NetOnNet / Netonnet.se - allmänt

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av bernard, 30 aug 2019.

  1. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Nej! Jag sittter just nu på NetOnNets sida och studerar lite priser.
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 206
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Nope, inte för mig. Däremot indikerar https://downforeveryoneorjustme.com/netonnet.se att den är nere, så kanske är det för vissa ISP. Vad är din ISP? Min är Ownit och för mig fungerar den
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Funkar även här.
     
  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 355
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    Skumt, det funkade inte nu heller för mig. Den stod och tuggade, laddade varken Netonnets webbsida eller något felmeddelande eller något annat webbläsarinnehåll. Men jag stängde av VPN-tunneln och slog på den igen. Då funkade netonnet igen. Kanske hade jag fått en ip-adress som Netonnet ip-bannat, eller att ip-adressen var listad som "fraud" hos den leverantör Netoonet använder för överbelastningsskydd? Oklart.
     
  5. patrick0209

    patrick0209 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Tre (3)
    Telefon:
    Phone 13 Pro Max 256GB Sierra Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre (3)
    Telefon:
    Phone 13 Pro Max 256GB Sierra Blue
    Platta:
    iPad Pro 11-tum (3:e generationen
    Övrigt:
    Apple Watch 45mm Blue (series 7)
    Någon som vet om NetOnNet
    Har ett max antal presentkort man kan använda på order ?
     
  6. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Det är sällan som det finns en maxgräns, det står inget på denna sida om detta heller... Av denna sida att döma så går det att använda så många presentkort som man har...

    Jag avråder dock alla från att köpa och ge bort presentkort, inte minst i dagens läge, om företaget som utfärdat presentkorten går i konkurs är de inte värda något längre så ni som har presentkort, använd dem så fort som möjligt...

    EDIT: Gjorde ett tillägg.
     
    Buzz, stelex och Kristy gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  8. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 206
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
  9. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 010
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Hmm, möjligtvis har de lagt in lite mer luft mellan de olika grafiska blocken.
    Har för mig att huvudbannern och de tre blipparna till höger satt ihop senast jag besökte sajten, men jag kan minnas helt fel också.
     
    bernard gillar detta.
  10. nimren

    nimren Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2018
    Inlägg:
    1 361
    Mottagna gillanden:
    882
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro
    Verkar som det, såhär såg den ut innan (detta är från 15 januari, 2023).

    Skärmavbild 2023-03-26 kl. 14.52.02.png
     
    bernard och KTM gillar detta.
  11. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah! Ja, haha, ingen superstor förändring, men ser helt klart trevligare ut.
     
  13. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 099
    Mottagna gillanden:
    4 806
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Beställde en svart Motorola Edge 40 Neo den 16 november, vad jag förstod fanns den i lager.
    Nu är det den 21 november och fortfarande inte skickad. Var några år sedan jag köpte från dem.
    Men jag upplever att det är nog så lång tid innan den kommer iväg:
    Orderstatus: Redo att plockas

    Har stått redo att plockas sen den 17 november.o_O
     
    Last edited: 21 nov 2023
  14. stelex

    stelex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    1 989
    Mottagna gillanden:
    1 042
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Jag beställde AirPods i måndags kväll, fanns att hämta i min Instabox idag onsdag eftermiddag.
     
  15. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 099
    Mottagna gillanden:
    4 806
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Nu fick jag ett meddelande om att försändelsen har skickats i alla fall. Postnord till ett ombud.
     
    stelex gillar detta.
  16. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 273
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Netonnets kundtjänst är seg att ha och göra med tycker jag. I tisdags fick jag ett paket ifrån Netonnet som jag hämtade ut i en av Postnords paketboxar ute på en gata. När jag öppnar luckan på paketboxen ser jag att paketet är helt trasigt med stora hål. Jag kikar in i springorna och ser att där finns bara en av de två saker jag beställt. Den andra har uppenbarligen ramlat ut när paketet misshandlats på vägen. Jag hade beställt två ganska stora och tunga kabelrullar så ev. var inte emballaget tillräckligt för att hålla emot tyngden.

    Jag bar hem det trasiga paketet och ringde Netonnets kundtjänst. Jag fick nog vänta 15-20 min innan jag kom fram. Jag förklarade vad som hänt och hon som jag pratade med sa att de skulle anmäla till Postnord och att jag måste skicka bilder på det trasiga paketet. Sedan mailade hon en lång lista med vilka bilder jag skulle ta från olika håll. Jag skickade bilderna direkt och sedan hörde jag inte mer den dagen. Dagen efter hade jag fått ett nytt mail att de ville ha fler bilder. De sa också att jag fick välja på ny vara eller pengarna tillbaka. Jag mailade de begärda bilderna och skrev att jag ville ha en ny vara. Det var i går förmiddag och sedan har jag inte hört ett knäpp. Frustrerande att bara gå här och vänta.

    De kunde ju löst alltihop i tisdags genom att skicka en ny vara då eller betala pengarna tillbaka. Istället ska jag gå här och vänta medan de förhandlar med Postnord eller vad de gör. Felet är ju helt klart antingen Postnords eller Netonnet som inte har emballerat ordentligt. Det får de väl fajtas om men jag ska ju inte behöva sitta emellan tycker jag. Speciellt som de redan lovat att sända ny vara eller ge mig pengarna tillbaka. Då kan de lika gärna göra det på en gång tycker jag istället för att jag ska gå här och vänta i flera dagar. Jag upptäckte skadan på tisdag förmiddag. Nu är det torsdag kväll och inget har hänt.

    Jag är besviken. Jag har inte haft någon reklamation med Netonnet tidigare men har alltid läst i alla forum att de har bra kundservice. Jag är gammal kund hos Netonnet och medlem i deras kundklubb. Jag har aldrig returnerat eller reklamerat en leverans från dem tidigare. Jag tycker de kunde löst det här smidigt vid mitt första telefonsamtal. Istället ska man vänta i okänt antal dagar och skicka mail efter mail utan att något händer.

    IMG_20240116_124202.jpg IMG_20240116_124216.jpg
     
    Aniquibobo, stelex, KTM och 1 annan gillar detta.
  17. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Ajdå, dom där vita snörena är inte så där jättebra, det hade aldrig hänt om dom hade tejpat ordentligt som man ska egentligen göra.... Ett paket ska tålig kraftig hantering räcker ett sånt lossar lite så blir det sådär.. inte ok!
     
    svenix gillar detta.
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Löste det sig i slutändan?

    Detta är ett problem med paketboxar. Om man hämtar hos ett ombud kan man be ombudet att anteckna att paketet levererats skadat och påpeka om något saknas, men det är ju givetvis lite besvärligare när det kommer till en paketbox. Köper man något dyrare är det därför mycket bättre att välja ombud framför paketbox.

    Jag vet dock inte om det skyndat på i ditt fall. Tyvärr är det kutym vad gäller leveranserfrågor bland majoriteten av alla återförsäljare. Det är kunden som får ligga ute med pengar och ägna tid åt att lösa leveransproblem, medan återförsäljaren som köpt tjänsten av Postnord helst inte vill kännas vid det. Kommer en försändelse bort är det vanligt att kunden kan få vänta upp till 3 veckor eller vad som nu står i avtalet på Postnords hemsida, innan en reklamation går igenom, och då får man ligga ut med pengarna den tiden och rulla tummarna.

    Så man får ge viss kredd till Netonnet ändå i det här fallet, skulle jag säga. De verkar i alla fall villiga att lösa problemet på egen hand, och hänvisar inte enbart till Postnord. Givet att försändelsen anlände till en paketbox är det ju också lite klurigare läge än om leveransen anlänt till ett ombud som sagt.

    Det är av denna anledning det är lockande att handla på Amazon. Visst kan det krångla om man inte har en så lång köphistorik, men har man varit kund där ett tag, så är det i regel omedelbart löst/inga frågor. I princip får man en ny produkt med vändande post. Kanske något för lokala återförsäljare att snegla på, där man tycks premiera åerkommande kunder genom att generellt sett inte besvära dem med sådana här problem.
     
    Last edited: 30 jan 2024
    Kristy och svenix gillar detta.
  19. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 273
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag handlar mycket på Amazon. Så den naturliga jämförelsen för mig är väl just med Amazons kundtjänst. Generellt är jag en kund med mycket få reklamationer eller returer. Jag klagar bara om något blivit uppenbart skadat eller fellevererat.

    Mitt ärende med Netonnet slutade med att jag fick pengarna tillbaka efter c:a 10 dagar. Då hade jag haft kontakt med tre olika personer på kundtjänsten. Skickat ungefär tio mail fram och tillbaka samt ringt två gånger. Personerna jag hade kontakt med var vänliga och ville nog väl. Men det hela verkade väldigt ostrukturerat. De upprepade samma frågor om och om igen fast jag redan svarat på dem. De fortsatte också att tjata om "skadat gods" och ville ha bilder på det skadade godset. Men jag kunde ju inte skicka bilder på något som försvunnit i transporten. En person på Netonnets kundtjänst startade på eget bevåg ett nytt ärendenummer när allt redan var nästan klart på det första ärendenumret. Så det känns inte riktigt som att den vänstra handen vet vad den högra gör. Och de personerna jag hade att göra med verkade väldigt orutinerade och osäkra och försökte antagligen följa några mallar som inte riktigt passade in på mitt ärende.

    Nåväl, jag fick pengarna tillbaka så småningom och får väl vara nöjd med det. Helst hade jag velat ha en ersättningsvara. Men eftersom varan var på utförsäljning hann den ta slut innan de kom någonstans med ärendet. Varan fanns kvar i lager 3-4 dagar efter min reklamation, men då kom de inte till skott utan det dröjde ytterligare.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  20. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Man undrar om NetOnNet har lagt ut kundtjänsten på ett externt bolag, det är då det brukar bli på det där sättet...