Hjälp med editering av APK

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av JesperKarlsson95, 25 feb 2023.

  1. EliasElias

    EliasElias Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2022
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4
    Tyvärr har jag inte så mycket att bidra med då jag aldrig använt oneplus-launchern. Vad jag förstår är det där med att att byta ut enskilda ikoner någonting som bara bara fungerar med oneplus originalikoner precis som du säger. Däremot trodde jag att det gick att göra sitt eget ikonpaket och applicera det på samtliga appar på en gång. Är detta vad du gjort? När du öppnar Delta och trycker att du vill använda ikonpkaetet, vad händer då? Har du prövat originalappen från delta för att se om den är kompatibel med op-launchern?
     
  2. JesperKarlsson95

    JesperKarlsson95 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1
    Precis, jag provade att applicera ikonen på samtliga appar, men det hände absolut ingenting när jag sedan återvände till home screen. Jag provade samma sak i Nova Launchern, och där fungerade de, inte förvånad direkt.

    Jag förväntar mig ingen expertis från dig på specifikt detta område, du har redan hjälpt mig väldigt bra med min huvudsakliga frågeställning i denna tråd!

    Skönt att höra att du är vagt bekant med att Oneplus launchern i någon form verkar vara begränsad i att man inte kan applicera tredjepart-ikoner över hämtade appar! Frågan är ju hur telefonen kategoriserar och vet att vissa ikoner är okej, och andra inte är okej att applicera, och därför inte visas i listan??

    Vet du ifall det finns fler mappar i source coden som jag kan behöva rota i?
     
  3. EliasElias

    EliasElias Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2022
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4
    Då låter det tyvärr som om Delta icons inte är kompatibelt med op-launchern. Gäller detta din egenkompilerade version eller den nedladdningsbara apk:n från github? Fungerade det att ändra ikonerna med denna metod med ash "arandompackage"?

    Jag skulle gissa att oneplus lagt in dessa ikoner i själva launchern vilket betyder att launchern behöver modifieras för att få fler ikoner här. Jag förutsätter att den ligger på systempartitionen och då tror jag inte detta går att göra utan root.
     
  4. JesperKarlsson95

    JesperKarlsson95 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1
    Låter ändå rimligt med tanke på hur länge jag kämpat med olika varianter på lösning, detta var liksom sista anhalten! :D

    Jag får tacka så otroligt mycket för din hjälp och tålamod!
     
  5. JesperKarlsson95

    JesperKarlsson95 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1
    @EliasElias@EliasElias

    Tjena!
    Snabb fråga, vet du vart man i Android Studio ställer in och bestämmer hur stor en ikon ska vara?

    Jag har lyckats kringå Oneplus-buggen och lyckas faktiskt skapa en app numera, med egna ikoner. Dock blir alla egna ikoner några pixlar större än apparna med det riktiga Ash icon paketet. :)
     
  6. EliasElias

    EliasElias Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2022
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4
    Roligt att du lyckats med detta!

    Jag visste tyvärr inte att man kan redigera ikoner i android studio och vet därför inte heller hur man gör detta. Jag vet inte riktigt heller vad "blir större" betyder i det här sammanhanget. Om jag ska gissa något har du i din app någon vector som ändrar ikonernas utseende. Vad jag kunde se när jag kollade på ash hade de inte detta och därför trodde jag inte det behövdes. Jag skulle skulle ändå gissa att det är dessa som borde ändras (om de inte kan utebli). Men eftersom jag inte vet hur du skapade appen är detta mest svammel från min sida.
     
  7. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Kan du inte minska ikonerna i ditt paket så ikonerna får rätt storlek i mobilen?