Problem: Sprickor i skärmen. Samsung vägrar erkänna fel.

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Flip 3' startad av edvin.sjoberg, 9 jun 2023.

  1. edvin.sjoberg

    edvin.sjoberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Har haft en Samsung Flip 3 köpt med abbonemang hos Comviq i oktober 2021. Telefonen är alltså mindre än två år gammal.

    Fick små sprickor i mitten av skärmen efter ca ett år. Skickade då in den som ett reklamationsärende till Comviqs (värdelösa) samarbetspartner INGRAM. Fick besked om att det inte var något problem med telefonen men att den kunde destrueras (!) gratis eller skickas tillbaks för 350:-. Fick tillbaks luren. Några månader senare har sprickan vandrat hela vägen längs mitten, precis längs vecket.

    Gör ett ärende hos Comviq igen. Skickar in telefonen till INGRAM som då skickar den till Samsung. Samsung svarar att det är en skada på ramen men vägrar precisera sig. Samsung själva tar 4500:- för att byta skärm eller destruerar den gratis. Får "erbjudandet" att betala 350:- för att få telefonen tillbaks.

    Är det verkligen rätt att man inte ska kunna använda Samsungs vikbara telefon mer än knappt två år utan att den håller? Finns det något jag kan göra? Känns ju hopplöst att det inte går att få någon vettig respons från varken Comviq eller Samung själva. Dom kan ju bara hävda vad som helst och då står man med en telefon som skärmen är på väg att gå sönder på vilken sekund som helst.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Du kan anmäla till ARN om du vill
     
    Kristy gillar detta.
  3. edvin.sjoberg

    edvin.sjoberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

  4. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Så trist, det är en usel design och att Samsung inte vill ta ansvar för det är minst sagt trist.
     
    katho gillar detta.
  5. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Kristy och katho gillar detta.
  6. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 033
    Mottagna gillanden:
    865
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Tyvärr känns det som att det är extremt vanligt att man idag nekar garantiärenden. Råkade ut för samma grej på netonnet när jag hjälpte till att skicka in en släktings xiaomi, en billig historia med ett känt fel. Felet konstaterades i butiken och jag specificerade att det är ett vanligt fel på modellen och jag har skickat telefoner på service tusentals gånger så bad personen på netonnet att verkligen var tydlig att precisera atr det är exakt det kända felet. Likväl kom telefonen tillbaka ”uppdaterad, fel ej funnet” så klart mot en avgift på 500 kr. Och efter 1 vecka åkte den in på service igen och då hittade man det sagda felet och åtgärdade och det var inte lätt att få tillbaka pengarna för den första servicen. Man hoppas nog på att trötta ut folk. den där budgetxiaomin för 1500 kr blev rätt dyr i drift i bilresor till netonnet.