Motorola Razr 40 Ultra

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av Juturna, 3 jun 2023.

  1. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Förvånad över att jag inte kunde se någon tråd om denna trots allt, även om just flip-telefoner inte är lika populära här som Fold-telefoner.

    Jag är personligen rätt taggad på denna. Den gör precis vad jag vill att en flip-telefon ska vara och göra, en liten och behändig telefon som faktiskt går att använda som en vanlig telefon på yttre displayen, och sen bli en vanlig/stor telefon när man fäller ut den. Gillar dessutom designen.

    Priset tycker jag är lite väl saftigt och är faktiskt högre än vad jag förväntade mig, 13 490:- för förra årets processor och medioker kamera är väl kanske inte riktigt det rimligaste, trodde inte den skulle landa över 11 999:- faktiskt. Tycker att den ärligt talat ser mer lovande ut än Flip 5 från allt vad jag vet om den, TROTS att jag tror att Flip 5 kommer att ha bättre processor, kamera och batteritid.

    Jag kommer troligtvis att köpa en för att testa, men tycker om både Glacier Blue och Viva Magenta-färgerna, och ser ut som att varenda butik jag kollar just nu inte kommer att få in dom i lager förrän i mitten till slutet av juli beroende på var man kollar.

    Hur kan det vara så kasst att en telefon släpps 1:a juni utan någon slags förbokning osv, men att den finns inte inne i någon färg hos någon återförsäljare och 2 av 3 färger beräknas inte komma in förrän 1½-2 månader senare? Imponerande dåligt.
    Den svarta kände jag väldigt lite för i jämförelse, så ska kräva att ha-begäret blir för stort till slut och jag går på den om den kommer in långt innan dom andra.
     
    Last edited: 3 jun 2023
    bernard och psp123 gillar detta.
  2. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Fick också ett starkt habegär. Frågan är om tekniken är mogen.

    Ska kika i butik någon dag.
     
  3. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Alltså, för någon som har haft foldables men inte någon flip-lur så skulle jag ändå säga att det är en definitionsfråga. Är upplevelsen 1-to-1 med en vanlig "slab"-phone, nej inte till 100%. Men nära nog vid det här laget skulle jag säga, och sen finns det ju fördelar och nackdelar med alla olika "form factors" som finns egentligen.

    Var nere i min lokala Elgiganten-butik och kan ju säga att dom inte hade något demo-ex ännu, misstänker att det absolut tidigast kommer upp nästa vecka, men t.om. det känns tveksamt baserat på leveranstiderna jag sett.
     
  4. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 107
    Mottagna gillanden:
    4 809
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Lite sugen är man. Fast jag är lite tveksam till vikbart rent allmänt. Hur håller det efter något år?
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    3800 mAh är inte så mycket idag, när de flesta flaggskepp har 5000 mAh.
     
  6. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Fast det är väl inget flaggskepp sett till specens? Förutom priset då...sen tror jag inte att folk är beredda att ha den tjockare med ett större batteri . Får hoppas framtiden ger oss mer slimmade batterier.men då har väl nån annan rolig teknisk grej som behöver plats fått prio så är vi på ruta 1 igen :)
     
    bernard gillar detta.
  7. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    De första intrycken verkar inte jättepositiva. Det anmärks på svag vibrationsmotor, konstig skärmkalibrering med för starka färger, kameran (jämfört med Pixel) och att det inte går att fälla ut mobilen helt och hållet så den blir platt.
    Den yttre displayen sägs vara bra och UI:t verkar vara ganska nära stock.

    Hoppas den dyker upp i butik här snart men mitt intresse har minskat en del.
     
    bernard gillar detta.
  8. MALmen™

    MALmen™ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    NetOnNet har en kampanj nu där man får 2000:- extra vid byte av telefon vid köp av 40 Ultra.
     
  9. micael86

    micael86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2022
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    7
    Blev så förtjust i färgen så jag beställde en. Kommer vecka 28
     
  10. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Min svarta Razr 40 Ultra kommer troligtvis imorgon som det ser ut nu, är rätt taggad ändå!

    Lite irriterande, hade först lagt min order via NetOnNet som har på hemsidan att den ska/skulle komma in den 12/6, så jag körde hos dom. Men ringde idag och han på supporten sa bara att leveransen hade blivit försenad in till dom, och kunde inte estimera någon tid på hur försenat det var. Så avbokade min order därifrån och körde via Komplett som redan hade fått in den i lager igår.
     
    Klurre gillar detta.