Google konto saknar en synkning

Diskussion i 'Allmänt' startad av tldroid, 21 mar 2023.

  1. tldroid

    tldroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S20+ 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S20+ 5G
    Hejsan,

    Vet inte riktigt var jag ska ställa den här frågan men jag hoppas det går bra här.

    I mobilens inställningar - lösenord och konton - klickar på mitt huvud Google konto - kontosynkronisering och där är alla valen med vad man vill synka.

    Men...det finns ingen "Data i Google Fitness"...den är puts väck :eek:

    I andra Google konton som jag lagt till så finns det valet.

    Vad kan ha hänt? Vad kan jag göra?

    (Problemet är oberoende av modell på mobil).

    Tack på förhand.
    //Tony
     
    Last edited: 21 mar 2023
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Först av allt, har du några som helst problem med Google Fitness-appen? Är det någon data där som saknas, eller inte synkas som den ska?
    Om du inte märker några problem, så kan du ju helt strunta i det där du upptäckt. Vissa appar syns i den vyn, vissa inte, jag har fått för mig att en del Google-appar använder synkronisering som inte styrs den vägen. Google kan ju ha ändrat detta nyligen för Google Fit/Fitness.
     
    Kristy och tldroid gillar detta.
  3. tldroid

    tldroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S20+ 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S20+ 5G

    Så sant så sant.
    Tänkte att eftersom det syns i andra konton så varför syns den inte i mitt huvudkonto. Man vill ju kunna styra med spaken om det ska synkas eller inte.

    Men det verkar fungera ändå på något vis.
     
  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Nu har jag dubbelkollat på min telefon.
    Jag ser ingenting relaterat till Google Fit i den synkroniseringslistan längre, så det verkar ha försvunnit för flera personer, kanske i samband med någon uppdatering av Google Fit-appen (eller en "server-side rollout"). Tidigare syntes Google Fit där som sagt, jag tror rent av att den appen hade två poster där en gång i tiden, "Google Fit" och "Google Fit data" typ, av någon anledning.

    Min bild är väl att den listan har fått mindre innehåll genom åren, Google har lyft ut saker därifrån. Jag skulle tro att den listan främst lett till förvirring och ett ej avsett beteende hos användare, när folk pillat på fel ställe. Det är ju mer logiskt att styra all synkronisering inifrån respektive app anser jag, särskilt eftersom det ofta finns olika val för finjustering som inte kan synas i den listan du nämner.
     
    tldroid gillar detta.