slö lur

Diskussion i 'Hero' startad av daniel_h, 20 okt 2009.

  1. daniel_h

    daniel_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    har haft problem med en lur som slöar ner sig rejält, har alltid trott det har med ledig ram att göra, men nu har jag hittat felet.
    Har laddat ner taskmanager och sitter nu och titta hur mycket processorkraft olika saker drar, och märkte att huvudprocessen Android-system drar allt mellan 30% till 75 % utan att jag gör något speciellt med den.
    Vet någon vad jag kan göra åt det?
     
  2. SimonB

    SimonB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. daniel_h

    daniel_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  4. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har också haft problem senaste tiden (efter uppdatering) med att Sense är supersegt, program laddar jättelångsamt och bläddringsfunktionen i mail och meddelanden stakar sig så överlapande meddelanden faller samman till ett enda virrvarr av bokstäver..
    Kör också taskmanager och kollar vad som är igång. Startar ofta om telefonen också.
    Däremot är batteritiden opåverkat, så det verkar inte som att det är nåt spökprogram eller dylikt... HJÄLP!
     
  5. joby

    joby Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har bara fått detta problem alldeles efter jag kört någon skum applikation. Tex ett spel eller något sånt jävla dret :)

    Antar skiten tuggar upp allt ram-minne eller nåt så plötsligt allt man hade öppet förut blir segt? För den snurrar ju upp i fart efter man använt den ett tag igen...
     
  6. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Kan tänka mig att en del som skriver program inte bryr sig om livscykeln för ett program, och behåller trådar igång även när programmet inte är synligt.
     
  7. daniel_h

    daniel_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Uppdaterade rommen till modacos senaste, luren känns lite snabbare, men när jag kollar i taskmanager så ligger android-system fortfarande mellan 33%-80% i belastning
     
  8. daniel_h

    daniel_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hittade precis en process med pid 112 som kallar sig för app_process, och det verkar som om det är den som suger cpu kraft. nu är det så att jag har precis kört en hard reset och det enda program som jag har installerat är astro, så logiskt sett måste det vara ett program som följer med rommen.
    Någon som vet vad som körs under pid 112?
     
  9. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    pid är bara ett identifikations nummer för systemet som genererats när en process startat, det är inte bundet till något unikt program, iof kan det vara ett program som systemet startar just som 112:e process nästan alltid.

    app_process e troligen något som håller koll på alla apps och därmed kör det hela tiden

    Du kan iof dubbel kolla att det är exakt vad det är genom att ladda ner Better Terminal Emulator och skriva top i den så får du e lista på alla processer listade från den mest aktiva och nedåt
     
    Last edited: 23 okt 2009
  10. daniel_h

    daniel_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jo, vad jag än gör så är det alltid pid 122 (skrev fel i förra posten) som drar mest kraft.
    Har kört terminalen nu, och det är system_server som körs som pid 122
    ska nu leta vidare efter en fix...