[Beta] Bankr

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av stantemo, 19 dec 2022.

  1. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Okej på att ordningen kommer från Nordigen. Bra att det går att ändra ordningen själv i bankr. Hade jag missat.

    Förstår. En sann Bankdroid-entusiast! :)

    Hur mycket kostar det dig per användare då, om du vill berätta det?

    Fattar det, att det är för att det inte ska bli tomt. Skickas inget kontonummer heller? På engelska bör ju "n/a" funka. Hittar ingen etablerad förkortning på svenska, men "Ej tillgängligt"?

    Det är så appen utvecklas som du säger. Viss reservation för att jag hoppade över eventuella instruktioner vid första starten.

    Kan säga att bankr funkar klockrent. Fått notiser om uppdateringar på konton högst några sekunder efter de hänt.
     
  2. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jo kontonr kan jag visa men det innebär också att jag behöver spara den datan. Vill helst spara så lite info som möjligt som innebär att det går att spåra vem kontoinnehavaren är. Ju mindre personlig data jag sparar ju mindre blir smällen om något ev. hackas. Jag funderar på att sätta bankens namn + konto om kontonamnet från Nordigen är tomt. Ex. "SEB - konto". Jag har inte bestämt mig än mer än att jag vill hålla det hela så anonymt som möjligt.

    Januari är första månaden som varit "hel" så att säga och som det ser ut nu kommer fakturan vara på ca 100kr. Det är svårt att säga vad en enda användare kostar då det är synkningen som kostar pengar, så har man fler banker kopplade ökar kostnaden för mig för den användaren. Just nu finns det ca 50 kopplade banker. Ökar antal kopplingar behöver jag fläska på med mer server-kraft så synkningen går snabbt och då ökar också kostnaden per koppling. Just nu försöker jag optimera synk-rutinen så att den synkar så snabbt/många som möjligt utan att det drar i väg i kostnad. Så det är en balansgång mellan att ha bra prestanda och att hålla kostnaden nere så användaren tycker det är värt att prenumerara på appen.

    Tack för feedbacken och det är grymt att höra att den funkar bra även för andra :D
     
  3. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Vet att det dröjt med både ny version och status. Har bytt jobb nyligen så jag har inte haft tid att jobba med Bankr tyvärr. Den andra anledningen till sen uppdateringen är att Nordigen hållt på att byta certifikat mot bankerna så kopplingarna har slutat fungera lite titt som tätt. Och den tredje anledningen är att de meddelat att de kommer ta betalt för tjänsten, inte förvånande men surt då jag velat hålla nere kostnaderna för Bankr.

    Har börjat skissa på en ny backend för att hantera detta så att jag kan ta in andra leverantörer enklare. Nuvarande lösning begränsade mig en del och jag tänkte att det är bättre att bygga om det redan nu än när appen lanserats skarpt.

    Så om ni har några tankar och idéer kring vad som är rimligt att betala månadsvis för banker tar jag gärna emot det.