[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Lycka till med dina nya mobiloperatörer men jag tror inte att du kan leva utan dina Wifog vänner från den här tråden och jag tror att du kommer tillbaka snart och berättar hur det funkar utan Wifog :-).
     
    RaMu gillar detta.
  2. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    I dag är det "Wifog 40-kronors D-dag :money:"... Ska bli lite spännande att se om den automatiska dragningen från Northmill fungerar, (det gör den nog :cool:).

    Northmill ser ut att vara ett rätt så bra alternativ för att få sig ett extra betalkort som inte är ansluten till ens huvudbankkonto, speciellt med att man får ett virtuellt betalkort, med annat kortnummer än det fysiska kortet.
    Jag har handlat lite på nätet, och gjort en laddning på mitt Comviq kontantkort. Northmill virtuella kortet har funkat 100! Hyfsad rörlig ränta har dom också på sparkontot.

    Jag har en fråga betr. Wifog.
    I dagsläget har jag ett aktivt och två inaktiva SIM kort. Wifog har vissa regler för inaktiva kort betr. att reaktivera dom.
    Någon som kan dessa regler, typ hur länge korten kan vara inaktiva, och om man reaktiverar dom, kan man då senara avaktivera dom en gång till?
     
    Sale gillar detta.
  3. RaMu

    RaMu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    IMG_1365.jpeg IMG_1365.jpeg
     
    Sale gillar detta.
  4. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jaha då var det betalning av juni Wifog Small abb avgift idag 26 juni och av någon anledning tog Wifog betalt från våra P.F.C. kort igen bara 30kr och inte 40kr som de tidigare har aviserat...

    Det är bara att tacka Wifog för lite lägre avgift vid betalning av min och min tjejs 3 aktiva simkort :-).

    Jag klagar inte så Ni inte tror det, lite märkligt men så länge det är billigare gör det inte något, Vi får se om laddning av 0,5Gb , 50 min samtal och 50sms läggs till saldot i natt efter kl 00.00...
     
    geobjork gillar detta.
  5. RaMu

    RaMu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    Den 1/6 tilldelning enl hemsidan -
    Hantera prenumeration
    En prenumeration innebär att du varje månad den 26:e blir debiterad för månadsavgiften, och den 1:a tilldeladar vi dig den påfyllning som du valt att prenumerera på.
     
    Sale gillar detta.
  6. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag blir lite förvirrad/förundrad över Wifog, att dom fortfarande drar 30:- kronor! Prislistan sägar ju klart och tydligt "40 KR/MÅNAD". Man undrar då om det är något fel i mitt system...?

    Btw, om 30 kr är rätt kommer jag attaktivera ett kort till. Inte alls för att man har behov av det, men jag saknar definititvt att ha en extra fungerande telefon för lite olika tester ibland.

    Small kr.40.PNG
     
    Sale gillar detta.
  7. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Tack Ramu, det stämmer nog, jag har blandat ihop med tanke på att jag betalade sist 30 april tror jag det var och dagen efter 1 maj fick man utökning av saldot i gb, minuter och sms, nu får man vänta några dagar tills det kommer efter dragning av abb avgiften...

    Det är intressant att Wifog drar fortfarande 30kr och inte 40kr som de har informerat om vilket är glädjande :-).

    Tänk tanken om Vi gamla kunder får behålla det gamla priset 30kr istället för 40kr i månaden för Wifog Small, varje månad sparar jag 30kr för mina 3 simkort, vilket motsvarar en månadsavgift :-).
     
    geobjork gillar detta.
  8. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Det kan man säga för nu är andra gången de drar 30kr, fast förra månaden kunde man förstå eftersom betalningen gjordes i maj månad...

    Man får vara glad så länge det är så :-).

    Jag är nöjd oavsett vilket, alla våra 3 simkort fungerar som tidigare, inga konstigheter sedan byte till Wifog Small gjordes 30 april...
     
    geobjork gillar detta.
  9. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Men jag undrar vad som gäller om jag reaktivrar ett kort till, 30 eller 40 kronor...? Inte det att man hamnar hos kronofogden för en tia extra i månaden, men det känns så onödigt.

    Också, det att avaktvera och reaktivera ett SIM-kort har jag för mig man kan göra bara en gång per nummer.
    Någon som vet?
     
    Sale gillar detta.
  10. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Det visste jag inte, det är första gången jag hör om det att man kan avaktivera och reaktivera ett simkort, det vare dumt och onödigt att det skall vara så, det kommer inte att gillas av kunderna som vill ha möjligheten att göra det flera gånger...
     
  11. RaMu

    RaMu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    Jag har nu avslutat prenumerationen två gånger och fortvarande går det att återaktivera genom att betala en ny månsdsavgift. Klickar man på ”avsluta prenumeration ” stängs abonnemanget ner direkt .
     
    Kristy, Sale och geobjork gillar detta.
  12. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Men hur har du fått det till, avsluta och återaktivera det två gånger redan? Det nya systemet har ju varit igång bara en månad...
     
  13. RaMu

    RaMu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    Wifog Small har funnits många år .
     

    Bifogade filer:

  14. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 912
    Mottagna gillanden:
    516
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    Har inte gjort något annat än att byta ut simkortet i kameran från Wifog till Telenor och tankade 10GB 1år för 325:-
    efter ca.3v har jag 5GB kvar med Wifog 15GB hade jag kvar 7GB efter 2år
    snor Telenor min data eller vad är det som händer?
    alla inst. är som när jag hade Wifog
     
    Last edited: 28 maj 2023
    Sale gillar detta.
  15. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    En gammal vän till mig har lämnade Telenor för många år sedan för att han misstänkte att data försvinner utan att han använder data, gigabyte försvann utan förklaring och supporten kunde inte förklara hur och varför, han tyckte också att han fick betala för massa minuter som han aldrig har använt, pratat för...

    Han lämnade de som kund för han blev mycket missnöjd med det inträffade...

    Ärligt sagt trodde jag inte riktigt på honom, trodde att det var näsan omöjligt det han hävdade men nu läser jag ditt inlägg och tänker efter, den kan finnas mycket sanning i min väns misstanke mot Telenor...
     
  16. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 040
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    OT, men Comviq drar 1 öre lite då och då från mitt kontantkort, och har gjort i flera år.

    Kortet ligger i en låda, men supporten påstår att jag använder det...
     
    Sale gillar detta.
  17. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Helt otroligt att flera operatörer gör det, jag har inte drabbats än...
     
  18. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 040
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Japp, sjukt.
     
    Sale gillar detta.
  19. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 912
    Mottagna gillanden:
    516
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    tips på andra där man kan köpa data?
     
  20. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Nu är det 1 juni...

    Wifog surfen ökade med 1Gb på våra 3 simkort med Wifog Small abb.

    Antal min och antal sms är samma som för 2-3 dagar sedan, inga 50 min samtal och 50 sms har lagts på 2 av simkorten...

    Har jag missuppfattat detta, skall inte även minuter saldo och sms saldo ökas varje månad med 50 också?

    Det står att surfen sparas när man kollar Wifog Small info men betyder det att om man inte har använt några minuter eller sms från förra månaden då man fick dessa 50 att man inte får några den här månaden eller att de man fick 1 maj tas bort och nya 50 läggs 1 juni?

    På det ena simkortet ökade antral minuter med 50 för att jag har använt många minuter på det men antal sms ökade bara 29, det vill säga upp till saldot jag hade 1 maj när jag fick 50 sms...

    Tacksam för svar någon som är insatt och har haft abb sedan tidigare och vet hur det skall vara...
     
    Last edited: 1 jun 2023