Övrigt: Skärmskydd

Diskussion i 'Galaxy S22' startad av Alharling, 13 mar 2023.

  1. Alharling

    Alharling Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2016
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Fick en Samsung s22 5 g av min make i helgen och är sjukt nöjd då min gamla s10s kamera hade gett upp.
    Min fråga är om det finns något bra skärmskydd , jag är väldigt petig med sånt. Till den gamla så har jag haft skärmskydd men när man monterat så är det en cirkel på den typ längst ner som jag störde mig på.
    Samma med om man ska ha ett skal men då måste det vara väldigt tunt för vill inte att mobilen ska bli klumpig
    Ha ni några tips eller hur gör ni?
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Det bästa: Amazon.se
    Blir inga bubblor om man bara följer instruktionerna.

    Eller det näst bästa: Amazon.se
     
    Kristy gillar detta.
  3. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Tunnare än detta blir svårt att hitta, finns även med magsafe magnet och är då obetydligt tjockare.
    Air Case for Samsung Galaxy S22/S22+/S22 Ultra - PITAKA

    Med magsafe.
    MagEZ Case 2 for Samsung Galaxy S22/S22+/S22 Ultra - PITAKA

    Samsungs läderfodral funkar bra också, har det på min S23+ och tycker inte den blir klumpig.
    Galaxy S22 Leather Cover black | Samsung Sverige
     
  4. Alharling

    Alharling Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2016
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Tack för alla tips
    Blev ett sånt här skal, en kollega till mig har ett och han är jätte nöjd
     

    Bifogade filer:

  5. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    99
    När det gäller skärmskydd så har jag testat några glasvarianter. Det som är absolut bäst av de jag testat är Spigen EZ fit. Heltäckande, inget hål för kameran (dvs bra kvalitet på glaset), syns knappt att man har glasskydd och fingerprinten funkar hyfsat. Om man inte kör med UV-limmat glas så får man leva med olika grader av lite sämre fingeravtrycksavkänning, men med denna så är det acceptabelt, i värsta fall gnugga tummen lite mot pekfingret innan så funkar det. Två glas i paketet och en inpassningsram medföljde som gjorde det verkligen enkelt att montera.
     
  6. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Eftersom fingeravtrycksläsaren kom upp här vill jag passa på att fråga om ni vet nåt om Tolerate Glass Screen Protector? Vi har fått såna till våra S22 jobbmobiler och varken jag eller min kollega får fingeravtrycket att funka mer än någon enstaka gång. Jag har provat att öka tryckkänsligheten.
     
  7. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    99
    Det blir aldrig helt bra, men gnugga fingrarna mot varandra så blir det ökad statisk elektricitet. Det hjälper oftast. Alternativt fukta fingret. Väl hudsalvainsmorda händer/fingrar funkar också.

    Viktigt att fingeravtrycken registrerats efter att skärmskyddet lagts på.

    Vidare så finns glasskärmskydd som limmas med UV-lim (tex Whitestone Dome) Då får man full funktionalitet.

    Personligen kör jag just nu med skärmskyddsfilm från Zagg på min S23 U. Plastigt, men fingeravtrycket funkar väl. Kör väl med det så länge den är fräsch och inte släpper. Sen blir det nog utan om det inte finns någon liknande fast med mindre plastkänsla.
     
    Kristy gillar detta.
  8. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag testade att smörja in fingrarna när jag skulle registrera fingeravtrycket, det gick lite bättre. Jag har torra händer så det skulle jag betyda att jag ska ha en tub salva i fickan. Det duger inte riktigt ;-)
    Gnuggtricket funkar inte. "Täck hela fingeravtryckssensorn" står det då.
     
  9. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    99
    I slutändan tröttnar man och kör naken skärm. Önskar egentligen att fingeravtryckksläsaren satt på sidan av telefonen.

    Nuförtiden är skärmarna rätt bra på att klara tex. fall, men det innebär att de kan vara mer mottagliga för mikrorepor. Egentligen är det väl mest mikrorepor man skyddar sig emot med skärmskydd. Är man inte så känslig mot det så är kanske fördelen med att ha en fungerande fingeravtrycksscanner större.
     
  10. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det håller jag med om! Tyvärr leasar företaget mobilerna och leasingföretaget kräver skärmskydd, det är dessutom dom som monterat skyddet. Hoppas man åtminstone kan få en annan typ av skydd som funkar bättre. Jag har skrivit till dem och hoppas få svar imorgon.
     
  11. 1newbie

    1newbie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    107
    Fick min i veckan också med samma skydd från jobbet...
    Fingertrycksläsaren blev bättre när jag läste om avtrycket. Då på fast underlag. Läste in tummen 2ggr i horisontellt läge och 1 ggr i vertikalt läge. Nu funkar den bättre men inte som gamla S21:an.
    Trist att leverantören inte läst på om tjockleken på skärmskyddet!
     
    jai134 gillar detta.