Köpråd Elsparkcykel

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Dashio, 21 mar 2023.

  1. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Tanken är att frugan och jag ska använda elsparkcykeln som transport endast. Behöver inte flasha om för att åka snabbare eller att det ska vara "kul" att åka utan detta ska endast användas för att ta sig punkt A till punkt B.

    Distansen mellan Punkt A-B är cirka 6-7km.
    Frugan väger 48kg och jag väger 90kg. Så jag den ska gärna klara oss bägge (självklart inte samtidigt) :)
    budget är runt 3-4k och finns det motiv att betala högre av t.ex bättre kvalitet eller dämpning etc så finns det utrymme. Men utgångsbudgeten är runt 3-4k. Ett krav är att det ska vara enkelt att vika ihop för att kunna ta med på tåget.

    Vad har ni för erfarenheter?

    De som jag har kikat på är följande:

    E-Wheels E2S V2 | Testvinnande elsparkcykel | E-Wheels®
    Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 Nordic Edition
    Xiaomi Mi Electric Scooter 3
    Xiaomi Mi Electric Scooter 1S
     
    Last edited: 24 mar 2023
  2. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 452
    Mottagna gillanden:
    1 118
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Det är olagligt att åka 2 personer på en elspark, priset är 500kr i böter och 5 år i straffregistret.
     
  3. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Oj haha insåg att jag var nog vilseledande. Menade att den ska klara oss bägge men inte samtidigt självklart :)
     
  4. d0rian

    d0rian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2020
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    13
    Jag köpte en Aovo Pro ES80 från aovopro.com i december (varning: det finns massor med falska säljare som påstår att de säljer denna elsparkcykel, men aovopro.com är enda stället som säljer originalet). Leveransen var gratis och jättesnabb. Den har nog allt du letar efter, till ett väldigt lågt pris. Jag har kontaktat kundtjänsten två gånger och båda gånger fick jag svar snabbt och fick dessutom extra reservdelar skickade till mig, men det enda jag hade bett om var några extra skruvar, för de på undersidan rostade). Men - detta är en budgetelsparkcykel, så även fast den fungerat fint för mig så får man ta hänsyn till att den kanske innehåller delar som inte är så hög kvalité. Jag har också hört från andra som haft problem med denna elsparkcykel, men det är oklart om de köpt från aovopro.com eller någon fulkopia.