Vibrerar vid DND

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av U-Nas, 5 mar 2023.

  1. U-Nas

    U-Nas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tja,
    Min Pixel 7 vibrerar även om jag har en i stör ej-läget. Extra irriterande är det på natten och i natt var det extra störigt eftersom den vibrerat så mycket att den inte längre laddades trådlöst.

    Jag har googlat och problemet verkar utbrett men jag har ännu inte sett någon lösning på det. Ingen av mina föregående telefoner gjorde detta (pixel 3a och oneplus 8t)
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Min Pixel 7 Pro vibrerar inte vid DND, brukar lägga telefonen med skärmen nedåt.
    Endast alarm kan störa mig.

    Screenshot_20230305-090201.png Screenshot_20230305-090208.png
     
  3. U-Nas

    U-Nas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hej! Märkligt att din inte vibrerar, men min gör det. Tack för skärmdumparna, det enda som skiljde mina inställningar från dina var att jag hade "medialjud" påslaget. Testar att stänga av det.
     
  4. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Min vibrerar inte heller med DND aktiverat. Det är inte normalt, så troligen någon inställning som ändrats. :)
     
  5. U-Nas

    U-Nas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag får inte stopp på det. Den vibrerar trots DND och jag vet inte vad det kan vara för inställning. Sjukt störigt... mest eftersom den har väckt mig ett par ggr nu. HJÄLP..!
     
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Börja med att lägga upp bilder på dina inställningar så att man kan se hur det faktiskt ser ut.

    Är det en specifik app, kontakt eller konversation/meddelande som vibrerar varje gång?
     
  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har ingen pixel, men här är mina tankar:
    Har du inställning "vibrera vid tyst läge" aktiverad (ljud och notifikationer) aktiverad?
    När jag Googlar på problemet kommer jag till en Reddit-tråd och personer där påtalar att det "tyst läge" på samtidigt som DND. Då tänker jag att "Tyst läge" kanske ger vibrationen. Den ska ju inte behöva vara på vid DND.
    Bara en tanke...

    Tillägg: Läste färdigt tråden och det verkar som en klocka kan var boven i det fallet. Men ändå...
     
  8. U-Nas

    U-Nas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det är precis alla appar som kan störa, WhatsApp, sms, mail osv. Inte bara de appar jag tillåter att störa, utan verkligen alla som skulle ha vibrerat i vanliga fall också.

    Skärmdumpar kommer här ;)
    Screenshot_20230326-195721~2.png Screenshot_20230326-195757~2.png Screenshot_20230326-195740.png Screenshot_20230326-195730.png Screenshot_20230326-195817.png Screenshot_20230326-195811.png
     
  9. U-Nas

    U-Nas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag kör i princip alltid på ljudlös, fast med vibration. Väntar jag inte ett viktigt samtal så kör jag alltid det läget.

    Vad var det där med en klocka som kan vara boven? Jag har en Garmin Fenix 5 kopplad till telefonen... är det den som jävlas?
     

    Bifogade filer:

  10. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Det är ju inte alls omöjligt, testa att koppla bort klockan och se om problemet försvinner?
     
  11. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag stötte faktiskt på detta problem i måndags när jag satt på bio. Har till och med för mig att den plingade till, pinsamt nog. Det rörde sig i det fallet specifikt om en kalender-notis.
     
  12. U-Nas

    U-Nas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hmm... jag tror att jag kan ha löst det. Kanske.
    Jag klickade bort det här med att vissa personer får störa via meddelanden, samt raderade alla poster under "prioriterade konversationer". Vad är det ena för en funktion? Telefonen verkar helt random ha ansett att vissa konversationer är prioriterade och där fanns en massa poster, även kontakter som jag mycket sällan skriver med. Skumt och känns lite buggigt. Nu hoppas jag att det hela är löst.

    @blunden@blunden hehe vad pinsamt :) Skumt att den släpper igenom ett ljud också!
     
  13. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Det verkar löst nu. Men jag hade problem med vibrationer med DND på innan. I början trodde jag det vad spökvibrationer, som man får i fickan ibland fast telefonen ligger på bordet. Trodde jag inbillade mig. Men den vibrerade absolut fast DND vad på ibland. Det verkar fixat efter mars update så... Men det var absolut en grej.
     
    U-Nas gillar detta.