Jag blir så trött på Instabox. Och även Budbee som har gått samman med Instabox fungerar lika dåligt. Varenda gång jag beställer något med leverans av dessa paketbox-företag så slutar det med en stor besvikelse.
Det värsta är att deras spårning är helt värdelös och verkligtetsfrämmande. I helgen beställde jag varor från Apotea. När jag checkade ut lovades leverans med Instabox på tisdag em. Apotea gjorde sitt och jag fick mail från Apotea att varorna var skickade vid 14-tiden på måndag eftermiddag. Men nu visar Instabox spårningen plötsligt att varorna ska komma på onsdag em, en dag senare än utlovat.
Nåväl, idag var Instabox leverans utlovad till kl. 13.40. På morgonen tittar jag på spårningen och där sägs att utkörning pågår till skåpet. Så långt verkar allt bra även om det är en dag senare än utlovat. Jag kollar spårningen under dagen och när klockan närmar sig 13.40 så skjuts leveransen fram till först 14.00 och sedan till 14.10. Strax därpå får jag ett SMS att paketet blivit felsorterat och ska komma en dag senare?! Så nu är leveransen utlovad till torsdag em.
Hur f-n kan de hålla på och köra ut paketet till skåpet halva onsdagen för att sedan helt plötsligt upptäcka att det blivit felsorterat? Och spårningen uppdateras bara med ny leveranstid utan att ange vad som har hänt eller varför försening uppstått. Nu påstår spårningen att Instabox fick paketet kl. 14.03 idag. Enligt Apotea fick de det i måndags...
De här paketbox-tjänsterna känns mer och mer som ett svart hål. Paketet försvinner i några dagar utan någon information för att sedan i bästa fall dyka upp 4-5 dagar senare.
Nej tack! Nästa gång blir det inte Instabox eller Budbee utan Postnord, DHL eller Schenker som i alla fall har vettiga spårningar och brukar komma fram på två dagar i stället för 4-5.
Instabox har verkligen lyckats förstöra vad som var en bra tjänst till något riktigt uselt!
Visa bifogad bild 151287
Click to expand...