Diskussion: Google Pixel Watch

Diskussion i 'Google Pixel Watch' startad av joachi, 27 sept 2021.

  1. reggy

    reggy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
  2. Johnconnor007

    Johnconnor007 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2022
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    11
    Det... Är.... Helt.... Absurt.... = Telenor....

    15 december aktiverade jag för att få qr kod till klockan... 15 december.... De har ännu inte lyckats skapa qr koden.... Jag tror Telenor lyckas aktivera klockabonnemanget när Pixel Watch 2 har släppts...

    Det är absolut det sämsta jag har varit med om (gällande abonnemang).

    Jag önskade att något annat företag än Telenor skulle möjliggöra aktivering av klockabonnemang via QR-kod....

    Telenor är dyrare än Comviq på alla möjliga sätt och har sämre erbjudande och nät-kvalitén är inte tydligt bättre. Vad är det kunder betalar extra för? Service som innebär 8+ veckor väntan på QR-kod (inkl. 3 veckor för att ens lösa nummerflyttproblemet)?

    Jag ville beskriva i detta forumet hur bra batteritiden är med Lte osv, ifall nån här är sugen på att köpa med Lte, men det spelar nog ingen roll längre, alla som ville köpa har säkert redan köpt...

    Telenor är väl orsaken till att jag skulle avråda köpa LTE varianten i nuläget... Gud förbjude att det skulle bli strul med dem, då kan det ta evigheter....


    Jag är ledsen ifall texten var lite laddad...
     
  3. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Verkar ju helt absurt! Jag antar att du varit i kontakt med dem? Vad säger supporten? Förutom att det tog 1 vecka längre att flytta över mitt nummer till Telenor än vad det va sagt. Har jag inte haft något strul alls. Tog inte ens 1 minut för mig att få QR-koden på deras hemsida till klockan och allt har funkat perfekt.
     
    bernard gillar detta.
  4. Johnconnor007

    Johnconnor007 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2022
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    11

    Skönt att höra att det gick mycket bättre för dig!

    Supporten har varit ganska sparsam med information och stöd under första 4 veckorna. Som om det är normalt att vänta minst 4 veckor.

    Det tog 3 veckor att fixa nummerflytt och de lovade kompensation för väntan, sen när nummerflytt funkade så var de inte jättesugna på att ge kompensation.... Nu har de lovat kompensation igen för QR-kod-väntan...

    Efter 4 veckor fick jag äntligen tag i någon som ville hjälpa mig och hon kopplade in reklamationsavdelningen och möjliggjorde att jag kunde prata med teknisk support direkt.... Det kändes bra.... Men jag har fortfarande ingen QR-kod... Och nu har det snart gått 5 veckor...

    Om folk här på forumet tycker att ovanstående kan beskriva ett företag som är seriös och värdesätter kundsupport så kan jag tyvärr inte hålla med.

    Jag hoppas på att jag är den enda drabbade på Telenor... Men att vara drabbad 2 gånger i rad med 100% träffsäkerhet på misslyckande sedan jag blev kund, är imponerande.

    Så jag kan tyvärr inte rekommendera Telenor. Alls.
     
    eastbound gillar detta.
  5. olov-s

    olov-s Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2018
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 5
    Jag har provat beställa kontantkort via vodafone.de, men hela beställningen stoppar upp med lösenordet på första sidan, ngt tips hur du gjorde, självklart har jag kört översättning med translate, men spelar ingen roll vad jag skriver, vägrar komma vidare? :D
     
  6. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Är det inte nått så löjligt som att man behöver har stor bokstav i början typ?
     
  7. olov-s

    olov-s Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2018
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 5
    Fick igenom beställning og identfiering. Esim kom relativt fort. Skannade qr-kod, fick kontakt med mobilnätet, tog ut fysisk sim i mobilen och gick igenom esim-process i pixel watch app, kontakt med en gång. Använder Telenor Norge :P
     
    bernard gillar detta.
  8. Rhymez

    Rhymez Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Fick nyss min klocka och skumläst tråden lite, är det alltså endast Telenor som operatör det funkar att dela SIM/eSIM/nummer mellan mobil och klocka?

    Inte så intresserad att få något tysk "kontantkort-esim".
     
    bernard gillar detta.
  9. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Ja men du måste först skaffa ett tyskt sim för att lyckas få igång Telenor på klockan, men sen när det är klart så kan du hiva ditt tyska sim.
     
    bernard gillar detta.
  10. Rhymez

    Rhymez Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Ja, läste lite mer och verkar fatta hur man kan få det funka nu, det är alltså flera som testat och endast fått det funka med Telenor?

    Blah, skulle önska jag kunde behålla mitt Hallon som är snorbilligt och riktigt nöjd med. Hoppas EU snart fixar en lag som tar bort dessa blockader och kontrakt för esim. Men jag antar att jag får svälja hedern och bara skaffa Telenor. Tack för svar!
     
    bernard gillar detta.
  11. Johnconnor007

    Johnconnor007 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2022
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    11

    Du den hedern var svårare att svälja för mig än vad jag nånsin skulle ana om.

    Idag är första dagen som jag lyckades aktivera LTE med Telenor på klockan!!! Varför är jag så glad må du fråga? Jo, för hade det skett utan strul på Telenor-sidan så hade jag kunnat aktivera den 24 november 2022.... Hela 9 veckor sedan....

    Det tog dem 3 veckor att lösa nummerflyttstrulen och 6 veckor att lösa varför appen inte aktiverar QR-koden för att aktivera klockabonnemanget....

    För 2 dagar sen så fick jag äntligen tag på tekniskt support som faktiskt kunde felsöka. Han hittade problemet direkt och under loppet av dagen fixade felet (men återkopplade aldrig så jag insåg av en slump idag att QR-koden finns i appen).

    Med andra ord så har mitt strul/ärende suttit och samlat damm i Telenors "att-fixa"-lista i 6 veckor och efter att jag hotat med att jag ville prata med reklamationsavdelningen... För andra gången... Så vidarekopplade de samtalet till teknisk support (och jag hade tur att killen som jobbade där faktiskt hade ett intresse att lösa problem).

    Telenor har den absolut sämsta supporten jag nånsin har upplevt från ett etablerat företag...

    Förhoppningsvis har du tur och det sker inga strul för dig. Jag hade tyvärr otur.

    Känns så himla skönt att äntligen kunna lägga ärendet bakom mig... Så himla skönt...
     
    Lx_r, matssoderstrom och stelex gillar detta.
  12. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Skönt att det äntligen löst sig!

    Skulle nog rekommendera att göra alla typer av beställningar och inställningar till abbonemang via Telenors hemsida istället. Har aldrig haft någon bra upplevelse av någon operatörs "app".
     
    Johnconnor007 gillar detta.
  13. Johnconnor007

    Johnconnor007 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2022
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    11

    Jo, visst, men hemsidan funkade inte heller. Det var det andra jag provade när appen inte funkade. Det var något fel i systemet på djupare nivå enligt killen på tekniskt support som äntligen kunde lösa problemet.

    Du anar inte vilken lättnad jag känner sen det har löst sig!

    Jag hoppas verkligen att ingen får lika mkt otur som mig på Telenor!
     
  14. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    902
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    olov-s gillar detta.
  15. olabil

    olabil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2021
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick just hem min klocka (LTE), men läste denna tråd för sent! Trist att klockan inte är lanserad i Sverige av Google ännu - i Europa är den bara lanserad i Tyskland och Frankrike enligt dem själva (Compatibility requirements and region availability for Google Pixel Watch - Google Pixel Watch Help)

    Imponerad över de workarounds som finns i denna tråden, men det fungerar inte för mig då jag är fast hos Telia, så den får nog åka tillbaka helt enkelt. Verkar bara finnas ett alternativ som fungerar för Android - Galaxy Watch 5 (eller 4) - men har man inte Samsung får man inte ut all funktionalitet, så antingen får det bli en wifi-version eller så får jag vänta.
     
  16. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Finns workaround för Galaxy watch också, its a workaround bonanza ;)
     
    olabil gillar detta.
  17. olabil

    olabil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2021
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Just ja, det måste jag kolla upp! Om det finns kanske det är ett alternativ ändå :)
     
  18. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Här och några inlägg neråt i samma tråd
    Edit: Kan ju länka direkt till Reddit tråden :P

    Sorry övriga i denna tråden för OT
     
    Last edited: 9 feb 2023
    olabil gillar detta.
  19. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    När kan vi förvänta oss en pixel watch 2? Går i köptankar...
     
  20. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Det vet vi inte, vi vet inte ens om Google kommer släppa en till generation av Pixel Watch.
     
    Westholma4t och stelex gillar detta.