HX X9 Scooter, någon med erfarenhet?

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av JockeN, 28 jul 2022.

  1. JockeN

    JockeN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2022
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    6
    Har sneglat på X9 från Kixin ett tag, och den ser onekligen bra ut i specifikationen, är det någon som har någon erfarenhet?
    HX X9 PLUS Elscooter
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Rätt ordentligt tilltaget batteri, men bara om det är koreanska eller japanska celler: HX Electric Scooter Specifications - HX Electric Scooter Online Store

    Ser rätt mycket ut som en G30 Max med lite biffigare motor och batteri i princip.

    Men ja, svårt säga något om kvalitén/pålitlighet och om faktiskt räckvidd utan någon som testat. Alltid nackdelen med de mindre kända tillverkarna. En annan nackdel är att man kan få svårt att hitta reservdelar och guider för hur man fixar olika saker också, samt missar möjligheten till custom firmware för att finjustera saker (om man nu känner sig lockad av sådant, vill säga).


    Annars har du ju Ninebot P65E som kan vara lite spännande, om man vill ha odämpat: Group 23. Dock är den inte tillgänglig ännu, men då slipper man bekymra sig om pålitligheten.
     
    Last edited: 28 jul 2022
    JockeN gillar detta.
  3. JockeN

    JockeN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2022
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    6
    Tack för svaret!
    P65E ser onekligen spännande ut, undra vad priset blir på den..?
    Har valt mellan Eltra 67 och X9, då priset och specifikationer varit snarlik, men nu gick X9 för 6000kr på sportproffsen.se och jag slog till. Då priset skiljer 2500kr och jag vet inte om helt vattentät är något jag har på min lista.

    Ang support verkar de ha en massa instruktions videos på deras youtube, och väldigt snabb och villig att svara. Reservdelar finns att beställa från kina, har en ny kontroll enhet till min X8 på posten från hx hemsida.

    Är nöjd med min X8, super stabil och tyst, bra däck som är bekväma på lite sämre asfalt. Lite mer kräm i uppförsbacke är anledning att jag slog till på X9.
     
    bernard gillar detta.
  4. Fulkaffe

    Fulkaffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2021
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    10
    Fet motor (motorer?!) på den ‍

    Annars skulle ja nog lägga slantarna på p100se. Synd bara att dom strypt hastigheten ☹️
     

    Bifogade filer:

  5. Siionare

    Siionare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2022
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    14
    Är det någon som äger HX x9? Betyg?
    Jag har en ninebot max g30 just nu men lite sliten. Skulle gärna ha en skoter som räcker kanske 10-20 km extra. Och enligt specifikationerna ska ju HX ha lite längre räckvidd än Ninebot maxg30