Nästa problem...

Diskussion i 'Hero' startad av Saimon, 23 okt 2009.

  1. Saimon

    Saimon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag vet att jag är en noob:) Men Jag kommer inte in på market. Telefonen laddar men skärmen är svart, sen när jag trycker på bakåt-knappen hinner jag precis se sidan innan den stänger ner programmet. Kan tillägga att jag väntat längre än vad det borde ta. Nån som vet hur jag ska göra?
     
  2. jaegevall

    jaegevall Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du ska vara ansluten via 3G
     
  3. Maveric77

    Maveric77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp, koppla bort Wifi kopplingen och anslut via 3G så ska det funka! När du anslutit en gång så kan du koppla på Wifi igen!
     
  4. antroid

    antroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det första gången du ansluter till market måste du av någon outgrundlig anledning göra det via 3g och INTE wifi. När du väl kommit in första gången går det sedan att ansluta även via wifi.

    EDIT:Maveric77 hann före, jag såg inte...
     
  5. Saimon

    Saimon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tack för snabba svar.
    Nu funkar det helt plötsligt, det konstiga är att jag inte ändrat något, och det var via 3g jag försökte de första gångerna också. Hade läst att man skulle göra det första gången. Men även om det verkar fungera nu får jag ibland upp ett felmeddelande om att det är något fel med anslutningen. Så trycker man försök igen och så funkar det... får lära känna telefonen lite mer, är ju första timmarna än så länge.
     
  6. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag gick in via WiFi första gången. Nåt lurt är i görningen!
     
  7. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Det låter som om uppkopplingen till mobilnätet inte är helt stabil. Har du dålig mottagning?
    Kolla även att luckan till sim-kortet sitter som det ska, det är lite pill att få den ordentligt låst.

    Det kan också vara att du har ett helt nytt abonnemang och att alla tjänster inte har startat än.

    Om du inte fick ett nytt sim-kort kan det också ställa till problem. Sim-kort som bara är nått år gamla kan ställa till väldigt skiftande problem.
     
  8. Saimon

    Saimon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har ett nytt simkort. Jag håller med, det har förmodligen att göra med att tjänsterna är nya eller att simkortet glappar. Men nu har det fungerat felfritt i några timmar. Klockrent forum föressten, har bara haft telefonen några timmar och redan har jag fått svar på flera saker:)
     
  9. Moggelito

    Moggelito Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som har problem att ladda hem apps via wifi?

    När man kollar status står det "påbörjar hämtning". Så kan det stå hur länge som helst... Kopplar jag ner wifi så går det i ett naffs....