Diskussion: Köptråden Galaxy S23 Ultra - beställningar & leveransstatus

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av Swedroid, 30 jan 2023.

  1. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    7/2 är nya leveransdatumet, helt ok och den är på väg enligt postnord.
     
    night77 gillar detta.
  2. pax1

    pax1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2023
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    37
    Valde du ett nytt nummer eller flytta ett befintligt? Jag lyckas inte gå vidare i beställningen när jag väljer att flytta ett befintligt, bekräftar med bank-id som fungerar men sedan står jag kvar på samma sida och kommer inte vidare.
     
  3. Benne_Gesserit

    Benne_Gesserit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max (256 GB)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max (256 GB)
    hade samma problem det jag gjorde va att jag valde nytt nummer/kund sedan bekräftade med BankID sen för någon anledning så flyttas valet till befintlig kund men då kan man gå vidare i processen genom att bara klicka sig fram. Så jag gjorde så och dagen efter fick jag ett mejl om att det var något fel med beställningen och att om jag vill ha ett vimla abonnemang behöver jag göra beställningen på nytt.
     
  4. pax1

    pax1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2023
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    37
    Tack för svar! Jag får göra ett försök på det sättet.
     
    Benne_Gesserit gillar detta.
  5. pax1

    pax1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2023
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    37
    Fick igenom min order på en grön 512 GB till slut men har inte fått något mail från Samsung ännu. Pengar har reserverats på kortet i alla fall och jag har ett ordernummer.

    Landade på 11238 kr som blir 10676 kr så småningom när 562 kommer tillbaka från Refunder. Rabatt för abonnemang, inbyte (en gammal P9, 160 kr) , 10% för legat länge i kundvagnen, samt löste in ett gäng rewards poäng som jag spelade till mig på ett lyckohjul som fanns i membersappen förra veckan. Känns som en bra deal.
     
    Klurre, nDre, flipp och 3 andra gillar detta.
  6. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Väldigt märkligt med beställningen, syns ingenstans i mitt konto hos samsung.
    Enda "beviset" är betalningen på kortet. Hur svårt ska det vara och åtminstone regga beställningen på kontot?
     
  7. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Har samma problem med skalet jag beställde i Lördags, dyker inte upp alls på mina sidor på Samsung.se men Klarna har regnat beställningen.
     
  8. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 452
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Japp, samma här. Beställde 2 S23 Ultra och skal. Fick ordernummer och tack för ditt köp. Men inget e-postmeddelande, och syns ej heller när jag loggar in hos Samsung, och där säger de att det är ogiltigt ordernummer. Men gjorde köper via Klarna och där ser jag exakt vad jag beställde och betalade (och till och med ordernummer). Funderar på om de behöver lite manuell handpåläggning. Kanske löser sig i morgon...
     
  9. Poolkjol

    Poolkjol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    +1. Beställde skal och skärmskydd där jag bara har infon via Klarna och refunder. Mail från Samsung saknas helt.
     
  10. Zeaede

    Zeaede Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2023
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    129
    Iphone 14 pro 512 GB kostar 200 kr mer månad eller nästan 5000 kr mer på 24 månader

    Där kan man prata dyr telefon

    Med Iphon skulle jag bara spara 2400 kr, men med S23 Ultra sparar jag över 7000 kr med mobilabonnemang

    Tror jag får rätt bra deal om jag får 10000 kr på S23 Ultra 512 GB plus 7000 kr man ändå betalar för telefon/surf
     
  11. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Det här med att välja abonnemang och säga upp det det direkt är det någon som faktiskt gjort det?
     
  12. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Måste bara berätta vad sköna telia är.

    Sitter nämligen - trots att jag är jättenöjd med min pixel 7 pro och nästan säkert vet att jag skulle bli lite besviken på ultran (som jag blev på s22 ultra) o_O - och kan inte hålla mig från att kolla runt på alla möjliga varianter av att skaffa mig en ultra på förmånligaste vis. Har ett telia-abb vars bindningstid har löpt ut och som jag ändå kommer att ha kvar, så 1800 extra i inbyte lät intressant i kombination med lite andra förmåner om jag binder om.

    Laddade upp med en hög äldre men fullt fungerande lurar från byrålådan, tex moto g8 plus från 2019 - men de blev alla nekade att de inte var "giltiga att bli pantade". Då la jag för skojs skull in min pixel 7 pro, och den kunde jag iaf nådigast få äran och nöjet att byta in.... för 20 spänn :teeth:!

    Menmen, kollade min Fold 4 också och det var iofs lite vettigare. Så jag kanske gör det. Fast jag är helt övertygad om att jag kommer att ångra mig isf :ehm:
     
    Kristy, night77 och Nikolodien gillar detta.
  13. pax1

    pax1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2023
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    37
    Jag har chattat med Samsung idag och fick samma svar som de som frågat igår. Det är tekniska problem som deras IT-folk jobbar med, orderbekräftelser ska komma via mail så fort det är löst så det är bara att vänta och hoppas att det löser sig så fort som möjligt.
     
    mbs och Kristy gillar detta.
  14. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    För er som inte hittar era beställningar på Samsungs sida kan tipset vara att logga ut - och istället för att logga in igen välja "beställningar" och mata in ordernummer och e-post.

    Den loggade alltså inte köpet på mitt konto. Ordernummer hittade jag i noteringarna på Klarna.

    Var jag inloggad och sökte fick jag samma felmeddelande som ni nämner ovan. Felaktigt ordernummer osv.
     
    Kristy gillar detta.
  15. pax1

    pax1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2023
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    37
    Tack för tipset men funkade inte för mig. Köpte direkt med kort (som jag tror går via Klarna det också men hittade inget där) och tog ett foto på ordernumret när jag checkade ut från Samsung. Det började på SE följt av en massa siffror med ett bindestreck i mitten. Var ditt av samma typ?
     
  16. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Men äsch då, att man aldrig kan hålla sig :o. Det blev en från Telia med inbyte av fold 4 ändå. 2548 fick jag betala för telefonen när rabatter och inbyte var draget. Och abbet skulle jag som sagt ändå ha kvar, men det blev en del rabatter på det också
     
    Leo83 gillar detta.
  17. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Säg till när du vill sälja ;):P
    Vad blev det för färg?
     
  18. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Exakt så ser mitt ordernummer ut med. Fick inte min orderbekräftelse via mail förrän ett dygn efter köp och får göra som jag skrev ovan för att hitta ordern på hemsidan.
    Allt verkar OK för enligt appen skall den komma till instabox som imorgon.

    Men är jag inloggad hittar den inte ordern. Screenshot_20230205_173220_Chrome.jpg Screenshot_20230205_173252_Chrome.jpg
     
    pax1 gillar detta.
  19. pax1

    pax1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2023
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    37
    Har fortfarande inte fått något mail, funkar kanske för mig också när det dyker upp. Syns inget i Instabox-appen heller ännu. Löser sig förhoppningsvis under morgondagen.
     
  20. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 252
    Mottagna gillanden:
    8 098
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag fick inga Samsung Award poäng på mitt köp! och inte heller 6 månaders Samsung Care+ ... från Samsungs shop!!

    Min fråga, har nån av er som handlat på Samsung.se fått mejl eller bekräftelse om de två, alltså köppoäng och Samsung Care+ i 6 månader?

    Jag fick bara ett mejl från Samsung Care+ om jag vill teckna försäkring hos de (utan de 6 fria månaderna) vilket är lite irriterande .. jag skulle ha fått det på köpet.