Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. Göteborgarn

    Göteborgarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2021
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    316

    MINA ENHETER

    Några tjugoprocentare hos Amazon.se

    Tänkte bara tipsa om några varor att fylla ut Amazons tjugoprocentserbjudande med. Man kan ju råka hitta ett riktigt bra erbjudande och snabbt behöva några billiga prylar eller bra-att-ha-saker att fylla upp varukorgen med. Jag hoppas att ni överlever eventuella dubblettpostningar …

    Tvålrefiller och diskmedel har andra redan tipsat om och det verkar ärligt talat bli en aning kladdigt, men det är aldrig fel att kolla om din favorittandkräm omfattas av erbjudandet. Själv hittade jag den tandkräm jag brukar använda för under18 kr efter rabatten. Den brukar kosta minst en tia till så det blev ett halvdussin av den. Jag har sett flera olika tandkrämsmärken bland tjugoprocentarna.

    Jag såg även flera varianter av tandborsthuvuden till Oral-B, men har inte kollat hur billiga de var. Jag har i alla fall tidigare köpt Oral-B-borsthuvuden till riktigt bra priser på Amazon.


    Några andra typiska bra-att-ha-saker med 20 procent rabatt. Några av dem kan säkert funka fint som julklappar.

    Kingston SSDNow A400 240GB (SATA) för 199 kr (249 kr före rabatten). Det är en femtiolapp billigare än alla andra ÅF och perfekt om du vill göra om en gammal trög laptop till en fungerande surfdator eller använda som extern hårddisk i en 2,5-tumslåda.
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B01N5...&colid=KCLCYDL9QQJ0&ref_=lv_ov_lig_dp_it&th=1

    En klassisk Fiskarssax för 139 kr efter rabatten (174 kr före rabatten) är svårslaget.
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B001GAM06U/ref=sr_1_1?crid=1138O60JHLSQR&keywords=B001GAM06U&qid=1670112450&sprefix=b001gam06u,aps,94&sr=8-1

    Ett svart Microplane-rivjärn för 168 kr (210 kr före rabatten) är inte heller fel. Det här rivjärnet finns i ett stort antal färger med olika priser och alla ingår inte heller i tjugoprocentserbjudandet. Du kanske hittar något du vill ha?
    https://www.amazon.se/dp/B00151WA06...&colid=KCLCYDL9QQJ0&ref_=lv_ov_lig_dp_it&th=1

    En rejält vass Victorinox-skalare för frukt, grönsaker och rotfrukter för 45 kr (56,25 kr före rabatten). Jag har den här själv och det går till och med att skala tomater med den. Finns i svart, rött och några andra färger.
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B000X...&colid=KCLCYDL9QQJ0&ref_=lv_ov_lig_dp_it&th=1

    Ruskigt vass Victorinox-skalkniv som är min absoluta favoritkniv. Om du läser omdömena på Amazon ser du att flera recensenter faktiskt klagar på att den är FÖR VASS! :teeth:
    Den kostar 52 kr (64,95 kr före rabatten) och går att köpa några kronor billigare i Sverige, men då tillkommer frakt så även den kan funka som utfyllnad bland tjugoprocentarna:
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B000W...&colid=KCLCYDL9QQJ0&ref_=lv_ov_lig_dp_it&th=1
    Om du inte har några problem med gula eller rosa skaft är den billigare i tvåpack som kostar 74 kr (93 kr före rabatten)
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B0050...&colid=KCLCYDL9QQJ0&ref_=lv_ov_lig_dp_it&th=1

    Silikonskålar för att göra popcorn i mikrovågsugn. Lékué gör väldigt bra saker (jag har själv den större modellen) och priserna efter rabatterna är lägre än i Sverige.
    Liten skål för 96 kr (120,38 kr före rabatten):
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B08HNF9NX6/ref=sr_1_4?crid=1O4W46XAY0E43&keywords=lekue+popcorn&qid=1670116608&sprefix=lekue,aps,112&sr=8-4
    Större skål för 183 kr (229 kr före rabatten):
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B00NF9CT0C/ref=sr_1_2?crid=1O4W46XAY0E43&keywords=lekue+popcorn&qid=1670116974&sprefix=lekue,aps,112&sr=8-2

    Fiskars-brytbladskniv i stål för under 14 kr (17,10 kr före rabatten)
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B007C...colid=KCLCYDL9QQJ0&psc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

    20-centimeters transparent plastlinjal för 3,30 kr (4,13 kr före rabatten). Bra utfyllnad.
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B07YB...colid=KCLCYDL9QQJ0&psc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

    30-centimeters transparent plastlinjal för 3,67 kr (4,59 kr före rabatten). Bra utfyllnad.
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B07YB...colid=KCLCYDL9QQJ0&psc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

    En liten musmatta (25 × 22 cm) för under 14 kr (17,10 kr före rabatten)
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B00G9...colid=KCLCYDL9QQJ0&psc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it


    Fyll gärna på med fler egna tips!

    Edit: lade till info om den Victorinox-skalkniv jag tipsar om i några inlägg längre ned.
     
    Last edited: 4 dec 2022
    Tk421, Kurt, seal33 och 8 andra gillar detta.
  2. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    115
    Ja Göteborgarn de e ngt att ha liggandes
    Ja Göteborgarn de kan vara ngt att ha i sin intresselista din skalare kanske ja norpar (gillar märket Victorinox)

    Här har ni några
    Amazon.se: Prime Savings Buy 10 save 20% with Prime. promotion

    Om ni vill ge ett blåsjobb åt Fender så satsa på denna
    https://www.amazon.se/dp/B00KZHMZ1K?m=ANU9KP01APNAG&ref=psp_pc_a_ABNOYEKVKNHER

    Vill du hellre få ett så kan jag verkligen rekommendera https://www.amazon.se/dp/B09JZWJ2QY?m=ANU9KP01APNAG&ref=psp_pc_a_ABNOYEKVKNHER Har den o gillar den mkt

    Det finns hur mkt som helst därute i floden amazon, bara att ställa in flödena.
     
    Last edited: 4 dec 2022
    Göteborgarn och BrearedsDea gillar detta.
  3. zokasthlm

    zokasthlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2018
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    51
    Vet nån varför är nu så långa leveranstider på amazon, ca 8-9 dagar?
     
  4. Namaaj

    Namaaj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2022
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    187
    Gissar att det tar så lång tid pga jultider, många som köper och många som köpte tidigare när det var black friday.
     
  5. Göteborgarn

    Göteborgarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2021
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    316

    MINA ENHETER

    Angående Victorinox – jag har haft den här lilla skalkniven i över tio år och den är nog min absoluta favoritkniv. Den är fortfarande rejält vass, även om den inte är lika supervass som när den var ny. Den är helt perfekt för att skiva tomater och andra saker med mjuka och sega skal. Jag har gett bort den här knivmodellen till många och alla har bara älskat den. Om du läser omdömena på Amazon ser du att flera recensenter faktiskt klagar på att den är FÖR VASS! :teeth:
    Den kostar 52 kr (64,95 kr före rabatten) och går att köpa några kronor billigare i Sverige, men då tillkommer frakt så även den kan funka som utfyllnad bland tjugoprocentarna:
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B000W...&colid=KCLCYDL9QQJ0&ref_=lv_ov_lig_dp_it&th=1
    Om du inte har några problem med gula eller rosa skaft är den billigare i tvåpack som kostar 74 kr (93 kr före rabatten)
    https://www.amazon.se/-/en/dp/B0050...&colid=KCLCYDL9QQJ0&ref_=lv_ov_lig_dp_it&th=1

    Det jobbiga med översiktssidan är att man inte kan sortera på pris! Det hade gjort det betydligt enklare att hitta billiga utfyllnadsprodukter. Men det går i alla fall att sortera efter kategori.

    Jag har tittat på den och läst väldigt mycket bra om den online. Amazon hade dessutom sänkt den till 339 kr (fortfarande med möjlighet att få 20 procent rabatt) under BF-dagarna, men jag var tyvärr för långsam. Jag hugger den nästa gång den prissänks. Den verkar vara perfekt att ha i bilen eftersom man ju alltid ska pumpa ”kalla” däck för att få rätt däcktryck. Då kan man göra detta innan man kör iväg.
     
    Last edited: 4 dec 2022
  6. Göteborgarn

    Göteborgarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2021
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    316

    MINA ENHETER

  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 430
    Mottagna gillanden:
    4 712
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Men alltså, vilken timing! Suttit ett par dar och grunnat på bra och (framför allt) billiga sätt att fixa utomhusvatten utan att (som nu) dra ut slang genom fönstret. Till detta pris kan jag sluta fundera! Slut på att bära vattenkannor från regnvattentunnor. Och kanske rentav en och annan grej kan få en utomhusdusch nästa sommar! (Kanske rentav jag själv kan få en regnvattendusch någon varm dag!)
     
  8. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 209
    Mottagna gillanden:
    8 883
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7


    Undeliverable

    Unfortunately, a problem occurred during shipping and we had to cancel your delivery. The package is being returned, and we will issue a refund within 5 - 7 business days after the return is processed. We’re very sorry for the inconvenience.



    Det här är 3 stycken schampoo som var Ready for Pickup i Mina Paket appen i lördag men har ändrats till Undeliverable.

    Gissar att de den första statusen är när massor av paket har kommit till det lokala Bring Pickup men när sedan de sorterats och lagts på hyllor har de läckt.

    Jag hade tur med tvättmedel och de analoga termometrarna som jag skrev i ett inlägg ovan.
    Man kan ha otur med schampoo, har dock köpt likadana/"samma märke" schampoo fast med annat lukt innan för någon vecka sedan.


    edit: Här det som står i tracking och updates på amazon
    Friday, 2 December
    3:30 PM
    Available for collection
    2:06 AM
    Package is damaged and will not be delivered. Package is returning to sender and a refund will be issued once the return is processed.
    2:06 AM
    Parcel arrived at a carrier facility​

    Varför står det "Available for collection" om den är skadad?

    @vattentät@vattentät Det kan vara som du säger.

    Ja ja får se om det finns något paket.
     
    Last edited: 5 dec 2022
  9. vattentät

    vattentät Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2016
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    7
    Tror inte alls att det behöver vara något fel. Kan vara Amazon som tolkar fraktaren fel. Har fått att det stått så och det har inte varit något fel på de paketen.
     
  10. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    115
    Ja ja va sugen på att slå till på en till men de är fullt i ladorna redan som det heter
     
  11. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    440
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    I början av black week köpte jag spelet Guardians of the Galaxy, som då var nedsatt till 199kr, på Amazon .
    Ett par dagar senare såg jag att priset var sänkt till 149kr, och tänkte att - jaha jag skulle visst väntat lite med köpet men 199 var ju ändå ett bra pris.

    Nu fick jag ett mail från Amazon med meddelandet att 50kr kommer återbetalas eftersom priset sänkts ytterligare på artikeln under Black Friday. Utan att jag bett eller frågat om det! Inte illa!
     
    slarre, nuco, Jojjenz och 3 andra gillar detta.
  12. niklas1232

    niklas1232 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Samma här!
    Blir mer och mer nöjd med Amazon, amazon prime tillsammans med steamingtjänsten, fri frakt på allt, kundtjänst svarar snabbt på chatten, har allt man behvöver och ofta riktigt bra priser , dessutom skaplig procent på refunder. Övriga aktörer i Sverige har en hel del att jobba på, jag handlar typ i princip allt på Amazon nu för tiden.
     
    Jojjenz gillar detta.
  13. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Oavsett om vissa speditörer inte sköter sig när dom "försöker" lämna paket hemma, så blir jag mer och mer imponerad av hur Amazon lyckas leverera. Både så snabbt och så smidigt.

    Airmee har misslyckats en gång, men då fick jag ny vara skickad ngn dag senare.
    I övrigt fungerar hemleverans riktigt bra.. och snabbt


    Blev lite påminnd när jag beställde lite saker från Googel Store.
    Dom skickar med DHL, där hade jag två val.
    1. Antingen hämta paketet på deras distr.punkt som ligger 6 mil enkel resa från mig??
    2. Eller vara hemma under ett fönster på 4h (10 - 14) en vardag

    Bortskämd.. ja lite kanske :-)
     
    Asawi gillar detta.
  14. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    788
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
    Det här var nytt.


    Hej,

    vi vill meddela att vi återbetalar dig 20.99 kr för din Amazon.se-beställning xxxxxxxxxxx som innehåller Let's Get Fit (Bundle Edition), eftersom vi har sänkt priset ytterligare på artikeln som du köpte under vår Black Friday-rea.

    När återbetalningen har slutförts skickar vi ett e-postmeddelande till dig som bekräftar datum, belopp och betalningsuppgifter. Du kan visa information om slutförda återbetalningar på Ditt konto när du har fått en bekräftelse via e-post från oss. Du kan också visa slutförda återbetalningar under Dina beställningar (Amazon Inloggning) genom att välja ”Beställningsinformation”.

    När vi har slutfört din återbetalning kan det dröja 5–7 arbetsdagar tills din bank har behandlat den.

    Hälsningar

    Kundtjänst
    Amazon.se
     
  15. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Intressant, när jag frågade om prisgaranti för ett spel hos kundtjänst fick jag tvärnej. De bad mig skicka tillbaka spelet och beställa om på nytt...
     
  16. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    788
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
    Jag har också fått nej vid försök av prisgaranti. Samma svar som du fick.

    Det här mailet fick jag utan att jag hade varit i kontakt med kundtjänst.
     
  17. Delta76

    Delta76 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2022
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    34
  18. rawbin2K

    rawbin2K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2021
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    356
  19. Delta76

    Delta76 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2022
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    34
    no they can't. But they can hijack the seller (i.e. somehow stole the seller's account)

    Copy-paste of my post from sweclockers

    Once you've seen a scam like this, you will recognize it immediately
    - A reputable seller is hijacked
    - They have massive discounts on a very big catalog. Everything is on discount!
    - The price is not even 999 or 1199, but always round numbers like 480, 500

    They did something on purpose to make sure it's fairly obvious (but not too obvious) a scam, so they bypass the skeptical buyers and only attract gullible buyers for the next steps.

    Always remember, if it sounds too good to be true, it probably is.
    Unless it's FBA I would check very carefully. And never pay outside of amazon (Absolutely no bank transfer)
     
    skebokvarnsv och rawbin2K gillar detta.
  20. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Stort tack för tipset på klockan
     
    Android007 gillar detta.