[ROM][31/10] OpenFire v 2.3 Froyo 2.2.1 - Facebook sync fix!

Diskussion i 'Wildfire' startad av adeadrat, 28 sept 2010.

  1. Infinitum

    Infinitum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som har lite problem med det mobila nätverket? Om jag sätter igång det så är allt fint, men stänger jag av det och sätter igång det igen så funkar det inte. Ikonen dyker aldrig upp i notification bar och jag är helt enkelt tvingen att starta om mobilen?

    De andra konstiga är trots att jag dödar alla apps med Advanced Task Killer så startas endå ett flertal apps i bakgrunden efter någon minut?

    Förresten är det också screen flicker precis efter att man har unlockat sin telefon, det borde också fixas.

    EDIT: Hur uppdaterar man romen? Måste jag wipe:a och flasha på nytt?
     
    Last edited: 28 okt 2010
  2. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska försöka svara på allat :P
    1. Ikonen dök inte upp för mig förens jag startade någon app som behövde internet, så anslut altså inte dirrekt.
    2.Låt bli att använda task killers du använder inte windows, mobilen bli inte snabbare av att du stänger av apps.. bara drar slut på batteriet fortare då många apps ligger igång i bakgrunden jämt och ska göra det också.
    3.scrren flicker grejjen vet jag om och ska försöka göra något åt så fort jag får tid till det.. men det är absolut inget som skadar mobilen på något sätt.
    4.Om du använder dig av 2.0 eller senare så ska det inte vara några problem att bara flasha .zip filen.. blir det problem rekomenderar jag dock att du gör en wipe och börjar om på nytt..
    (gör nandroid backup som vanligt) :)
     
  3. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ny update, med facebook sync o o kernel som funkar stabilt :)
     
  4. Phattss

    Phattss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en fundering om rootning, vet att jag bör ha kollat på andra ställen men känns bättre att få ett rakt svar här och min lathet överväger.

    Min fundering lyder följande... Ifall jag rootar, är min garanti gone forever? Eller är det som med iPhones/iPods att man ba behöver återställa så har men tekniskt sätt fått tillbaka sin garanti?

    Det jag menar kan vara luddigt, men jag hoppas att någon förstår iallafall!
     
  5. Infinitum

    Infinitum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad ska du ens med garantin till helt ärligt? Just nu sitter du med en 8 000:- laptop (HTC Wildfire) med Windows Vista installerat (HTC Sense). Laptopen är seg eftersom idiot SIBA har fyllt den med skitprogram som Nero och Norton Endpoint. Det är väl klart att du ska formatera den (Roota din telefon) och installera en ny fräsch operativ system (Openfire)!

    Do it.
     
  6. Phattss

    Phattss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nice way to put it! :D
    Tack för hjälpen, det är nog dags att fixa OpenFire ;)
     
  7. Törrboo

    Törrboo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Tack för ROMen. Jäklar vad snabb telefonen blev med 711mhz overclock. Har bara kört nån dag än sålänge men hittils har den varit riktigt stabil. Det enda jag saknar är ikonen för wifihotspot så man slipper gå in i inställningar för att aktivera den.
    Finns det nåt sätt att få fram den på?
     
  8. Infinitum

    Infinitum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad finns det för risker att överklocka till 711Mhz? Är det värt det? Behöver jag göra det igen varje gång jag startar om mobilen? Exakt hur stor är skillnaden mellan en överklockad och en icke-överklockad Wildfire? Öppnas apps snabbare? Snabbare slide genom homescreensen?

    Hur funkar OpenFire 2.3? Är problemen från 2.2 fixade? Lika stabilt som 2.1?
     
    Last edited: 2 nov 2010
  9. 900Math

    900Math Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Facebook-sync.. hur?

    Har precis installerat v 2.3 där facebook synch ska fungera, dock så kan jag inte ens lägga till ett facebook konto under Inställningar>Konton och Synkronisering, google funkar finfint, men när jag väljer facebook så går den bara tillbaka till föregående meny igen.

    Någon fix för detta?
     
  10. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2.3 hitilst stabilaste versionen enligt mig.

    Full wipe behövs för att få igång det.. antar att du flashade över en tidigare version. Har haft fler med samma problem på XDA forumet, dom löste problemet med en full wipe
     
  11. Bolin

    Bolin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är telefonen klockad till 711 MHz automatiskt efter att man flashat in romen eller är detta något man måste göra manuellt?
     
  12. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    måste göras manuelt, med tex. setcpu
     
  13. Bolin

    Bolin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hurpass riskabelt är det att klocka då? På en skala 1-10. Setcpu är bara ta hem och installera från market?
     
  14. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    setcu finns på market ja.
    Vill igentligen inte utala mig om risken, men kan säga såhär.. har kört med clockspeed
    min:120
    max 650
    i ca 2 veckor nu och fungerar alldeles utmärkt för MIG, enda jag märker är att den blir aningen varm när man kör apps osv som kräver lite mer.
     
  15. Mu11vad3n

    Mu11vad3n Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om jag vill uppdatera en av dina roms ska jag välja
    "apply sdcard:update" eller "Choose zip from sdcard"?
    I min gissning så är det alternativ 2. Jag antar att det fattar att det är en ny verision och allt är som vanligt när man startar upp det igen så ja slipper göra om allt med apps osv?
     
  16. 900Math

    900Math Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Finns det något sätt att behålla installerade program osv? Har suttit och installerat om allting vid 3 tillfällen när jag bytt roms. Av någon anledning så gör inte min clockworkmod några md5 filer och jag har inte linux så att jag kan skapa dom själv och därigenom återställa inställningarna.

    Något tips?
     
  17. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    choose zip from sdcard

    titaniumbackup tror jag skulle vara något för dig, finns på market.
     
  18. Bolin

    Bolin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon mer som upplever att telefonen slukar väldigt mycket batteri med OpenFire?
     
  19. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    48h användande, flertal apps igång hela tiden, surfat o ringt en hel del också..
    medans stock klarade som mest ca 18h så nej inte för mig iaf
     
  20. Infinitum

    Infinitum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag upplever inte heller att Openfire slukar batteri, mitt fall är samma som adeadrats.

    Förresten så har jag ett dilemma här. Geniewidget finns redan förinstallerat i Openfire men jag vill gärna installera min egna moddade version. Hur gör jag? Adb push?