Eltra Svensk elscooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Dunderbobo, 14 aug 2019.

  1. Parma

    Parma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    18
    Jo så är det ju givetvis. Men man kan ju ändå inte hålla på och anteckna varenda kg eller uppförsbacke, så någon form av generalisering att räkna på hade varit bra.

    Kanske just 500 mil.
     
  2. stelex

    stelex Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    2 019
    Mottagna gillanden:
    1 056
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Förarens vikt och rätt lufttryck är det som spelar störst roll.
     
  3. PositivaÅke

    PositivaÅke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2018
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    64
    Tror nog optimal vikt på majoriteten av alla skootrar är väl typ 70-80kg. Då kanske man får ut tillverkarens "siffror i form av distans". Det jag tycker är skönt med just Ultran samt liknande motor/störrre, är att man kan åka 30km/h eller mera i uppförsbackarna. Hade en xiaomi pro 2 innan och den gick från 25km/h till 15km/h i uppförsbacke, i samma uppförsbacke gick ultran från 30km/h till mellan 29-28km/h.

    Men jag kollar alltid att skruvarna sitter åt samt att de är rätt luftryck i däcken innan jag använder den.
     
  4. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Har någon fattat hur man aktiverar farthållaren? Man ska hålla samma hastighet i 5 sekunder men det kräver att farthållaren är aktiverad i appen. Hur ser man det? När jag trycker på farthållaren i appen markeras den och sen försvinner markeringen.
     
  5. Chesluk

    Chesluk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2016
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    11
    Eltra Ultra gen 4 kostar just nu under 10 kSEK. Kan inte bestämma mig för den eller Inokim Quick 4 då Ultran väger 26 kg medan Quick väger 21 kg och kostar 15 kSEK.
     
  6. Parma

    Parma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    18
    Änden på min sladd blev sönderbränd igår och passar inte in i hålet längre heller. Jag hade åkt den kvällen och det snöade en del, hade dock inte kopplat den på laddning tills senare på på natten.