Våga fråga-tråden, det finns inga dumma frågor bara dumma svar.

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Cyrax, 27 okt 2010.

  1. Cyrax

    Cyrax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    1. Stämmer det att SGS inte mår bra av att vara igång 24/7.
    2. Hur ofta bör man göra en factory reset.
    2.1 Vad är skillnaden på en factory reset via inställningar i mobilen och via recovery mode (eller vad det nu heter, on+volym up+ home-knappen)
    3. Om man har uppdaterat till 2.2 men vill tillbaka till 2.1 utan att roota eller vad det heter (det man gör via ODIN) går det?

    Det var nog allt tror jag.

    Mvh
    C
     
  2. niklasp

    niklasp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bra initiativ tycker jag, håller med om att det inte finns några dumma frågor.
    Försöker svara på dem, men har inte allt för djupa kunskaper i ämnet :D

    1. Detta låter jag någon annan svara på, all elektronik "slits" ju som vanligt vid konstant användning, men vad jag vet är inte SGS extra känsligt på något vis.

    2. Det beror på hur man använder mobilen.
    Hör du till skaran som är överdrivet beroende av att testa nya appar och installerar/avinstallerar kommer du så småningom råka ut för massor av skit på telefonen, likaså om du kör vissa äldre lagfixar kommer saker och ting börja balla ur med tiden. Vid normalt användande bör du inte ha behov av regelbundna resets för att telefonen ska fungera normalt.

    2.1 Nu kan jag inte den exakta skillnaden, men det har tydligen fastställts att reset via recovery mode gör ett grundligare jobb än den du finner via inställningar.

    3. Om du har uppdaterat till 2.2 tror jag det enda sättet att ta sig tillbaka till 2.1 är via Odin, då 2.2 använder ett annat filsystem och du alltså blir tvungen att omformatera hela partitionen för att flasha in en äldre version som inte är kompatibel. Detta är jag dock inte helt hundra på, utan det grundar jag endast på att inga av mina Kies-uppdateringar har formaterat om mobilen åt mig, då alla inställningar, filer och program har legat kvar efter uppdatering.
     
  3. Kreftan

    Kreftan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    då kan jag komma med lite frågor:)
    1: Tänkte göra om lite widgets tex fixa transparenta bakgrunder och kanske byta färg på texten som är i vissa. Någon som har en bra guide hur man gör och vad för program man behöver?

    2: Göra egna iconer till launcher pro plus eller om det finns nån bra sida med ett brett urval av olika iconer av alla dess slag ?:)
     
  4. Cyrax

    Cyrax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Här finns en del ikoner att välja mellan. Enjoy

    http://www.launcherpro.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=895

    Om du vill göra egna ikoner så verkar det som om det inte är svårare än att göra en egen bild i Photoshop storlek 48x48, spara den som .png föra över den till din telefon och sedan använda den som ikon.
     
    Last edited: 27 okt 2010
  5. Miccey

    Miccey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    TV fiunktionen är ju screwd...
    Får ingen bild oavsett...
    Har rätt sladdar och rätt instälnningar...

    Den ansluter och visar "nån" typ bild, men man ser inget...
     
  6. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 571
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag har inte testat själv men jag har läst att kablarna kan vara lite känsliga.
    Nokias kabel skall tydligen funka bra.

    Och såklart Samsungs.

    /qsec
     
  7. Dalby

    Dalby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Dessa frågetrådar förstör hela forumet.
    Det blir omöjligt att hitta något när man behöver hitta det.
     
  8. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Håller med. Det räcker iallafall med en frågetråd för lite mindre viktiga frågor.

    Ibland önskar man att trådrubriken måste godkännas av en moderator innan den läggs ut.
     
  9. Dalby

    Dalby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jo, det hade kanske varit en bra ide. Fast då hade man ju inte fått så snabba svar som man får nu. Men och andra sidan så är det kanske det som behövs.
     
  10. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Kanske bara skriver detta nu när min telefon fungerar så bra som den gör. Men på ett sätt väntar jag hellre en dag extra än att behöva söka igenom 15 olika trådar om samma sak efter svar på min fråga. Tyvärr är det ett sätt som tar väldigt mycket tid och resurser, av moderatorerna.
    För- och nackdelar finns med eller utan moderatorgodkända trådar frågan är vilka delar som väger tyngst.
     
  11. zezzy

    zezzy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Hej hej!

    Jag har nu gått från HTC till samsung galaxy s och jag har ett par saker jag undrar!

    1. Jag vill inte ha de fyra default ikonerna på varje fönster, bara ett. Hur fixar man det? Har testat med launcherpro men verkar inte funka..

    2. Finns det ingen LED lampa som blinkar vid missat samtal och sms? :cry:

    tack på förhand! ;)
     
  12. Maac

    Maac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå hallå !

    undrar hur man tar bort voodoo lagfix??

    tack på förhand :D
     
  13. Kreftan

    Kreftan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    undrar samma sak, då menar jag helt och inte bara disable..
     
  14. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  15. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
  16. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

  17. Cyrax

    Cyrax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Och det bästa är att folk som är negativa mot "dessa" trådar bara måste skriva negativa kommentarer i den och hålla den vid liv ;)
    Seriöst nu, visst det kanske var dumt av mig att starta denna men just live with it. Alla gör vi fel. Det är mänskligt att göra fel men gudomligt att förlåta.
     
  18. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    Hur kan jag höja CPUns hastighet i Set CPU?
    Hittar inget att höja den över 1000 MHz.
     
  19. Aksel

    Aksel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det bara jag, eller blir det bara riktigt bra kvalité på "homescreen wallpapers" om man tar en bild som är cirkus 1600bred x 1000hög

    Om jag försöker lägga en bakgrund som är 960x800 eller 480x800 blir det "pixelkrig/diffust" när man beskär bilden, som man tyvärr måste.

    Kanske något jag har missat?
    Tack på förhand. :)
     
  20. albatorsk

    albatorsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kände att min fråga inte berättigar en ny tråd, men jag hittade ingenstans att ställa den så här får duga ;)

    Jag var en av de coola grabbarna som snabbt hoppade på 2.2-uppdateringen när den kom, ni vet den som drogs in igen för att den var kass. Sen var jag ännu häftigare och rootade min telefon och lade in OCLF. När så 2.2 släpptes igen så ville jag ju blänka med mitt bling bling och lägga in den med, så jag avinstallerade OCLF, unrootade mobben och pluggade in den. Icke då. Kies står och tuggar på "Ansluter enheten. Vänta...". Windows ser dock telefonen som en vanlig masslagringsenhet så USB'n är inte brickad, eller vad det nu kallas.

    Givetvis dög inte detta för grymma mig så jag, glad i hågen, drog ner Odin 1.3, diverse firmware från samfirmwares.com och satte igång. Ett par liter blod, svett och tårar senare sitter jag här med en najs JPA 2.2-froyo, MEN med ett stort bekymmer. Det finns ingen svensk ordlista i Swype längre. Detta gör att jag inte kan leva och funderar således på självmord, men innan dess tänke jag höra med er om NI känner till någon grym workaround för det?

    Tack för att ni tar er tid!