Första egna intrycken & omdömen för Galaxy S23 & S23+

Diskussion i 'Galaxy S23 / S23+' startad av night77, 30 jan 2023.

  1. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Men om en annan bil går perfekt på den vägen då? Kan man inte klaga på Volvos fjädring?
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 317
    Mottagna gillanden:
    17 797
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Not getting the point.. Jag står fast vid att man kan inte klaga på tillverkaren av en telefon, om det är appens utvecklare som programmerat appen dåligt.
     
    CABBAN05, eastbound och MultiMan gillar detta.
  3. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Nej för din liknelse fungerade inte.

    Men jag tror du förstår att det jag menar är att detta är ett problem om du har denna telefonen, oavsett vems fel det är. Vi vet inte vems fel det är. Men vi är i tråden för S23 och jag beskriver hur det är att använda just den telefonen. Köp en iPhone och du har inte detta specifika problemet.
     
  4. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 535
    Mottagna gillanden:
    2 804

    MINA ENHETER

    Man kan ju börja med att kontakta app-utvecklaren, eller det kanske du gjort?
     
  5. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Nej men många andra har gjort det genom åren. Folk i facebookgruppen har nämnt detta i 3 år. Verkar vara en fix på gång för lite allvarligare problem. Men problemet att det tar en halv/en minut innan telefonen upptäcker cykeln verkar aldrig lösa sig. Med iPhone så är den redan ansluten innan du kommit fram till cykeln.

    [​IMG]
     
    eastbound gillar detta.
  6. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Apple tillhandahåller bra och enkla verktyg för att utveckla till iOS och ställer ganska höga krav för att tillåta appar i sin butik.
    Jag tror faktiskt det gör skillnad. Upplever också att iOS-appar fungerar bättre generellt.
     
    galaxy81 och paulreedsmith gillar detta.
  7. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Jo men ibland även att t.ex Van Moof i detta fallet kanske kan se att 80% av alla användare är på iOS, och lägger resurser på app-utvecklingen där!
     
    psp123 gillar detta.
  8. zyrien

    zyrien Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2015
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    38
    Haft denna telefonen i snart en vecka och man kan inte vara annat än supernöjd. Tog en S23+ och den känns lite klumpig men har vant mig. Älskar hur bra batteriet och kameran är på luren.

    Kommer från en Oneplus 9 och ärligt talat så känns denna minst 2-3 snäpp ovanför kvalitetsmässigt.
     
  9. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Kört Samsung sista åren och varit sjukt besviken på Exynos. Testade s22 flera omgångar men pallade aldrig med lagget och den usla batteritiden.Nu haft en s23 sen lansering. Dock en viss chock att priset var så pass högt.
    Nu med Snapdragon är det dock äntligen som det skall vara. Prestanda, flyt, inget lagg och faktiskt riktigt bra batteritid med vanliga s23! Inte ens några buggar att klaga på. Till och med Samsung ökända drainproblem med google play-tjänster är borta tillslut. Denna drain har ju åtminstone för mig kunnat härledas ända bak till Galaxy s6! Äntligen en flaggskepps-Samsung senaste åren som faktisk känns som ett flaggskepp! Att Exynosmodellerna ens har fått existera är ett mysterium utifrån hur helt otroligt dålig prestanda och batteritid de haft jämfört med SD-varianterna. Återgår Samsung till Exynos i Europa är det adjö till Samsung igen så det är bara hoppas inför framtiden!
     
    Sulan_73, CABBAN05, mallmiz och 4 andra gillar detta.
  10. DaBull

    DaBull Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    737
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S23
    ROM:
    Stock
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    iPhone XS Max
    ROM:
    Stock
    Info:
    Unlocked bootloader
    Platta:
    Nexus 10, 32gb
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Nexus 7, 1 gen.
    ROM:
    4.4 kitkat
    Är inne på att slå till på en S23 och behöver lite input ifrån er som har använt telefonen ett tag och kan jämföra lite hur den var när den släpptes och om den har förbättrats med tiden genom uppdateringarna.
    Dem flesta testerna man läser gjordes när den släpptes och det var sisådär när man läser om kameran samt batteri tiden bland annat.
    Min största anledning till att jag funderar på den är formatet samt den fina skärmen, kamera är också viktig men behöver inte prestera på topp
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Första intrycket är att jag gillar S23+ mer än S23U. Ser snyggare ut och ligger bättre i handen.
     
    spicata, DaBull och Pettapan gillar detta.
  12. mallmiz

    mallmiz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    Jag instämmer helt!

    Testade S22 men lämnade tillbaka den och behöll S21 ett år till eftersom batteritiden var så dålig.
    Men batteritiden på S23 är rejält mycket bättre än jag hade vågat hoppas på.

    Är helnöjd! :)
     
    DaBull och flipp gillar detta.
  13. clajdo

    clajdo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Lite första intryck efter några dagars användande av base S23, kommer från en S10:

    - Känns bra i handen, lite kantigare och tyngre än S10, annars ungefär samma format. Skönt att slippa välvd skärm, nu man man sätta dit ett glasskydd.
    - Upplevs lite rappare och snabbare, men det är ju ingen enorm skillnad. Tiden då man blev imponerad över framsteg i nya modeller är långt passerad.
    - Bra batteritid
    - Skärmen är bättre kalibrerad, färgerna ser rätt ut.
    - Kameran är bra, framför allt video är ett steg framåt.
    - ...men GCAM tar fortfarande bättre bilder. Samsungs processing är fortfarande way way over the top.
    - Mcpro24fps kan använda alla objektiv.
    - Fingeravtrycksläsaren överlägsen S10 som jag slutade använda.
    - Ansiktsupplåsning snabbare än S10.

    Överlag nöjd, fick den för halva priset via Tele2-dealen
     
    flipp gillar detta.
  14. F5:ad

    F5:ad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Får jag fråga vilken gcam -version du kör med (och eventuella xlm, etc)?
    De gcam's jag testat till s23plus har alla levererat sämre bilder än stock. Det var likadant med min förra mobil, en Oneplus. "Alla" verkar anse gcam ger bäst kvalitet, men jag får inte själv det intrycket.
     
  15. clajdo

    clajdo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Jag kör LMC 8.4 R16 med V6-config, finns här: Post in thread 'Working GCAM for S23 Ultra' https://forum.xda-developers.com/t/working-gcam-for-s23-ultra.4550019/post-88407193

    Den fixar typ allt jag stör mig på med Samsungs överprocessade bilder. En fördel är ju oxå att man kan efter eget tycke justera färg, kontrast, skärpa, clarity osv i GCAM-portarna. Enda justeringen jag gjort är att dragit upp skärpa en aning under main settings och öka dehaze-expo till 0.75 under light and shadow, den var lite väl mycket neddragen annars.

    Använder bara för vanliga foton, inte testat tex video värst mycket, tycker Pro-video i stock-appen är riktigt bra, speciellt 1080p 60fps med justerade parametrar. Köra video i proläget tar bort det mesta av den överdrivna processningen den annars får i vanliga läget. Stabiliseringen är lite sämre men det tar jag alla dar i veckan för att slippa en clarity-slider som verkar vara uppdragen till 100!

    Testa den och se vad du tycker!
     
    Last edited: 18 aug 2023
    F5:ad gillar detta.