Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Så kom ett mail från Samsung, och man tänkte. Fan, äntligen är det över.

    Men så...
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    SUCK....
    "Så fort telefonen har nått vårat lager kommer prenumerationen att avslutas", jo tack den damp ner för över en månad sedan hos Foxway. Men inget verkar hända.

    Slog Samsung en signal, och de har inget ärende registrerat på mig sedan 2021..
    Börjar fundera på om de haft en krasch, eller blivit utsatta för ransomware?

    Så jävla trött på dem så jag avväger helt och håller på att kasta ut allt vad Samsung (mobiler, plattor, klockor, smarta hem, vitvaror, tv etc) heter och konvertera till Apple, hur jävla jobbigt och dyrt det än lär bli.
     
  2. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Jaså, då har till och med fått ett mejl om returkit. Skickade in telefonen den 7 oktober och har inte hört något sedan dess. Har fortfarande kvar returkvittot ifall det skulle hända något.
     
  3. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Har också fått mailet fast jag skickat tillbaka telefonen i mitten av oktober i deras returkit. Hon i supporten sa att det är ett massutskick som alla får. Lät inte ens som hon tyckte det var konstigt.
    De skall kolla upp mitt ärende och återkomma ikväll med ett svar via mail, fick skriftlig garanti på att mailet skall komma, gissa vad jag tror?
     
  4. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Nu påstår dom att dom fått det att funka, meddelar dom via mail. Jag ska få börja betala månadskostnad igen, avbryta upgrade (vad innebär det?), eller uppgradera. Går det att uppgradera undrar någon? Nej såklart inte! Mitt ordernr och efternamn finns inte registrerade i deras system!? Är NÅGON förvånad? Nej, såklart inte...
     
  5. ZeuSVI

    ZeuSVI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Galaxy Z Flip4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Flip4
    Platta:
    Galaxy Tab A8 SM-X200
    Efter massutskicket kontaktade jag samsung eftersom jag bor 30mil från stället jag bodde på när jag startade helvetet som heter samsung upgrade+.
    Jag bad dem kontrollera att dom skickar kitet till den nya adressen, fick till svar att det skulle skickas ett kit om 2-4 veckor till den nya adressen. Det var en vecka sen, idag fick jag en påminnelse från postnord att hämta ut ett paket från Foxway på den gamla adressen... Så det verkar som att dom skickat ut två kit till mig. Ett åt helvete och ett som förhoppningsvis kommer fram till nyår!
    Vilken cirkus! Ska bli så jävla skönt att avsluta detta! Sämsta genomförandet av en tjänst jag någonsin vart med om. :eek:
     
  6. Bengis

    Bengis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag fick ett returkit idag trots att jag skickade in telefonen 10/10 och Foxway tog emot leveransen 14/10. Vad är det för amatörer som arbetar där? Jag har fortfarande en stor skuld kvar och Samsung vet inte ett skit. Jag har hållit mig rätt lugn sedan jag sa upp den här usla tjänsten i februari men nu börjar jag tända till...
     
  7. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Samma här, skickat iväg mobil för över en månad sen. Fått nytt returkit hemskickat härom veckan, och idag meddelade postnord att de har en leverans från Foxway på väg till mig.
    Jag kan ju se att Foxway mottagit mobilen, men varken de eller Samsung kan bekräfta det. Man får bara svaret att pengarna betalas ut efter 60 dagar.
    Tycker ju att Sevenday kan betala tillbaks omgående då det är de som dragit trots avtalet är uppsagt. Samsung behöver ju bara meddela Sevenday att mobilen är tillbaka... Just ja, det som de inte kan svara på....

    Så jag funderar på att börja sälja returkit snart så jag får ihop pengarna Samsung är skyldig mig.
     
  8. SePtr

    SePtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Samsungkarusellen rusar på här med, fick äntligen ett returkit i början av oktober som skickades in till Foxway den 10/10 och kom fram till dem den 14/10.
    Det intressanta var också att Postnord hade bokfört returen redan i början på september så ca en månad tog det att komma rätt.
    Nåväl igår ringde jag Sevenday och frågade om krediten, då sa de att du måste ringa Samsung så de kan skicka avslutet till dem.
    Okay.. jag ringde Samsung och behövde bara vänta 5 min på min tur. Han som svarade frågade efter ordernummer och sen började hmmandet och knapprandet igen som så många gånger förr.
    Vänta kvar så ska jag kolla detta sa han då. Återkommer efter 1 minut med svaret att det inte finns något ärende, men att han skulle skicka det till backoffice så att krediteringen hos sevenday skulle lösas och jag mailar dig när detta är ordnat.
    Det skulle ta max 2 timmar.....väntar fortfarande på mail. De har slutat att säga att ärendet ska eskaleras , har väl bytts ut till BackOffice
    Suck....
     
  9. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Är det nån som har fått bekräftelse på sin retur till Foxway?
    Är det nån som har fått sitt Upgrade+ uppsagt, och konto avslutat på Sevendaybank?

    Det här var det sista jag hörde från Samsung, den 28/11:
    "
    Tack för att du kontaktat Samsung Support.
    Jag lovade ju att skicka återkoppling till dig efter att jag fått återkoppling av Foxway. Det är nämligen så att det kan ta upp till 60 dagar innan man får sin utbetalning och Foxway brukar generellt inte återkoppla till kunden efter att en vara/produkt är inskickad. Är det så att vi fortfarande behöver kika närmare på detta, så skulle det underlätta om du hade något form utav spårningsnummer, ifall en spårning skulle vara aktuell. Annars är det bara att avvakta och vänta på utbetalningen."

    Givetvis svarade jag med spårningsnummer, avtalsnummer osv. Men nada har jag hört. Sen så känns det inte som det är Foxway som ska betala tillbaka det Sevenday har dragit för mycket av... Sevenday väntar ju på att Samsung ska säga att avtalet är uppsagt...
     
  10. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Har inte hört något alls sedan dess heller. Men det har inte kommit något nytt från Sevenday så det är ju positivt.
     
  11. Erske Grön

    Erske Grön Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    15
    Finns det ingen med mediekontakter här på forumet? Lite negativ (dessutom rejält berättigad) mediebild av Samsung-Sverige borde ju vara det enda som kan få Samsung att börja ta tag i problemet?
     
    Johkar gillar detta.
  12. NR7101

    NR7101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2022
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Vet inte hur det förhåller sig men jag bestämde mig för att avsluta alla affärer med SevenDay.
    Jag kontaktade de och sa att jag vill betala hela restskulden jag har kvar och det gick toppen.
    Det borde väl i sin tur betyda att telefonen är min?
    Kommer aldrig mer att ta något på avbetalning hos Samsung, i fortsättningen är det full betalning direkt.
    Orkar inte ringa otaliga samtal och ändå inte komma någon vart.
     
    Kristy och kissidor gillar detta.
  13. freeed

    freeed Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Efter att jag avslutade upgrade+ den 28e Juni 2022 har jag nu äntligen fått skulden löst hos Sevenday efter 6 månader fram och tillbaka med Samsungs kundtjänst.. Helt otroligt dåligt från ett världsföretag som Samsung. Ska bli intressant att se om Samsung återbetalar den extra månaden jag betalade för innan de pausade betalningarna...

    Helt klart sista gången jag går på ett koncept som upgrade+ och skulle avråda alla som funderar på att teckna denna tjänst från Samsung.
     
    mbs gillar detta.
  14. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Grattis, din lyllos!
    Har du några tips/råd, kontaktvägar?
     
  15. NR7101

    NR7101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2022
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Håller med!
    Jag kontaktade Seven Days Bank direkt och löste skulden.
    Det fungerade fantastiskt bra.
     
  16. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 849
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Hoppade på detta tåget när S22 släpptes, uppgraderade till S23 för ett år sedan. Har jag då rätt att avsluta mitt upgrade+ eller måste jag fortsätta 12 månader till?

    Får man behålla någon mobil eller måste man skicka tillbaka den?
     
  17. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Läste du ej villkoren? Finns för övrigt att läsa på samsungs hemsida. När du skaffar Samsung Upgrade låser du dig i tolv månader med den telefonen du valt. Efter tolv månader kan du antingen byta till en annan telefon och då låser du dig i tolv månader till. Eller så fortsätter du betala och behålla telefonen i ytterligare tolv månader. Om du vill behålla telefonen måste du köpa ut den och den summan blir dyrare än om du hade köpt telefonen kontant redan från första början.Eller så kan du säga upp Upgrade och det kan många av oss här vittna om vilket helvete den processen varit.
     
  18. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    756

    MINA ENHETER

    S23?
     
  19. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 849
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Visst gjorde jag det men för två år sedan typ så därmed glömt av alla detaljer. Tänkte då att tråden handlar om ämnet och därför slängde in en fråga.

    Tack för svar, men hur går man tillväga för att avsluta? Hittar noll info på den länk jag sparat sedan tidigare.
     
  20. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 849
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Fick tag på en mystery box via Comviq så chansen är rätt stor att jag får en sådan i den :)