Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. NR7101

    NR7101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2022
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Full flexibilitet:

    Användaren prenumererar utan bindningstid med möjligheten att när som helst byta modell och avbryta prenumerationen utan kostnad efter pågående månadsperiod.
    Således är bytet inte styrt till någon viss tidsperiod.
     
  2. Tum

    Tum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Ja men det suger ju för 799kr hela grejen med Samsung upgrade var att för 500kr i månaden får du byta till senaste modellen var 12 månad, varför skulle man vilja byta oftare en så när de släpper 1 per år?
     
  3. Tum

    Tum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Ännu ett sätt att mjölka ur så mycket pengar dom bara kan
     
  4. NR7101

    NR7101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2022
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Kollade lite vad ett inbyte skulle innebära för mig efter att en representant från Telia kontaktat mig.


    Samsungs erbjudanden:

    Byta in min S22 Ultra mot en S23 Ultra 512 GB, betala 10.390:- kontant utan bindningstid.

    Full Flex: Byta in min S22 Ultra mot en S23 Ultra 512 GB, de 8 första månaderna är gratis sedan 799/mån.

    Flex 24 mån: Byta in min S22 Ultra mot en S23 Ultra 512 GB, 312,71/mån i 24 mån. sedan inlämning eller lösa ut för 25% av ursprungligt pris.



    Telias erbjudande:

    Byta in min S22 Ultra mot en S23 Ultra, 266:-/mån. under förutsättning att jag binder teleabonnemanget i 24 mån.

    Efter 24 månader äger jag telefonen och det finns ingen resterande skuld.

    Telias erbjudande känns faktiskt lockande fast jag svurit en ed att aldrig köpa en telefon på avbetalning igen.
     
  5. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Hur ligger inbytesvärdet av "förra-årets-flaggskepp" i sverige? Man hör ju om vissa länder (USA, Singapor m.fl) där årets telefon i princip är gratis om man uppgraderar med inbyte. Här verkar man mest få ett par tusen i rabatt.
     
  6. NR7101

    NR7101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2022
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Finns då möjlighet att testa en Flip eller Fold eller någon annan modell en kortare period för den som önskar.
     
    Kristy gillar detta.
  7. NR7101

    NR7101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2022
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    För mig är inbytesvärdet 5100:- för min S22 Ultra 128 GB mot en S23 Ultra 512 GB.
     
  8. Tum

    Tum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    problemet är att jag vill byta till senaste versionen varje år för ett billigt pris inte binda mig 2 år som deras nya upplägg är..
     
    NR7101 gillar detta.
  9. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    10499 kvar på sevenday. Löser jag den skulden och *kvarvarande ränta så är min s22u 512gb min. Ev sen byta in till ett värde av typ 6800kr (vilket verkar vara max) mot s23u. Får suga på den karamellen. Köper jag den är det "kontant". Att bråka med alla samsungs leverantörer för att ordna med returer kommer jag aldrig att göra igen.
     
    Kristy, Tum och NR7101 gillar detta.
  10. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Då är skulden hos SevenDay löst. En mycket trevlig grabb vid namn Linus som skötte det. Enligt honom så meddelar dom Samsung och allt är klart för min del. Men begärde ändå alla former av bekräftelser på att detta är gjort för man vet ju inte när Samsung Sveriges system resettas och dom börjar skicka krav-brev höger och vänster.

    Då får man sitta lugnt i båten ett par dagar och vänta tills man ser att alla skulder är borta och sen kan man ju fundera på om det är värt att uppgradera till S23U eller ej. Just nu lutar det åt "ej", men sånt kan ändra sig snabbt. Snapdragon lockar ;)
     
  11. ZeuSVI

    ZeuSVI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Galaxy Z Flip4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Flip4
    Platta:
    Galaxy Tab A8 SM-X200
    Fick äntligen ett returkit idag efter att det första skickades till min gamla adress för 2 månader sedan.
    Tog massor av bilder när jag paketerade mobilen ifall paketet tappas bort. Jag är högst skeptisk till returkitet. Man fick en papperspåse som mobilen ska in i som är helt omärkt. Därefter ska papperspåsen in i en miljövänlig återanvändningsbar tyg kasse(som alla väntar på). Som endast är stängd med ett kardborreband. Jag skulle säga det är en påtaglig risk att papperspåsen med mobilen kan ramla ur returkassen när den kastas runt i post nords system.

    Ska lägga den på posten idag så får vi se hur länge det dröjer innan skulden på sevenday är borta.
     
  12. Kommissarie Späck

    Kommissarie Späck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Detta hamnar inte riktigt i rätt tråd men det handlar om returkit . Jag köpte en ny flip 4 och fick rabatt genom att jag skulle lämna in min gamla lur. Detta var ju i augusti ifjol. Inte fått något returkit ännu. Har flyttat sedan dess och ska snart flytta en gång till.
    Hur länge är det rimligt att jag förvarar telefonen åt den i en låda? När vågar man slänga den?
     
  13. Tum

    Tum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Min skuld ligger kvar sedan mars 2022 och dom är skyldiga mig 2000kr ringde sevenday själva förra veckan och frågade vad de är som sker nu helt plötsligt ska ja få tillbaka pengarna denna vecka och skulden togs bort samma dag jag ringde sevenday, min mobil hade på något sätt för övrigt försvunnit eller något så var tvungen att skicka bild på kvitto och leta upp avi på postnord att den hade levelerats,
    Katastrof helt enkelt
     
    ZeuSVI gillar detta.
  14. Tum

    Tum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Skulle inte våga slänga den de tog mig 8 månader att få hem ett returkit efter 50 tal mail/samtal till dom att få hem ett kit
    Viktigt för övrigt att ringa och meddela att du har bytit adress dom har ingen koll annars då de kommer till din brevlåda
     
    Kristy gillar detta.
  15. ZeuSVI

    ZeuSVI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Galaxy Z Flip4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Flip4
    Platta:
    Galaxy Tab A8 SM-X200
    Efter att du gjort din nästa flytt skulle jag ta kontakt med samsung supporten genom mail och berätta att du väntar på ett returkit men du bor inte kvar på din gamla adress och be dem skicka ett till din nya.

    Själv skulle jag inte slänga mobilen innan den legat i lådan i minst 10 år men det är jag.
     
    Kristy och Tum gillar detta.
  16. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    När man flyttar är det ju viktigt att man kontaktar skatteverket för adressändring och samsung :D
     
    easycure1974, ZeuSVI, NR7101 och 1 annan gillar detta.
  17. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    664
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    När man ber om att skicka tillbaka mobil köpt via upgrade plus, så skickas returlådan till adressen som mobilen först beställdes till. Denna adress kan du inte ändra själv utan måste upplysa supporten på att du har flyttat.
     
  18. Eazer

    Eazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Frågan är vad Samsung menar med "25% av ursprungligt värde"... Om telefonen är värd 19000 men bara betalar 11000 efter rabatter, vad är det då man ska betala efter 24 mån? Märkligt!
     
  19. Eazer

    Eazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tydligen detta enligt avtal: "Om du inte lämnar tillbaka enheten eller väljer att behålla din Samsung Galaxy kommer du faktureras en utköpsavgift på din sista faktura. Utköpsavgiften är alltid max 25% av ordinarie försäljningspris på Samsung.com vid ingånget avtal."
     
  20. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Nu kontaktade jag Samsung via chatten och avslutade mitt och min frus Upgrade+, dom lovade att returkit skulle skickas och att kredit och hela "sevenday" skulle åtgärdas.

    Sätter mig sedan och ska beställa en ny S23 ultra med deras nya Flex och produkten finns i lager och jag klickar i allt och trycker beställ.... "your not allowd on this server" får jag som felmeddelande :D

    anyway. jag antar dom löser det under dagen, 599:- i månaden, och jag kan byta när jag vill, dock såg jag att Fold 4 inte fanns som alternativ i flex, jag hoppas dom lägger in nya fold framöver.