Köpa dyr kinamobil, Ulefone Power Armor 18T ?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av burton666, 29 nov 2022.

  1. burton666

    burton666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag sitter idag med en Samsung galaxy S21 som jag är fruktansvärt trött på och som har väldigt dålig batteritid. Jag höll lite utkik efter någon skaplig mobil att byta till under black friday som hade bra batteritid skaplig prestanda samt dubbla sim. Jag kikade lite på pixel-telefonerna och samsung s22 men fastnade inte för någon av dom.

    Nu av en ren slump så har började jag kika på lite kinamobiler och fastnade lite för Ulefone Armor 18T som även har en värmekamera som är något som jag velat köpa ganska länge. Men jag tvekar lite att betala +7000:- för en "kinamobil". Specen ser ju ganska bra ut Ulefone Power Armor 18T - Full phone specifications

    Är det någon som har någon åsikt om det är ett bra köp eller inte och om det finns någon annan tillverkare som har någon likvärdig telefon som är billigare. (Med värmekamera)
     
  2. jpr1978

    jpr1978 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2017
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    16
    Nu gäller det inte denna telefon specifikt, men har haft några mobiler från Ulefone och dessa har fungerat bra med tanke på pris (runt 2500). Dock kan man glömma alla typer av uppdateringar. Det kom inga patchar eller OS-uppgraderingar även om dom lovade det. När folk började klaga på detta och hänvisade till löftena på hemsidan så ändrade dom helt sonika hemsidan och hävdade att det aldrig var utlovat några patchar/uppgraderingar...
     
    katho, fkt67 och Kristy gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    katho, Kristy och flipp gillar detta.
  4. FredrikTheRabit

    FredrikTheRabit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2022
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    161
    Är inte det en av bilderna som påstås vara den nya Cat S72 har dom råkat lägga ut den på deras hemsida med , såg på reditt eller twitter en bild som är identisk med den som är med i länken du länkade