Ny elspark

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Sandinen, 18 okt 2022.

  1. Sandinen

    Sandinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2022
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Tjena!

    Har funderingar på att skaffa ny kick.

    Ska man skaffa en elsparkcykel med över 250 effekt o hoppas på att inte bli stoppad tills dem förhoppningsvis tar bort den löjliga lagen.

    Hur skulle ni gjort? Har ni en laglig?
    Vilken rekommendera ni/du?
     
  2. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Det är väl upp till var och en. Har man råd om den blir stulen och försäkringsbolaget inte betalar något för den inte var laglig för gatorna? Är man rädd för böter eller vad det nu kan bli? så köp då en laglig.

    För min del så väger jag så mycket att jag blev tvungen att köpa en som var kraftigt byggd för att inte bara åka i nedförsbackar och i detta fall blev den en med strax över 250W motor. Jag är glad att den inte ser snabb ut utan ser ut som en vanlig. Jag kör lugnt och har lampor, Hjälm och ringklocka. Visst kan jag så klart bli stoppad men hoppas slippa undan med en tillsägelse. På sikt hoppas jag de ändrar reglerna och mer titta på hastighet än motorstyrka.
     
  3. Parma

    Parma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    18
    Har du testat dom man kan hyra? Du kan ju börja där och se om det räcker. Enligt mig är det iaf. alldeles för lite jag hade skaffat en olaglig. För att bli stoppad måste en polisbil se dig, veta vad du åker och sen faktiskt vilja ta tag i saken så den risken är nog nära 0.
     
  4. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Jag väger 85kg och har denna med 700W motor och maxhastighet på 30km/h med punkteringsfria däck som är ett måste om du vill slippa krånglet med att byta däck.
    Kan säga att det skulle inte gå med en 250W i uppförsbackarna om man vill att det ska gå snabbare än 10km/h tror inte dom kollar watt på motorn om du blir stoppad endast maxhastigheten.

    E-Wheels E2S V2 | Testvinnande elsparkcykel | E-Wheels®
     
  5. TheMuffinMan

    TheMuffinMan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2020
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    32
    Tycker 250 räcker. Risken att slå ihjäl sig är för stor med högre och snabbare.
     
  6. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Det där lät som en kommentar från en 30kg grabb eller 98årig äldre herre ;)
    När jag som väger 100kg försöker att åka iväg på dotterns 250w scooter så tar det typ 10sec för mig att komma upp i 10kmh. Vid minsta uppförsbacke är det dags att sparka med benet för att inte stanna helt... Så 250w är verkligen inte tillräckligt för alla.
     
    Last edited: 27 okt 2022
    milky81 och Dune1 gillar detta.
  7. dabbe

    dabbe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2021
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
    Håller med. Kört 250 mil med min 1st gen Xiaomi M365 i Malmö. Vi har det jäkligt platt här i Skåne men hade faktiskt varit nice med mer power (85kg) för de små backar som finns.
     
  8. TheMuffinMan

    TheMuffinMan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2020
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    32
    Haha ja håller med! Men då jag sett bilder och läst hur krascherna blir efter scootrarna när man inte har några som helst skydd på sig så fegar jag iaf :P Jag väger runt 70 så kan tänka mig att det blir lite skillnad då såklart!

    Jag sätter mig på crossen med skydd på iaf när jag vill ha det mer roligt. Ser bara scootern som ett transportmedel i cykelhastighet när jag är lat :)
     
  9. Bertilsson

    Bertilsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2019
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    260
    Vad har något av det med motorstyrkan att göra? Förväxlar du möjligen watt och km/h?

    Man kan ju annars fundera på varför någon behöver så fasligt många watt som 250w? 75w borde räcka för alla. Det hade jag minsann på mina glödlampor när jag var ung och egentligen var det alldeles för starkt det också. 40w är mer lagom.