade hur dåliga de var, behöva bli hänvisad från den ena till den andra, lägga en timme för att kunna få köpa något. Att datorrösten på SJ klarar att svara på frågorna minst likabra som supporten.

    Skrev några timmar senare och frågade om rabattkoden på 10% man får när man registrerar sig för nyhetsbrevet att jag inte fått någon och om de kunde hjälpa mig. Svaret var blankt nej där också.

    Bytte in en gammal Iphone 7 istället, Galaxy S-III fanns inte att välja, men hade jag haft en S-II hade det gått bra. Känns stabilt.
     
    Last edited: 28 nov 2022
    -=oopeteroo=- och frpl gillar detta.
  18. celleequie

    celleequie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2019
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Onplus 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Onplus 7 PRO
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Du kan ha något i de andra, men måste vara en sån smal kontakt då..
     
    Kurt gillar detta.
  19. -=oopeteroo=-

    -=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    601
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Tror jag pratade med samma "expert", jag spydde på henne med :P har också två note 4 jag vill byta in, vilket inte fanns med på listan :P beställde tab s8 utan trade-in rabatt, tog screenshots på serienummer som inte funkade, få se om Samsung justera det i efterhand...
     
    Cupid och Kristy gillar detta.
  20. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    867
    Mottagna gillanden:
    1 027
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Jag testade om det gick att få 2000 extra hos Samsung under flera dagar, men fick varje gång att det var ogiltigt IMEI. Valde telefon som fanns i listan och alla 4 IMEI jag testade blev nekade.

    Lyckades någon få till en lösning på det problemet?