Refunder Pay - ännu ett kort med återbäring

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av hansdj, 16 okt 2021.

  1. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Med Refunder är det 1,65% i avgift redan från första € istället. Sedan går Refunder på Visas växelkurs medans Curve går på Mastercard, inte alltid det är självklart vilket som är bäst.
     
    Sale gillar detta.
  2. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Antagligen för att det är en extra kostnad för de, likadant att kunna byta till egen pinkod.
    Jag hoppas på att de ser till att lägga in det för idag är det många som använder sig av det annars finns det risk att många inte ansöker om kortet just pg a de begränsningar...
     
    Last edited: 3 dec 2022
  3. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Men det gäller väl bara när man använder kortet utomlands? Hittar ingen info om att det skulle gälla all användning av kortet, men länka gärna om jag missat något
     
    bjocan gillar detta.
  4. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    394
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Som psydroider säger så är det utomlands, annars är det 180000kr per vecka som jag har som gräns (vanliga Curve)
    Är det annat för dig?
     
  5. bjocan

    bjocan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2020
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Aha, då är det jag som missförstått. Tack för klargörandet, ser nu att det bara gäller när man betalar i annan valuta än SEK. Då kommer det fungera bra för mig, handlar sällan i utländsk valuta.
     
  6. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag hoppas att Apple Pay och Android Pay för RefunderPay kommer nästa år.

    Glöm inte att du får 1% cashback på alla köp med RefunderPay, jag hoppas att det funkar utomlands också, ja har inte haft möjlighet att prova det, inte handlat med kortet i andra valutor är svensk krona än och vet inte om 1% cashback betalas på det också...

    Ha det i åtanke när det gäller 1,65% avgift för får man 1% cashback så blir det bara 0,65% i avgift kvar...

    Kunder som betalar över 39500kr per år med RefunderPay kortet i Sverige går plus efter det även om årsavgiften är 395kr per år fom år 2.

    Har man tur och värvar några nya kunder per år så blir kortet snabbt extra lönsamt...
     
  7. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    715

    MINA ENHETER

    Kör du via Curve så slipper du FX-avgiften och får ändå cashbacken..


    Du får tänka på att det finns gott om kreditkort som har 0 kr i årsavgift och samtidigt ger 0,5% cashback. Detta gör att för att det ska löna sig att ha Refunderpay istället för ett kort med 0,5% i cashback så behöver du en spend på 79000 kr/år från år två
     
    Metalstorm, svenix, Sale och 1 annan gillar detta.
  8. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    394
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Precis, använd Curve utomlands så slipper man växlingsavgiften+att man får bonusen :)
     
  9. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Ja det stämmer, jag har även Komplett kreditkort som ger 0,5% cashback och även CarPay (Volvofinans) kreditkortet som ger 0,5% cashback som jag har använt tidigare (här får man bonus i appen som kan användas till att tanka eller handla hos Bildeve)...

    Man kan också göra som så att en i familjen skaffar RefunderPay kortet och sedan skaffar man extrakort utan avgift till den andre och då skall det gå att klara sig med ett årsavgift på 395kr per år för 2 kort från och med år 2 och cashbacken samlas på ett Refunder konto...

    Annars så finns det utan årsavgift Gekås kreditkort som ger 1% cashback utan avgift men man får lösa in cashback kupongerna på Gekås i Ullared för de som åker ditt och handlar...
     
    Last edited: 3 dec 2022
  10. bjocan

    bjocan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2020
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Bara så jag förstått det rätt, betyder det att det är Curve som gör valutaväxlingen till SEK som sen debiteras det underliggande kortet? Detta gör att Refunder Pays 1,65% valutaväxlingsavgift inte kommer att kicka in om man använder det via Curve i utländsk valuta?
     
  11. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    715

    MINA ENHETER

    Exakt så. Detta gäller vardagar (brittisk tid). På helger tar Curve en avgift för växlingen.
     
    Sale och bjocan gillar detta.
  12. hansdj

    hansdj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23
    Just nu får man dubbel cashback på fredagar med Refunder pay (2% istället för 1%).
    Men också dubbelt avdrag vid returer....?

    Jag gjorde ett större köp den 15 november. Det blev retur och pengarna sattes tillbaka fredagen den 25/11.
    Jag fick 1% cashback för köpet, men de drog 2% när returen bokfördes.
    Vet inte om detta beror på deras 2% kampanj på fredagar eller varför det blev så.
    Så att alla transaktioner (köp och returer) på fredagar bokförs som 2% istället för 1%.
    Efter ett mejl till kundtjänst så löste det sig, men kan ju vara bra att hålla koll på detta vid returer fram till jul.
     
    Sale och Jonthan gillar detta.
  13. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Tack för info, bra att veta...
     
  14. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Tips, alla med Refunder konto/app (även RefunderPay) som har inte sett, gå in i Refunder appen och välj uppe Lokala Erbjudanden, där har Ni så långt erbjudandet räcker:

    - Registrera ett kvitto från en livsmedelsbutik till ett värde av max 500kr och få 4% cashback för det, och även

    - Registrera ett kvitto från en restaurang till ett värde av max 200kr och få 5% cashback för det.

    Ni som inte har blivit än Refunder eller RefunderPay kunder och är sugna på det så har Ni i min signatur under den här texten värvningslänk med bonus, tänk bara på det att Refunder är avgiftsfritt men RefunderPay kreditkortet kostar 395kr per år från och med andra året...
     
    Last edited: 7 dec 2022
    mena, svenix och SuperNinja gillar detta.
  15. nimren

    nimren Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2018
    Inlägg:
    1 375
    Mottagna gillanden:
    889
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro
    Håller på att skaffa RefunderPay kortet, är inne på signera avtalet, men tänkte bara höra med er, är det något jag bör tänka på? Det är ju 1% på alla köp, men om jag bokar hotel och betalar det med kortet, tex booking.com, får jag då 3.5% + 1%? Eller måste jag gå via refunder.se för att få 3.5% eller räcker det då att direkt gå via booking.com och göra betalning och få 3.5%?

    Finns det något maxtak för hur mkt återbäring man kan få per månad? Vet att komplett tex har max 500kr/månad. Om jag betalar ett kök på ikea för 150.000kr tex, går det?
     
    Sale gillar detta.
  16. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    394
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Inget maxtak, så det är bara att köra på, men du måste gå via refunder.se eller genom appen för att få den extra cashbacken :)
     
  17. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    394
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Inget maxtak, så det är bara att köra på, men du måste gå via refunder.se eller genom appen för att få den extra cashbacken :)
     
    Sale gillar detta.
  18. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    Tyvärr som Jonthan skriver måste man gå via appen när köpen görs eller via Refunder webläsartillägget i datorn, det vare smidigt om alla som betalar med RefunderPay kreditkortet på webbutiker som har avtal med Refunder automatiskt skulle fått även cashbacken för den webbutiken, något att ta upp med Refunder eller RefunderPay om de kan lösa i framtiden...
     
  19. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    115
    EN påminnelse till alla som har eller skaffar RefunderPay

    Just nu varje fredag december ut får vi dubbel cashback på fredagar med Refunder pay (2% istället för 1%).

    Kan vara bra att tänka på att handla idag eller om 7, 14 dagar i alla affär runt jorden o på nätet gäller 2 procent cashback



    Gillar RefunderPay att de ibland kommer med extra erbjudande utöver 1 procent cashbacken.
    Ännu högre rabatter på Refunder.se som blir en mycket bra återbäring tsammans ibland upp runt 10 procent på sådant man ändå skulle köpt
     
    Jonthan och Sale gillar detta.
  20. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Sista dagen är nästa fredag 23/12 2022, så idag och nästa fredag bara men det 1% extra cashback uppskattas...
     
    Jonthan gillar detta.