Angry Birds snart för QVGA telefoner!

Diskussion i 'Wildfire' startad av Mikael R, 17 okt 2010.

  1. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Verkar inte som att jag kan ställa in 528Mhz med SetCpu igen , så jag provade i 534 eller nåt ditåt. Kände faktiskt ingen direkt skillnad. För att slå av JiT tror jag att jag måste flasha om och allt lirar så fint nu så det gör jag inte så gärna :cool:

    Det som detta SKULLE kunna visa iofs , är att ev. så gör JiT Angry Birds snabbare, eftersom det inte känns som stor skillnad med Oc eller inte. Är ju en rätt stor överklockning också , 535 till 768.

    Det ska komma förhoppningsvis snart, en CM6 version till Wildfire , den ska ha JiT och OC och en flock andra tweaks o grejer. Då kan det nog vara läge att flasha 8)

    Sen tror jag ju nog att när developers släpper Angry Birds till QVGA så ser dom till att det flyter på de telefonerna också. Och vilka telefoner är det mer än Wildfire , X10mini och Tattoo?
     
  2. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Det blir nog troligtvis de som det släpps till, ja. Men kanske även typ LG optimus. En CM6 Rom är man ju rätt sugen på, då blir definitivt läge att roota och flasha in den!
    Med tanke på att Hero bara kör på ca 600 Mhz så borde det inte vara en omöjlighet för oss att köra spelet fast utan root, dock så är det ju alltid skönt om spelet flyter på bra.

    @ Baker666
    Drar inte överklockningen på batteriet så in i h-e?
     
  3. Cat_Tail

    Cat_Tail Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    menar du mig? :P På Appbrain kan man ju installera angry birds, men det funkar inte på min telefon.. Det blir typ bara vitt när jag försöker starta det..:/ Får vänta tills det kommer något som funkar.. Hoppas det kommer snart..! :)
     
  4. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Haha ja, det var dig jag menade, du byter avatar lika ofta som du är inloggad numera verkar det som ;)
     
  5. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Definitivt inte , den klockar ju t.om. ner från original när man inte har så mkt igång. Dessutom kan man om man vill göra en profil som klockar ner ytterligare när skärmen är släckt.

    Körde när jag tog bilden nedan med Wildpuzzle 8.0.6 och det känns lika bra nu typ. Kolla batteriikonen och hur länge sedan jag pluggade ur. Var väl inte alltför aktiv den helgen iofs men ringde nåt samtal och laddade lite appar osv via Wifi.

    [​IMG]
     
  6. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Det är mer tid i standby än vad jag får på en hel dag ju. Idag dom mitt batteri efter bara en dags användande (!), dock så spelade jag väl en del spel och lyssnade på musik via Spotify en del, men det borde väl inte dö efter knappt en hel dag? "/
     
  7. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Vad är det som är så bra med CM då som gör att man verkligen vill ha det istället för t.ex Wildpuzzle?

    Provade Angry Birds nu genom Appbrain och det gick installera. Startade och allt men fick som ingen grafik i menyerna, bara vitt då, lyckades på måfå klicka mig fram så själva spelet startade men allt var vitt utom fåglarna och slangbellan :P Flöt dock på bra, gick skjuta iväg fåglarna och allt verkade flyta och gå snabbt. Tror att i det där spelet är det inte grafiken som kräver nåt utan själva fysiken och den ska ju räknas ut än om den inte klarar av att visa det på skärmen så tror nog det kommer funka finfint. Får se när dom släpper det för QVGA så lär man ju märka om JiT behövs eller inte :)
     
  8. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag har aldrig kört nån CM men jag tänker så här. Cyanogen har fått ett rykte att leva upp till , han lär kräva att de som som gör portningar av CM till andra lurar ser till så att de fungerar , och fungerar mkt bra. Förutom det känns det som att CM har en filosofi som jag gillar, att allt ska funka bra , och se bra ut. Tweaks osv för speed , men samtidigt snygga lösningar för att tex byta färg på temat i telefonen , ihophackade manyer osv. Känns kvalitet.

    Missförstå mig inte nu, om man följer threads osv och fixar de filerna som lirar bäst så är de andra rommarna som finns till Wildfire riktigt bra nu. WildPuzzle 8.0.6 funkade mkt bra för mig , jag har sparat undan en Nandroid som kicks ass. Openfire provade jag först på 1.8 , den fick jag inte att funka men tror det var av den anledningen att jag inte 'tog hand om' SetCpu. Vet inte om det är den appen som är strulig eller om det är något i kerneln som strular , men den håller inte inställningarna riktigt vid reboot. Nu kör jag normalt på 711MHz och 400ca i minimum , då funkar allt finfint , får bara komma ihåg att köra Setcpu efter varje körning.

    Nu kör jag OpenFire 2.0 och den rockar. :cool:

    Så skönt att veta att HTC-crapet som jag ändå aldrig använder är borta och inte har sina tentakler överallt.
     
  9. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    OK, tänkte om det var någon märkvärdig feature som var speciell just för CM. Är helt inne på stuket att allt bara ska funka, därför jag avvaktat med att köra CustomROMS, flashade som sagt konstant på Windows Mobile och till slut blev jag less på att ständigt måsta vänta på att buggar ska fixas.

    Gillar dock HTC's "crap", allt från bildgalleri till alla widgets tycker jag är suveräna, inte snabbast men helt klart bättre än allt jag sett vid sidan om, så då blir det nog Wildpuzzle för min del för det är väl den som har allt från HTC som jag förstått det.


    Rätt offtopic nudå. Är det någon här som fått igång spelet med original-ROM? Utan skum grafik då som jag själv fick... Annars får man väl vänta på QVGA-anpassad version.
     
  10. Cat_Tail

    Cat_Tail Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    haha okej, Jamen jag hittar aldrig någon jag blir nöjd med.. Hittar jag en jag blir nöjd med så kommer jag att behålla den lite längre..;) Ingen som har koll på om Angry Birds funkar på wildfiren än?
     
  11. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Inget vad jag vet än...

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
     
  12. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Någon som vet något nytt om och när argpippisarna ev börjar funka på wf:en?
     
  13. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    har inte fått något nytt mail från Rovio, så not what i know.. :s
     
  14. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

  15. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Fan vad underbart! Tack för den länken @t68! :D
     
  16. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Nu finns uppdatering till Angry Birds för QVGA, tankar för fullt så ska prova sen :)

    Edit: Tips, det är helt ospelbart men stänger man av ljudet funkar det bra nog mycket bättre. Stänger man av internettrafik så man slipper annonser flyter det snäppet bättre också, kan nog tänka mig att JIT gör en hel del så OpenFire-användare lär ja det gott :) Fullt spelbart utan ljud iaf!
     
    Last edited: 9 nov 2010
  17. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Good news! We have just released the first big update for Angry Birds on Android! Download Angry Birds version 1.4.2 from GetJar or Android Market to get all the latest levels and features!

    Angry Birds Android now supports QVGA graphics, so owners of devices with this compact screen size should find the game running perfectly on their phones.

    Tänkte skriva oficiellt vad de skrev till mig i mailet! Underbart! :D
     
  18. fprick

    fprick Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så, är det bara jag som inte får fram spelet alls? Ser bara en liten del utav Angrybirds på skärmen.
     
  19. Phattss

    Phattss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt funkar fortfarande inte, skärmen blir jätte konstig och menyn syns inte till.. Skärmen börjar även efter ett tag att byta färg.
     
  20. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    +1

    Vit skärm sen svart skärm....

    Sen Stänga av skärmen och på igen så funkar det :)