Mängder med Home-notifieringar - hjälp!

Diskussion i 'Google Pixel 4a' startad av niiloa, 1 feb 2023.

  1. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Helt plötsligt har jag börjat få mängder med - som jag tror - notifieringar från Home 'Shared controls' om YouTube! Galet många om olika videor som tydligen är igång och jag har inte ändrat något (vad jag vet).. suck. Har försökt kika på inställningarna på Home och annat men inte har jag lyckats bli klok på detta. Funderingar, någon?!
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 740

    MINA ENHETER

    Är det videoklipp som du känner igen, som du eller någon i din familj kollar på?
    Låter som att det är någon på samma wifi-nätverk som dig som kollar på klippen, eller så kanske du har fått någon obehörig som kopplat på nätverket.

    I telefonens inställningar -- > undermenyn Google --> och ytterligare en undermeny (minns ej vad den heter), så finns inställningen som gör att Chromecast-innehåll visas på din telefon som en notis, även om du inte själv startat uppspelningen. Där kan du stänga av det. Leta så hittar du den. Gissningsvis är det denna inställning som ger dig notifikationerna du beskriver.
     
  3. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Inga videoklipp jag känner igen och inga som någon annan i familjen kikar på heller! Verkar som att dessa notifieringar dyker upp både hemmavid (lägenhet, många trådlösa nätverk i närheten) men också på jobbet (där många ansluter sig som 'guest'). Kikade in på 'Shared devices' och stängde av 'Media controls for Cast devices' - håller tummarna att det var detta som behövdes :)