Fråga: Postnord

Diskussion i 'Off Topic' startad av gooner, 24 jan 2023.

  1. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 553
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Tja!

    Beställde en vara (ett smycke) från en webbsida. Ingen speciellt dyrt ~500 men det kom aldrig fram. Det skickades med varubrev klass 1 (leverans nästa dag). Företaget skickade ett nytt efter någon vecka.. Det verkar också försvunnit. Sista spårningen är Nässjö BT 04:40 på båda dessa.

    Hur fan är det ens möjligt? Hur försvinner ens brev? Det måste ju vara någon som helt enkelt stjäl brev? Borde jag ringa Nässjö BT och påpeka att det är ANDRA brevet från samma företag som försvinner? Hjälper det ens?

    edit: Kan tillägga att jag kontaktade Postnord via mail och chatt första gången, men dom är ju som vanligt 0 behjälpliga. Dom försöker ju inte ens hjälpa till.
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Kristy gillar detta.
  3. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 553
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Du kan nog inte göra så mycket mer än berätta för säljaren att det inte kommit fram. Men om du absolut vill driva det vidare så kan du förstås efterlysa breven enligt Det går att efterfråga saknade brev på PTS:s webbplats
     
  5. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 553
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Drygt värre att Postnord är så pass ovilliga att hjälpa till ändå. Nåja, jag får väl försöka be dom skicka på nåt annat sätt.
     
  6. Bocken Bruse

    Bocken Bruse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag avstår alltid ifrån att få något levererat med PN om det är möjligt. Föredrar Schenker eller DHL. Men detta beror faktiskt inte på att något har försvunnit för mig. Allt jag beställt som levererats med PN har faktiskt kommit fram. Utan det beror ENBART på att även om man skickar sk "spårbart" så ersätter inte PN förlorad/bortkommen försändelse med ETT ENDA ÖRE! Och det är naturligtvis helt åt helvete. ARROGANT - är rätt ord!!
    Schenker däremot ersätter däremot den förlorade försändelsen med dess fulla värde + det fraktbelopp man betalat. Man får däremot vänta en månad från det datum godset är skickat innan man kan reklamera det. Tror att DHL har liknande villkor, men jag är inte helt säker.
     
    Kristy gillar detta.
  7. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Det stämmer inte, skicka lätt hade ingen försäkring nej, men den tjänsten är borttagen och ersattes med postpaket inrikes som fått skicka lätts priser , där är försändelsen försäkrad upp till 5000kr, och kan utökas mot betalning.

    Skicka hem finns däremot kvar och där verkar inte försändelsen vara försäkrad, men den är nog inte heller tänkt till dyrare produkter...
     
    Last edited: 29 jan 2023
    Kristy gillar detta.
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är väl dock alltid säljaren som ska driva ersättningskrav osv mot PostNord - inte mottagaren? Därav är det nog inte så hjälpsamma mot dig, men de hjälper väl då istället avsändaren.