Tillbehör till Fold 4

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Fold 4' startad av night77, 15 aug 2022.

  1. Graz

    Graz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2016
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    164
    Kör S-Pen fodralet från Samsung, fantastiskt att ha med stand clipset att kunna byta till tycker jag. Perfekt att kunna ställa Z fold på bordet, i soffan/sängen osv

    Har också Ringke transparent skalet, vilket jag tycker är de mest slimmade om man samtidigt vill visa färgen på sin Z fold
     
    snej81 och nDre gillar detta.
  2. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Samsung Slim Standing Cover, är väldigt nöjd med det :)
     
    nDre gillar detta.
  3. niklas1232

    niklas1232 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Hade köpt den också om den fanns i grön. Dåligt av Samsung med tanke på att alla andra finns i grönt.
     
  4. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    har provat flera olika, lite knivigt att hitta rätt med en så speciell modell och när den redan är så tung och klumpig. mitt största problem är att jag prompt vill ha pennan. däremot använder jag i princip aldrig frontskärmen.

    en annan sak man bör veta är att jag använder alltid en ringhållare på stora tunga telefoner, så det har jag haft på baksidan av samtliga de här skalen också

    Samsungs eget slim stand cover är ett av de jag tyckt bäst om, fördelar att det bygger inte på så mycket bulk och standfunktionen är ju uppskattad. nackdelar standfunktion endast i landskapsläge, ingen lösning för pennan, samt man hade gärna sett att det byggde på ännu lite mindre

    Spigens air skin skal är väl dock favoriten, det använder jag nu - hade det ett tag och var ganska nöjd, men provade sen ett annat med lösning för pennan, men gick tillbaks till detta. Fördelar, riktigt slimt men känns ändå som att det ger ett skydd samt ser sobert och snyggt ut. Nackdel endast ingen lösning för pennan. Ang stödet däremot kom jag på att om jag är noga med placeringen av ringhållaren så kan jag ha den som stöd i både landskaps- och porträttläge. inte världens stabilaste, men det får duga

    Spigen thin fit P var det jag gick emellan med, det har alltså ett fack för pennan som sitter bredvid frontskärmen. Jag tänkte att just jag inte skulle störa mig på det eftersom jag som sagt i princip inte använder frontskärmen. Just det faktumet att pennfacket satt där hade jag inga problem med heller, så det kan väl säga var fördelen, men som nackdelar så var hela frontdelen av skalet var väldigt tjock och gav en betydande bulk samt att det värsta var att kanterna var väldigt vassa.

    Provade även två genomskinliga skal som var ganska likvärdiga, Spigen air skin (dvs samma som nämnts ovan fast clear) och Ringke slim. Fördelen att de var slimma, och att de teoretiskt visade vilken färg man hade valt på telefonen - nackdelen att de hade ingen som helst fettavstötande behandling, så det såg ut som att man hade haft telefonen i en chipspåse hela dan, jag pallar inte sånt

    Och ang pennan, den har jag i en kedja runt halsen, inte optimalt men det hjälps inte
     
    nDre gillar detta.
  5. nDre

    nDre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    475
    Mottagna gillanden:
    778

    MINA ENHETER

    Blev en sånt. Får prova helt enkelt.
    Tack för all svar. :)
    Screenshot_20221027_125155_Gmail.jpg
     
    niklas1232 gillar detta.
  6. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

  7. Modelg

    Modelg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2021
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    81
    Kört ett Ghostek exec i en vecka nu som ersättning för mitt ringke slim som tejpen började bli dålig på.
    Execen är en del bulkigare men känns mer gediget. Övriga nice funktioner är skydd för gångjärnet (går att ta av och köra utan) samt semi-stöd för magsafetillbehör. Med semi-stöd menar jag att de fäster rent magnetiskt men ev laddfunktion funkar ej. Detta då fold4 har sin spole lite udda placerad off-center jämfört med execs placering av magneten som är mer mitt på skalet. Gör inget för min del då batteriet är såpass bra, jag använder magneten för att fästa ett clickr stand vilket funkar riktigt bra och sen kan man ta av det om man t.ex vill ladda trådlöst.

    Apropå ladda trådlöst så fungerar det men execs tjocklek mm gör de flesta laddare kinkiga med placeringen. Udda nog verkar en del fungera bättre om man roterar telefonen 180 grader.

    Omvänd laddning av tex watch4 verkar ej fungera men då bakstycket inte är tejpat så kan det tillfälligt tas av.

    Fingeravtrycksläsaren är lite småknepig att nå ur fel vinkel eller om man har grova fingrar men man får in snitsen.

    Var en korthållare med som dubblar som stöd men den använder jag inte. Den verkar dock helt ok.

    Exec är rätt dyrt men känns gediget och sitter bra och är nästan tejpfritt, enda tejpade är innersta ramlängden på framsidan. Hade magsafe-laddning samt omvänd laddning funkat hade det nog varit full pott.
     
  8. nDre

    nDre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    475
    Mottagna gillanden:
    778

    MINA ENHETER

    Jag köpte med en sånt från samsung. Lite vibration? Ja. Känns den stabilt? Ja. Risk att den viker sig eller tappar telefonen? Tror inte alls. Jag är nöjd med hållaren. Dock hade varit bra att kunna stänga av själva laddningen dvs endast själva grepmotorn som får ström.
     
  9. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag köpte den också. Den sitter perfekt i min bil, och absolut rock solid. Jag har definitivt aldrig haft en hållare som varit så stabil.

    När det kommer till laddningen så kanske du kan använda Bixby routines för slå på Skydda batteriet när du laddar i bilen?

    Det enda med den som är irriterande är att man måste ha telefonen upp och ner för att den skall ladda, och då ligger kameran mot plasten på hållaren.
     
  10. nDre

    nDre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    475
    Mottagna gillanden:
    778

    MINA ENHETER

    Jag laddar alltid till endast 85% :)
     
  11. Trucker

    Trucker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4
    Telefon 2:
    Oneplus 7 PRO
    Telefon 3:
    Samsung NOTE 9
    Platta:
    ASUS Padfone 1
    Info:
    Smartphone+läsplatta+tangentbord
    Övrigt:
    Galaxy Watch E-sim
    Sådär! Standing-Cover med S pen beställt.
    Nyttjade sk samsung-poäng som riskerade att brinna inne annars...

    ord.pris 950kr.
    Få se det som en investering...


    750 Rewards intjänade
     
    snej81 gillar detta.
  12. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Perfekt, det är riktigt najs. Jag använder standing-delen nu med telefonen stående i knät i soffan och skriver med pennan, tycker det är kanon.
     
  13. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    En annan riktigt käck funktion som stödet (som följer med S pen fodralet) har, är att man kan hålla telefonen i utvikt läge med en hand och ha stödet vilandes mellan fingrarna liksom. Jag har stödet vilandes mot vänster långfinger medans telefonen ligger i handflatan och samtidigt använder pennan med högerhanden. Kanon!
     
    Last edited: 18 jan 2023
  14. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    568
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Åh, det här har jag inte tänkt på. Tack för tipset!
     
    snej81 gillar detta.
  15. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Jag kör idag Samsung S-pen fodralet och gillar det. Stör mig dock på den bulkiga vänstersidan i stängt läge pga av jag kan inte svepa in från vänster för att backa, kanten är för hög.
    Nån som har tips på ett case som Slim på riktigt?

    ABB2EB2E-07EB-4BE1-8307-797548DD2975.jpeg
     
    Last edited: 13 feb 2023
  16. niklas1232

    niklas1232 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Samsungs lädercase är nice, dock utan stativ. Men däremot slim och hög kvalité!
     
    fluppen gillar detta.
  17. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Blir jag av med kanten då? Är den lika hög på vänster och höger sida på frontskalet?

    Beställde ett sånt här för 10 min sedan :P

    Screenshot_20230214_225754_Amazon.jpg
     
  18. niklas1232

    niklas1232 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Tyvärr inte.

    Det ser nice ut.
     
  19. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    OKi, tack då gjorde inget att jag han beställa detta skalet då :)
     
  20. niklas1232

    niklas1232 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Tyvärr har du ju samma kant på det skalet också vilket man kan se på en av bilderna, men det kanske inte är lika högt. Vad vet jag :)
     
    fluppen gillar detta.