[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Såg i gruppen på Facebook att det var flera... Jag som har en sjuk mor är beroende av att telefonen funkar, så jag skulle aldrig lita enkom på WiFog, men det är jag :)
     
    RickyRickSwe gillar detta.
  2. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Tja haha där e vi lika igen. Har oxå en gammal sjuk mossa. Men när jag är hemma hos mig själv, rätt avskilt från samhällen, så har jag faktiskt bättre mottagning på Wifog än Halebop. Så Felia är inte så stora o starka som dom inbillar sig...
     
    Nicole gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 323
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Tills nästa gång, så är det bara att ta ut SIM-kortet/korten så kan du göra 112 samtal :)
     
    Nicole, Kristy och RickyRickSwe gillar detta.
  4. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Det är inte ofta Wifog sviktar. Jag har själv haft det i nio år snart, och inte kan jag säga att det har varit något bekymmer.
    Om du inte kan ringa 112, så har det inget med Wifog att göra, du behöver inte ens SIM-kort för att ringa 112.
     
    RickyRickSwe gillar detta.
  5. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Lite roligt det här med Wifog...! Jag vet av användare som har körd med Wifog sen dom startade för snart nio år sedan, och som har gnällt och klagat hela tiden i olika forum på att inget fungerar, men fortfarande använder dom Wifog. Då kan man undras över om det är Wifog det är något fel med...?
     
  6. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Min fru har haft Wifog som enda operatör i ganska många år nu och det har funkat OK tycker jag. Jag tycker det har funkat såpass bra att jag nog inte skulle vara rädd för att ha det så själv. Men jag orkar inte med det här poängsamlandet och alla ändringar Wifog gör hela tiden, så jag har Fello för egen del.
    Men om jag ser till hur frugans abonnemang hos Wifog har funkat rent tekniskt så är det väldigt sällan det varit något strul med att ringa eller messa eller komma åt internet. Det tycker jag har funkat lika bra som hos någon annan operatör. Däremot strular Wifogs egna system lite oftare med att poäng visas fel och annat.
     
    Sale, Kristy och RickyRickSwe gillar detta.
  7. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Tack för utförligt svar. Det var mest funktionen jag var ute efter o den beskrev du bra :)
    Sen att det kan vara strul med enkäter osv är en annan femma. Det får man väl ta, även om det kan reta gallfeber på en ibland. Funderar allvarligt på att hålla mig bara till Wifog. Mycket bättre villkor än alla andra.
     
    Nicole och svenix gillar detta.
  8. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    856
    Mottagna gillanden:
    1 014
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Det är väl snarast så att det beror på vilken del av Wifog man fokuserar på.

    Ser man på rena telefonnätsfunktioner så är det ju ett fungerande SIM från 3 man får, med deras för- och nackdelar. Har man då inget som helst behov av kontakt med utlandet, så duger ju ett Wifog-kort lika bra som alla andra 3-kort. Man använder det då helst som ett slags kontantkort, enbart för Sverige.

    Ser man å andra sidan på poängdelen, så blir ju bilden helt annorlunda. Under överskådlig tid har ju detta fungerat ytterst tveksam, om alls. Då är de ju säkert de som "gnällt" som du kallar det. Jag skulle hellre kalla det rättmätig kritik.
     
    Sale, Nicole, Kristy och 1 annan gillar detta.
  9. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Då krävs det att man har verktyg/örhängen mm att få ut kortet, det kan bli svårt i en nödsituation, men jag förstår din poäng :)
     
    induktion, Kristy och Asawi gillar detta.
  10. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Nu vet inte jag vilken "Wifog bakgrund" du har, men själv har jag snart nio år som användare, och medlem av tre olika rena Wifog-forum, (två av dom nerstängd pga bråk och rabalder). Och under en tid deltog jag aktivt i Wifog-tråden på Flashback, (vet ej om den fortfarande är aktiv då jag inte har varit inne på den på tre fyra år nu, bara klagande på Wifog).

    Sen har det sedan många år varit den här tråden på Swedroid.
    En gång i tiden var det två olika tråder här, men den ena blev permanent raderat, och om jag inte påminner mig helt fel, under en tid var båda trådarna stängda pga all möjlig rabalder...?
    När man har varit rätt så aktiv deltagare i det jag har beskriver ovan, så förstår man att "gnället" som jag kallar det, inte alls rör sig om poäng eller "rättmätig kritik" som du kallar det.

    Poäng är väl det som det har klagats minst över genom åren. Vi fick poäng i så stora mängder att för många var det omöjligt att använda alt.

    Wifog etablerade ett otroligt bra avtal med Comviq. Det blev av några användare kallt för "Comviq Banken". Man missbrukade avtalet och skröt öppet på forumet att man hadde köpt 8-10-tusen kronors mobiltelefoner från Comviq för Wifog poäng. Missbruk i den grad att Comviq, inte Wifog, skrotade hela avtalet pga missbruk. Vad jag förstår, bl.a av skatteskäl. Sen gick det bara i utförsbacke för Wifog tills de gav upp och sålde hela skiten till Transiro Int. AB.
    Här ingår det vad jag vet i ett lojalitetsprogram med bl.a fördelaktiga mobiltjänster till dera egna kunder.
    Som tur var så fick vi "gamla" användare följa med på en rätt så bra tjänst som Wifog hursomhälst fortfarande är. En viss överraskning var det också att den nya ägaren också tar inn nya användare, så fortsättningen på Wifog verkar vara avsett att fortgå även om Transiro inte alls är en teleoperatör, ej heller i reklambranchen.

    Personligen är jag av den uppfattning att den svenska marknaden inte var redo för Wifogs reklamkoncept, varken som annonsör eller användare. Reklammarknaden gick åt skogen, och användarna hadde låst sig fast i "gratis" i den grad att när det inte gick att "leva gratis" av reklam längre, så blev det att hänga upp det hela på klagomuren. Några lämnade Wifog, och jag vet att många ångrade att de avslutade sina konton och skrotade sina SIM-kort.
    Min uppfattning är att det inte finns tillräcklig reklamtillgång så det blir en "gratislunch" på Wifog längre, något Transiro Int. AB inte alls kan styra.

    Långt inlägg det här...!? Ja, men Wifogs elände kan man skriva en tjock bok om. Men, fortfarande är det en bekväm teletjänst.
     
    Sale och Kristy gillar detta.
  11. joker1976

    joker1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 5S
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Vernee Thor
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Asus/Google Nexus 7 2013
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Chuwi Hi8
    ROM:
    Stock
    Jag har också Wifog och Halebop. Om Halebop inte ändrat giltighet på sina datapaket från 180 dagar till 90 dagar så hade jag aldrig skaffat Wifog som komplement. Använder data rätt ojämnt, så lång giltighetstid och att bara betala för det man förbrukar är anledningen att jag har wifog. Vill inte migrera helt pga wifog enbart fungerar inom Sverige.
     
    induktion och Nicole gillar detta.
  12. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    +1
     
  13. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    5G med Wifog (Tre)? OP 8 Pro.

    Känner inte riktigt för att göra en Speedtest med den lilla datamängden jag har på kortet. :D
     

    Bifogade filer:

    KTM gillar detta.
  14. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 323
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Omdu går in under Inställningar -> Om telefonen -> Status och sedan trycker på SIM 1, står det NR (eller 5G) under mobildatatyp?
     
    Kristy gillar detta.
  15. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Just nu står det LTE eller LTE_CA men å andra sidan har jag inte 5G i statusraden heller så jag får återkomma med ny test/kontroll när jag är i potentiell 5G-täckning igen.
     
    stelex och jnsson gillar detta.
  16. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 324
    Mottagna gillanden:
    798
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    Du kan knappa in *#*#4636#*#* och klicka på PhoneInfo för mer info om din koppling.
     
    Last edited: 7 dec 2022
  17. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 323
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det är samma info där som stället jag beskrev gällande att se vilket nätverk man använder
     
  18. fkt67

    fkt67 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Ingen 5G med Wifog för mig, uppkopplad mot 4G enligt Samsung service mode. Det ska finnas bas-god 5G i mitt område enligt Tre täckningskarta men täckningskarta är inte alltid 100% rätt.
     
  19. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag ställe en fråga om eSIM på Wifog, och fick följande svar från supporten:

    "Hej,
    vi har tyvärr inte stöd för e-sim i dagsläget, men det är självklart någonting vi har som mål att kunna införa. Införandet av exempelvis e-sim ligger inte i våra händer då implementeringen av sådana funktioner sköts av vår leverantör. Av den anledningen har jag inte något tidsestimat för när det kommer införas, men vi kommer självklart att gå ut med mer information till samtliga kunder så fort vi vet mer.
    Ha en fortsatt fin dag!

    Från Klara på Wifog"

    Kan det vara något av det samma när det gäller 5G?
     
  20. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Något udda är det för efter att jag såg 5G-symbolen medf Wifog och Network Signal Info visade LTE * 5G så har det inte dykt upp igen. Men jag kan inte säga att jag sitter och tittar på luren ifråga hela tiden utan jag har bara gjort lite stickprov på några platser.